Cowboystrekk Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Var det jeg var for sen med å bestille(står at dem får det inn igjen i oktober) xD Så sitter heller å vente på Gaming X evt Nitro+. Om de gir enda bedre tall Du får nok litt mer OC-potensiale, fantastisk kjøling og lite støy på begge de, men prisen blir nok og godt over 5k tipper jeg. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Er redd for det ja med prisen.Men får se. Havner den på mer en 3-400kr over Red Devil så går jeg bare for Red Devil. Enn at Gaming X og Nitro er verdt pengene! Men det får vi se når de kommer ut Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 (endret) Ser de har sluppet et fint lite teaser bilde av Nitro+ https://www.techpowerup.com/258879/sapphire-teases-rx-5700-xt-nitro-graphics-card Ser ut som det blir lansert i midten av denna mnd. Endret 5. september 2019 av sveibuen Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Der var red devil pakket. ? Vurderer sterkt å kjøpe et stock 5700, slenge på en blokk og se om jeg går like mye ut av det. Sammenligne 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Der var red devil pakket. Min og! Men har ikke fått sporingsnummer enda .. Til dere andre: kl.ink har tre stk på lager, men prisen er satt opp 300kr =) Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 (endret) Lurer enda på om det er verdt det å gå fra Vega 56 opp til 5700XT? Når jeg ser Firestrike resultater så er det litt over 2000 poeng som skiller mitt kort og 5700XT no oc. Edith: 3000 poeng. Endret 5. september 2019 av TheKims Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Lurer enda på om det er verdt det å gå fra Vega 56 opp til 5700XT? Når jeg ser Firestrike resultater så er det litt over 2000 poeng som skiller mitt kort og 5700XT no oc. Edith: 3000 poeng. Om du spiller Battlefield V, så er 5700xt et monster Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 (endret) Noen, hjelp en som aldri har hatt AMD gpu før. Har prøvd fire spill med 5700, og i et av de (csgo) er det ofte sorte streker over skjermen. Ville kalt det for tearing, men det skjer også når det ikke skjer noe på skjermen. Har prøvd å aktivere freesync på skjermen, låse fps til 120, aktivere v sync, og deaktivere spillprofilen i gpu-programmet til Radeon. Men alt var nytteløst. Regner nesten med at det er en funksjon jeg må skru av, for dette forekommer hittil bare i dette ene spillet Endret 8. september 2019 av Sydvest Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 Noen, hjelp en som aldri har hatt AMD gpu før. Har prøvd fire spill med 5700, og i et av de (csgo) er det ofte sorte streker over skjermen. Ville kalt det for tearing, men det skjer også når det ikke skjer noe på skjermen. Har prøvd å aktivere freesync på skjermen, låse fps til 120, aktivere v sync, og deaktivere spillprofilen i gpu-programmet til Radeon. Men alt var nytteløst. Regner nesten med at det er en funksjon jeg må skru av, for dette forekommer hittil bare i dette ene spillet De er horisontale antar jeg? Finner en del resultater når jeg googler det: https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/a0jznt/horizontal_lines_on_screen_pls_help/ Prøv å bytte skjermkabel, eller forandre oppløsning. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 Kabelbytte, skjermoppløsningsbytte og reboot er noen av løsningene. Har også erfart at hvis man ikke har vært flink og skrudd kabelen ordentlig på plass der bak så kan man få problemer... Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 Displayport-kabelen er rimelig ny, og det var ingen issues med det gamle kortet. Men spiller med stretched 1280×960 4:3. Skal prøve å sette oppløsningen til samme som skjermen. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 legg heller i litt mer til en rx 5700. 590-kortene bruker horribelt med strøm og yter dårlig til den prisen. Hadde egentlig ikke råd til ny skjerm, men det stoppet ikke meg:P men mitt stakkars 1050 Ti sliter nå. Tror jeg venter en mnd eller 2 for å se hva som skjer på GPU fronten, om det ikke har kommet noe ny info om neste gen kort så blir det et kjøp av et eller annet. Takker for svar Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Hadde egentlig ikke råd til ny skjerm, men det stoppet ikke meg:P men mitt stakkars 1050 Ti sliter nå. Tror jeg venter en mnd eller 2 for å se hva som skjer på GPU fronten, om det ikke har kommet noe ny info om neste gen kort så blir det et kjøp av et eller annet. Takker for svar En vesentlig billigere oppgradering er 1660ti, får det fra rundt 2500, yter over det dobbelte av 1050ti 5700 har ligger nede på rundt 3500 noen runder nå, det yter vell rundt 20% over 1660ti igjen. Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Etter noen uker med 5700xt blower, tenkte jeg at jeg måtte prøve et alternativ. Jeg syns ikke bloweren bråkte spesielt mye, under surfing og lett bruk er den jo lydløs, og under gaming hører jeg at en vifte går men uten at jeg syns den var påtrengende.Kjøpte derfor dette til test:https://www.komplett.no/product/1135920/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-radeon-rx5700xt-rog-strix-oc Fikk meg en liten overraskelse, for med silent-bios er dette kortet lydløst både på idle og under gaming. Altså helt lydløst.Det ble jo likevel et ganske stort sprang opp i pris, så prismessig syns jeg ikke det er verdt det. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 (endret) Asus er jo kjent for å prise seg ut i natta. Det kortet er 18% dyrere enn hva jeg betalte for red devil, og jamfør tester til techpowerup så avgir det mer støy. https://www.techpowerup.com/review/asus-radeon-rx-5700-xt-strix-oc/31.html Endret 10. september 2019 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Det er vell så langt Sapphire, Gigabyte og Powercolor som har lyktes best med tredjepartskort. Asus sine er gode, men til den prisen? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Til den prisen går man opp et hakk og kjøper 2070S spør du meg Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Tror jeg venter en mnd eller 2 for å se hva som skjer på GPU fronten, om det ikke har kommet noe ny info om neste gen kort så blir det et kjøp av et eller annet. Takker for svar Jeg er synsk, det vil ikke komme noen større forbedringer i 3500+ kr:segmentet før neste år. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Etter noen uker med 5700xt blower, tenkte jeg at jeg måtte prøve et alternativ. Jeg syns ikke bloweren bråkte spesielt mye, under surfing og lett bruk er den jo lydløs, og under gaming hører jeg at en vifte går men uten at jeg syns den var påtrengende. Kjøpte derfor dette til test: https://www.komplett.no/product/1135920/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-radeon-rx5700xt-rog-strix-oc Fikk meg en liten overraskelse, for med silent-bios er dette kortet lydløst både på idle og under gaming. Altså helt lydløst. Det ble jo likevel et ganske stort sprang opp i pris, så prismessig syns jeg ikke det er verdt det. ASUS skatten dette. Sjekk ut Sapphire og PowerColor! Spesielt Red Devil kortet som yter likt som ASUS, men til en mye lavere pris! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 I morgen blir det to bygg på agenda. Kunne gjort ferdig zen2/navi i dag med gadd ikke til postkontoret siden jeg får en pakke i morgen også ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå