saftsus Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 Eller folk som skal ha dlss til 1080p 😛 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 3 dager til så braker det løs 😛 6800XT -> Lenke til kommentar
G Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 (endret) Quote Custom ASUS ROG STRIX Radeon RX 6800 XT “AMD Big Navi GPU” Reportedly Boosts Beyond 2.5 GHz With 290W TGP Quote The first thing mentioned by the leaker is that the drivers had some issues which are why the clock speeds for the custom AMD Radeon RX 6800 XT graphics card are not as consistent as they should be. The large variances in average clock speeds should be resolved by the time the cards hit the market. Quote 3DMark 11 isn't something that we should consider a heavy work-load for 2020's graphics cards so more recent applications need to be evaluated before these clock speeds can be represented for the final models. Quote We are more or less getting the custom variants in November if these reports are accurate but the top variants from each AIB can be expected around the end of November or mid-December based on the availability of the Big Navi GPUs for AMD's Radeon RX 6800 XT graphics card. https://wccftech.com/asus-rog-strix-radeon-rx-6800-xt-amd-big-navi-gpu-boosts-beyond-2-5-ghz-290w-tgp/ Er det en ting som har preget denne høst/vinteren, så er det MYE venting Quote AMD will officially be unveiling its RX 6000 series graphics card family on October 28th. The second half of 2020 would definitely be interesting times for all the hardware enthusiasts and mainstream PC gamers who are looking forward to upgrading their PCs with the best hardware. Uten en hard launch så kan man ikke si at dette blir noe gøy i det hele tatt. Sorry for min über-pessimisme. Men, dette har vært en lang vond høst. Lite av alt, og alt kommer bare ekstra sent. Nvidia ødela mye med sin papirlanseringer, så dersom AMD tar en liknende papirlansering ala Nvidia, så er 2020 ganske ødelagt. Selv på SSD-fronten så skulle det jo komme ting, men ting lar vente på seg (https://www.xpg.com/en/feature/685/ har ikke greid å komme med XPG Part.No. enda. Kan det være Adata venter til CES 2021??) Endret 25. oktober 2020 av G Lenke til kommentar
lals Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 når får vi se reviews fra 3'part? 1 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 1 hour ago, lals said: når får vi se reviews fra 3'part? Får vel vite på onsdag En liten update på bildet over Another update: Here are some more details about System 1. You can see that the clock was more than 85 % of the time ≥ 2300 MHz. ≥ 2500 MHz (10.28 %) 2400 ≤ x < 2500 MHz (24.46 %) 2300 ≤ x < 2400 MHz (50.49 %) 2200 ≤ x < 2300 MHz (3.64 %) 2100 ≤ x < 2200 MHz (1.38 %) < 2100 MHz (9.75 %) Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 22 hours ago, Nizzen said: Nå om dagen er det kun Raytracing og Cinebench ytelse som er viktig SPESIELT Cinebench Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Nizzen skrev (22 timer siden): Nå om dagen er det kun Raytracing og Cinebench ytelse som er viktig Ikke undervurder Geekbench 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 (endret) 8 minutes ago, N o r e n g said: Ikke undervurder Geekbench ...og tydeligvis Passmark 😅 Noe sier meg at at jo mere L3 cache det er i cpuen, desto høyere score får man Skulle hatt 256MB cache som Epyc Endret 25. oktober 2020 av Nizzen 2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Nizzen skrev (26 minutter siden): ...og tydeligvis Passmark 😅 Noe sier meg at at jo mere L3 cache det er i cpuen, desto høyere score får man Skulle hatt 256MB cache som Epyc Hvis mer L3 hjelper på situasjonen vil raskere minne gjøre det samme. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 3 minutes ago, N o r e n g said: Hvis mer L3 hjelper på situasjonen vil raskere minne gjøre det samme. Hadde Passmark single thread score vært LIK gamingytelse, så hadde det vært rått Noe sier meg at det ikkje kommer til å skje 🤔 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Gleder meg til å spille F5, uansett hva som kommer før det andre. Enten det er ssd, grafikk eller cpu. 1 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 1 hour ago, Nizzen said: Hadde Passmark single thread score vært LIK gamingytelse, så hadde det vært rått Noe sier meg at det ikkje kommer til å skje 🤔 Yes, de skifter hele tiden der på AMD sine cpuer så 😛 2 1 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 (endret) Off.. Han kunne spart seg for den der fanboy kommentaren "Before and after the Bribe Money.". At AMD overall er en bedre CPU derimot er mer en realitet. Men akkurat når det gjelder singlecore og spillytelse leder Intel fortsatt. Ihvertfall så lenge vi ikke får ordentlige mulitcore gameengines. Endret 25. oktober 2020 av Cappo 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Det er noe som heter "Intel" optimaliseringer, noe som er mye brukt både i spill og programvare. Nå er jeg ikke såpass oppdatert på dette området at jeg kan påstå så veldig mye, men trolig kan riktig bruk av programvare også øke ytelsen noe, om det var tilfellet i Passmark er vanskelig å si. 1 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 (endret) Spoiler -=HellBound=- skrev (2 timer siden): Yes, de skifter hele tiden der på AMD sine cpuer så 😛 Tror ikke det er første gangen PassMark har blitt endret i Intels favør. About PassMark Software Spoiler Mulig det er SYSmark jeg tenker på. Ser ut til å være samme ulla. Spoiler Endret 26. oktober 2020 av PantZman 1 2 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 Tror dere bør over i Ryzentråden for diskusjonen ang passmark, CB etc, dette er Navi-tråden 7 Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 Finnes det en helt nøytral stresstest på GPU og CPU som ikke tar hensyn til verken Intel/Amd eller nVidia/Amd? Virker jo som om "alle" har tilpasset seg den ene eller andre Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 Sarasin skrev (26 minutter siden): Finnes det en helt nøytral stresstest på GPU og CPU som ikke tar hensyn til verken Intel/Amd eller nVidia/Amd? Virker jo som om "alle" har tilpasset seg den ene eller andre Time Spy har hittil gitt resultater som ligner bra på typisk ytelsesforskjell. 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 2 hours ago, Sarasin said: Finnes det en helt nøytral stresstest på GPU og CPU som ikke tar hensyn til verken Intel/Amd eller nVidia/Amd? Virker jo som om "alle" har tilpasset seg den ene eller andre Teste spill er jo fint Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 (endret) Jeg tror UL benchmark (3Dmark, PCmark, VRmark osv) er ganske unbiased. Kanskje ikke perfekt "real world performance" men har ikke merket meg noen saker hvor de har endret på testene urettferdig i favør den ene eller andre produsenten. Virker langt mer pålitelig enn SysMark, PassMark og UserBenchmark som gjentatte ganger har blitt tatt i å endre på testene til å favorisere et merke. Hos de to førstnevnte er Intel med på å styre skuta. Endret 26. oktober 2020 av PantZman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå