Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi

ExcaliBuR
Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Emile the rat skrev (9 minutter siden):

At de kan konkurrere med 3080, også i rt og dlss, uten masse bugs og feil på drivere. 

Midrange kort er totalt uinteressant.

RT og DLSS kommer etter all sannsynlighet Ampere til å "regjere" på om man summerer alle ryktene enn så lenge.

Om man legger seg på en gylden middelvei så peker det til en 3080 konkurrent som muligens kan "trade blows".

Forhåpentligvis underkutter de på pris, spesielt siden de kun har valgt 256-bit buss (etter ryktene) og det er noe de fleste tolker i negativ retning og de får en god jobb med å rette opp det.

EDIT: og det er prissettingen som er viktig her, vel og merke, med mindre de har et kort som i flertallet av testene legger seg over 3080.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (2 minutter siden):

Forstod du ikke at det var humoristisk ment? ;) Beklager, var ikke meninga å såre...

Okei ;) 

ExcaliBuR skrev (2 minutter siden):

RT og DLSS kommer etter all sannsynlighet Ampere til å "regjere" på om man summerer alle ryktene enn så lenge.

Om man legger seg på en gylden middelvei så peker det til en 3080 konkurrent som muligens kan "trade blows".

Forhåpentligvis underkutter de på pris, spesielt siden de kun har valgt 256-bit buss (etter ryktene) og det er noe de fleste tolker i negativ retning og de får en god jobb med å rette opp det.

EDIT: og det er prissettingen som er viktig her, vel og merke, med mindre de har et kort som i flertallet av testene legger seg over 3080.

Skal det være en verdig 3080 konkurrent, så skal den også takle rt på lik linje med Ampere. 

Hvis ikke blir det jo kun catch up, slik AMD har gjort alle de siste generasjonene.

Du spør hva som skal til for at jeg blir fornøyd med AMD. Enkelt, de slutter med catch up, og heller leverer noe som faktisk kan likestilles med hva nvidia har å tilby. Sålenge de ikke klarer det, så er jeg misfornøyd med AMD. 

Svaret har vi om en mnd tid, men basert på rykter ser det ikke ut til at AMD vil innfri mine forventninger. Jeg kan bli overrasket positivt, skal rose AMD om de faktisk får til noe som er på nivå med 3080 på alle punkter, ikke kun i cherrypicket scenarior (som spill uten dlss eller rt).

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (18 minutter siden):

Okei ;) 

Skal det være en verdig 3080 konkurrent, så skal den også takle rt på lik linje med Ampere. 

Hvis ikke blir det jo kun catch up, slik AMD har gjort alle de siste generasjonene.

Du spør hva som skal til for at jeg blir fornøyd med AMD. Enkelt, de slutter med catch up, og heller leverer noe som faktisk kan likestilles med hva nvidia har å tilby. Sålenge de ikke klarer det, så er jeg misfornøyd med AMD. 

Svaret har vi om en mnd tid, men basert på rykter ser det ikke ut til at AMD vil innfri mine forventninger. Jeg kan bli overrasket positivt, skal rose AMD om de faktisk får til noe som er på nivå med 3080 på alle punkter, ikke kun i cherrypicket scenarior (som spill uten dlss eller rt).

Ok.

Helt fair det.

Om jeg skjønner deg riktig så er det slik at om vi har firma A og firma B som er i samme bransje som omhandler ytelse hvor firma A har ca. 3 ganger totalebudsjettet som firma B, så skal allikevel firma B levere tilsvarende ytelse/kvaliteter på alle områder som firma A?

Selv blir jeg imponert om RTG holder følge med godsloket nVidia i "3080 segmentet".

Lenke til kommentar

Jeg holder på å oppgradere nå og hadde sett meg ut Ryzen Zen 3 5800X (evt. 5700X) og enten 3070 eller 3080. Har allerede kjøpt HK og RAM, venter på at AMD skal release de nye CPU'ene. Ettersom Nvidia sliter med å levere omtrent alt nå så venter jeg (tvunget til det...) og ser hva AMD kommer med. Om ikke de klarer å konkurrere på ytelse så hjelper de kanskje med å få ned prisene noe.

En skulle ønske de kommer med noe ala det 5870 var når det ble sluppet....waaaaay back!

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (21 minutter siden):

Okei ;) 

Da er det bare å være misfornøyd i evig tid, for jeg kan fortelle deg at det kommer aldri til å skje. For Nvidia har aldri sluttet å utvikle seg, selv uten noen reell konkurranse på toppen. Derfor vil aldri Nvidia hvile på laubærene lenge nok til at AMD klarer å passere de.

Nvidia er rett og slett for flinke og har for mye RnD penger til at det godstoget som er Nvidia kommer til å stoppe.

Som sagt, toppkortet kommer til å havne mellom RTX3080 og RTX3070. Ihvertfall i vanlig ytelse. Skal de virkelig slå kloa i ytelse/pris så bør det koste tilsvarende til RTX3070, men som i tidligere generasjoner så kommer det i butikken til å koste det samme som RTX3080, uavhengig av hva AMD måtte påstå prisen på kortet er. Ihvertfall her hjemme i Norge.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at nesten ingen spill har RT/DLSS. DLSS er bra og blir spennende se hvordan DirectML fungerer mot det. Uansett så tror eg AMD vil lage og få til bedre løsninger på RT enn det Nvidia har på sikt. Det skal jo komme på konsoll nå, så tror ikke man vil få like mye ytelse tap på løsningen deres kontra Nvidia. Men RT er hvertfall ikke viktig for meg, har hatt det nå i over 2 år og har bare testa det en gang. Husk også at AMD har jobbet tett med å lage DXR i lag med microsoft nå på Xbox. 

“Microsoft and AMD worked closely on the development of the DirectX 12 Ultimate feature set to ensure a great experience with AMD RDNA 2 architecture" – Bryan Langley, Graphics Group Program Manager, Microsoft

Endret av -=HellBound=-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (4 minutter siden):

Så hvis ytelsen er nesten på nivå med 3080 i alt utenom DLSS, mens prisen er halvparten av et 3070, så er Navi en flopp?

Har ikke AMD nye sine kort vært i prissegmentet 4500-5000kr da, med mindre en gikk for Radeon VII. Jeg forhåndsbestilte 290X da det kom i 2013 og ga 4990kr for det.

Lenke til kommentar
Fade1 skrev (Akkurat nå):

Har ikke AMD nye sine kort vært i prissegmentet 4500-5000kr da, med mindre en gikk for Radeon VII. Jeg forhåndsbestilte 290X da det kom i 2013 og ga 4990kr for det.

Jeg vil ikke si det er noe i veien å ta 6000 kr for noe som er bedre enn RTX 3070. Det tror jeg absolutt AMD kan levere.

Det er et poeng i at DLSS fortsatt er i test-stadie, og svært få spill faktisk har støtte for teknologien.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 minutt siden):

Hvis dette skjer, så får man ikkje bestillt skjermkortet. Det forblir vapoware :D

Notably, Twitter user @AndreElijah, who lamented that he wouldn't be able to do his work "for the next little bit", made a $10 bet that AMD would also drop the ball with its Radeon launch.

"I look forward to taking your $10," Azor replied to the tweet, seemingly indicating that AMD's launch will avoid the problems that plagued Nvidia's debut.

....men om prisen blir halvparten av et RTX3070... 😛 

Lenke til kommentar
Ooinaru skrev (3 minutter siden):

Litt om amd sitt r&d budsjett 😛 18% økning i midler som er satt av 🙂👍

AMD: Q1 2020 stands out further with $442 million dollars spent on Research and Development opp mot Nvidia på $2829 million dollars.

Med tanke på at Nvidia spytter inn over 6 ganger det AMD R&D har å rutte med så har de en kjempestor utfordring.

En får bare håpe at de har gjort seg nok erfaringer med Playstation, Xbox og Ryzen til at de kan overraske Nvidia :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...