Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

 

 

Det har jo også vært slik i mange år at noen spill får du en fordel med å spille med low/medium grafikk, har vel aldri spilt med mer enn maks medium grafikk i noen BF spill, vil jo ha de fordeler man kan få av grafikk glitches osv.

Har jo hatt skjermkort som kan brukes til høyere grafikk, men vil heller ha fps enn grafikk, i moderne spill så er det så mye clusterfuck med grafikken uansett, ser nesten ikke spillere for bare trær mange ganger, der var eldre BF(spesielt) spill mye bedre, er passe lei av at alt skal være så realistisk også.

 

Kort til 3k er jo ikke akkurat noe beist det heller, verken for amd eller nvidia idag, så logikken er vel at man MÅ kjøpe det dyreste når det meste som er billigere funker like bra for folk som ikke er helt nazi på å ha det beste/ikke kan ha det beste.

 

Hvorfor kjøper ikke vanlig folk seg Ferrari da?

Den har mange ganger flere hestekrefter enn en vanlig Golf som mange kjøper seg, er det kanskje fordi det er dyrt og golfen gjør samme nytta?

Rart det der.

Du kan ikke sammenligne en ferrari til mange hundretusener mer enn en golf, med skjermkort der det er 4-6K mellom dyrt og billig ;)

 

 

Jo jeg kan det, fordi at for enkelte folk så er ett skjermkort som koster 4-5-6k dyrt, vitner egentlig mest om at du og mange andre er ekstremt bortskjemte og ikke klarer og se forbi egen nesetipp.

Jeg også er bortskjemt i så måte, men syns fortsatt at 5k+ skjermkort er VELDIG dyrt, men har ingen problemer økonomisk med å kjøpe ett kort til den prisen hvis jeg vil.

 

Så hvorfor syns du en Ferrari til 1,5mill er dyrt i forhold til en golf til 400k, burde jo være lett å hoste opp en sånn sum for en såpass sterk bil når den tross alt yter såpass bra, for hallo, klarer du ikke 1,5mill da kan du jo like så godt gå til butikken, fattig lus.

 

Jeg må si jeg mister litt respekten for dine meninger når du mener at man like greit kan kjøpe bil til 1,5 mill som å kjøpe en til 400K. Ifølge din logikk så er det å betale 5K mer enn man i utgangspunktet har lyst til, det samme som å betale 1,1 mill mer enn man har. Joda, 1,1 er jo bare lomme penger det altså?

 

Og, når snakket jeg om kort i 5K klassen? Jeg mener da helt tydelig jeg skrev kort i 3K klassen? Men du leser ve ikke så nøye det jeg skriver.

Synes også lite om at du blåser deg opp og direkte kritiserer mine meninger, og at du helt klart ikke skiller mellom sak og person her.

Om jeg gav deg oppfatningen av at jeg synes skjermkort til 5-6K ikke er dyrt, så har jeg ordlagt meg fryktelig feil, og beklager det. Det er dyrt ja, men man må legge litt penger i det om man skal slå en spillkonsoll. Trist, men sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg med andre ord kjøpe kortet og bruke det i 2 uker for å så returnere når prisen endrer seg eller det kommer en god aftermarket?

 

 

Du har 2 ukers angrerett. Dette er lovbestemt og gjelder alle fjernkjøp. Strengt tatt vil du ikke kunne returnere produktet etter 3 uker, såfremt det ikke er snakk om en defekt naturligvis.

 

Men Komplett har også 45 dagers åpent kjøp. I praksis betyr dette at du kan returnere produktet, så lenge det er i samme stand som da det ble kjøpt.

 

 

Generelt sett fungerer det slik at du må gi dem beskjed i forkant om at du ønsker å returnere produktet (altså i god tid før det er gått 2 uker). De vil dermed gi deg en go-ahead, du pakker produktet pent inn og sender det tilbake (vanligvis på egen regning). Dersom produktet, emballasjonen, osv. er i god stand, får du pengene tilbake. Det er derfor viktig at du tar godt vare på emballasjonen og alt tilbehøret, og at du behandler produktet pent. Dersom du får pengene tilbake, får du tilbake beløpet som du betalte da du kjøpte produktet (ikke nåprisen for produktet).

 

Noen butikker har åpent kjøp, det er en form for utvidet angrefrist (ikke lovbestemt, men noe som butikken selv har valgt å tilby sine kunder). Åpent kjøp kan vare fra 30 til 60 dager, avhengig av butikk.

 

Anbefaler deg forøvrig å lese informasjonen om angrefrist (og åpent kjøp, for de som tilbyr det) som butikkene selv har lagt ut.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva AMD holder på med, de har messet i 6 måneder om at fokuset på denne chippen var effektforbruket, og brukt hver eneste anledning til å fremmheve akkurat dette. så slipper de dette kortet. de må da ha sett lenge at 480 ikke hoder det de lover? chippen er ganske lik gtx 970 på ytele/effekt, så da er vi jo der at 28nm Nvidia = 14nm AMD

 

"føler seg opprørt"

Samme her.

 

post-209627-0-80896500-1467416697_thumb.jpg

 

Å bruke så mye tid på å snakke om effektivitet så lansere noe som drar mer strøm og yter det samme som et 2 år gammelt kort. Til og med på 14nm. Ønsker mer konkurranse men men.

 

GTX 1060 speccsene er jo også blitt leaket og det skal jo yte 15-20% bedre enn rx480 og samtidig 40% så effektivt.

 

Spent forøvrig når det kommer 3part rx480. Og se hvor mye bedre det overklokker enn referanse design. Stemmer tallene til gtx1060 og prisen er noenlunde lik rx480 så ville nvidia være ledende i alle gpu segmenter.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Ikke noe stress for meg , det aller viktigste når man kjøper et skjermkort for min del er :

 

*God pris i forhold til ytelse.

*Fremtidsrettet.

*Kan brukes til mer enn kun spilling.

*Gjerne støysvak / bruker mindre strøm.

 

Dette kortet fra asus ser ut som det kan bli svært bra : https://www.techpowerup.com/223815/asus-radeon-rx-480-strix-pictured

Du glemte at det må være AMD :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ikke noe stress for meg , det aller viktigste når man kjøper et skjermkort for min del er :

 

*God pris i forhold til ytelse.

*Fremtidsrettet.

*Kan brukes til mer enn kun spilling.

*Gjerne støysvak / bruker mindre strøm.

 

Dette kortet fra asus ser ut som det kan bli svært bra : https://www.techpowerup.com/223815/asus-radeon-rx-480-strix-pictured

Du glemte at det må være AMD :p

 

 

Nå avsporer du kraftig Nizzen. 

Nei, jeg er villig til å kjøpe et skjermkort fra Nvidia om det er innenfor det jeg ønsker , altså pris / ytelse / funksjonalitet / fremtidsrettet osv osv.

Jeg vil gjerne ha skjermkortet i et par år forstår du.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det har jo også vært slik i mange år at noen spill får du en fordel med å spille med low/medium grafikk, har vel aldri spilt med mer enn maks medium grafikk i noen BF spill, vil jo ha de fordeler man kan få av grafikk glitches osv.

Har jo hatt skjermkort som kan brukes til høyere grafikk, men vil heller ha fps enn grafikk, i moderne spill så er det så mye clusterfuck med grafikken uansett, ser nesten ikke spillere for bare trær mange ganger, der var eldre BF(spesielt) spill mye bedre, er passe lei av at alt skal være så realistisk også.

 

Kort til 3k er jo ikke akkurat noe beist det heller, verken for amd eller nvidia idag, så logikken er vel at man MÅ kjøpe det dyreste når det meste som er billigere funker like bra for folk som ikke er helt nazi på å ha det beste/ikke kan ha det beste.

 

Hvorfor kjøper ikke vanlig folk seg Ferrari da?

Den har mange ganger flere hestekrefter enn en vanlig Golf som mange kjøper seg, er det kanskje fordi det er dyrt og golfen gjør samme nytta?

Rart det der.

Du kan ikke sammenligne en ferrari til mange hundretusener mer enn en golf, med skjermkort der det er 4-6K mellom dyrt og billig ;)

 

 

Jo jeg kan det, fordi at for enkelte folk så er ett skjermkort som koster 4-5-6k dyrt, vitner egentlig mest om at du og mange andre er ekstremt bortskjemte og ikke klarer og se forbi egen nesetipp.

Jeg også er bortskjemt i så måte, men syns fortsatt at 5k+ skjermkort er VELDIG dyrt, men har ingen problemer økonomisk med å kjøpe ett kort til den prisen hvis jeg vil.

 

Så hvorfor syns du en Ferrari til 1,5mill er dyrt i forhold til en golf til 400k, burde jo være lett å hoste opp en sånn sum for en såpass sterk bil når den tross alt yter såpass bra, for hallo, klarer du ikke 1,5mill da kan du jo like så godt gå til butikken, fattig lus.

 

Jeg må si jeg mister litt respekten for dine meninger når du mener at man like greit kan kjøpe bil til 1,5 mill som å kjøpe en til 400K. Ifølge din logikk så er det å betale 5K mer enn man i utgangspunktet har lyst til, det samme som å betale 1,1 mill mer enn man har. Joda, 1,1 er jo bare lomme penger det altså?

 

Og, når snakket jeg om kort i 5K klassen? Jeg mener da helt tydelig jeg skrev kort i 3K klassen? Men du leser ve ikke så nøye det jeg skriver.

Synes også lite om at du blåser deg opp og direkte kritiserer mine meninger, og at du helt klart ikke skiller mellom sak og person her.

Om jeg gav deg oppfatningen av at jeg synes skjermkort til 5-6K ikke er dyrt, så har jeg ordlagt meg fryktelig feil, og beklager det. Det er dyrt ja, men man må legge litt penger i det om man skal slå en spillkonsoll. Trist, men sant.

 

 

Javel, 3k, enkelte folk syns det er dyrt/kan ikke ta seg råd til 3k for ett skjermkort, men vil fortsatt spille på PC.

Sorry, enkelte kan ikke eller vil ikke ta seg råd til mer og vi trenger ikke flere konsoll peasants.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva AMD holder på med, de har messet i 6 måneder om at fokuset på denne chippen var effektforbruket, og brukt hver eneste anledning til å fremmheve akkurat dette. så slipper de dette kortet. de må da ha sett lenge at 480 ikke hoder det de lover?  chippen er ganske lik gtx 970 på ytele/effekt, så da er vi jo der at 28nm Nvidia = 14nm AMD 

 

 

"føler seg opprørt"

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner ikke hva AMD holder på med, de har messet i 6 måneder om at fokuset på denne chippen var effektforbruket, og brukt hver eneste anledning til å fremmheve akkurat dette. så slipper de dette kortet. de må da ha sett lenge at 480 ikke hoder det de lover?  chippen er ganske lik gtx 970 på ytele/effekt, så da er vi jo der at 28nm Nvidia = 14nm AMD 

 

 

"føler seg opprørt"

 

Hvorfor linker du til en youtube-video der det er en type som ikke har undersøkt noe selv, og han bruker nesten 8 minutter på å si at det ikke er så ille som noen roper om, og så påstår han at Nvidia-kort gjør det samme? For det første er det vesentlig raskere å lese den originale artikkelen på Tom's Hardware, for det andre tjener denne typen penger på andres arbeid med denne videoen, og det verste er at han tar feil!

 

PCPer har gjort sine undersøkelser også, og hvis du ikke gidder å lese gjennom tre sider der de går gjennom spesifikasjoner og måleresultater, så kan jeg gi deg konklusjonen deres: "vi har ikke nok data for å vite om dette er virkelig farlig eller ikke per dags dato, men håper tredjeparts produsentene leser dette og sørger for å oppgradere til en 8-pin eller 2x 6-pin strømtilkobling."

 

Jeg håper også folk her nå har forstått at selv om PCIe-spesifikasjonen sier at maksimalt strømtrekk fra en 6-pin PCIe-tilkobling er på 6.25A innenfor spesifikasjonen, er det ikke det samme som å si at det er fysisk umulig å trekke mer strøm gjennom tilkoblingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ledningene og kontaktene er vel dimensjonert for det dobbelte eller mer...

Joda.

Men ikke alle hovedkort tåler dette, så det vil utvilsomt dukke opp et par stykker hvor pci-e sporet har tatt kvelden. Hvem sin skyld det blir kan jo diskuteres.

Aner ikke hvor mye de pleier å overdimensjonere på hovedkortet sine kontakter. Jeg refererte til pcie kablene. :)

Tror det er 192 watt på 6 pins og 288 watt på 8 pins.

Lenke til kommentar

 

Nvidia 25-30% seinere enn amd i dx12 i warhammer i siste patch der dx12 er på plass. http://www.dsogaming.com/news/report-total-war-warhammer-runs-27-slower-dx12-nvidias-hardware/

Er vel ikke det det står men?

Nei, står at DX12 går 27% tregere enn DX11 på nvidia kort. AMD for en ytelse økning i følge folka i kommentarfeltet under så enten er det noe driver feil eller hardware problemer.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...