Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi

ExcaliBuR
Gjest

Anbefalte innlegg

Gleder meg sykt til å se hva RX 480 blir til. Er ytelse/pris som forespeilt blir det midt i blinken for gamers - tror AMD kan gjøre det godt her. Husk at 5K fortsatt er mye penger for et skjermkort for mange (1070). Håper virkelig det drar inn litt penger for de røde - og det er store sjanser for at RX 480 vil bli anbefalt i mange maskiner her på forumet. De fleste vil jo ha sweetspot, så rundt 10K for en maskin.

Tipper jeg smeller et RX 480 inn i stuemaskinen. Perfekt for 1080p gaming.

Det eneste jeg er litt usikker på er lydnivået, mulig det kan være lurt å vente til vi vet hva som er den beste kjøleløsningen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda trenger jo ikke kaste seg over kjøpknappen.

Men de lærte mye av 2xx serien vel ... Har dilla litt med noen 390 og de var fine dem syntes jeg.

Ja faktisk så kan man si at 380 og 390 var langt bedre enn 2xx serien.

Men kjøpte man fra en grei produsent så var ikke engang 280 så ille , har sammenlignet med en del 980 og ti kort som jeg nettopp testet og lydmessig så var faktisk 280 kortet under vanlig bruk på høyde med de fleste kort der ,selv om det trakk mer watt så det er tydelig at Sapphire hadde gjort en god jobb med akkurat det kortet.

Må innrømme at jeg i det siste har fått litt noia når det gjelder hvor dårlig montert noen kjøleløsninger er , vifter som er litt borti plastikken eller til og med kabler , feil bruk av goop eller mangel på det , halvklistrede thermal pads osv osv... Tror nok jeg snart kommer til å være langt mer årvåken når jeg kjøper noe nytt uavhengig av hvem som har produsert det for jeg føler at det fortsatt rotes mye med akkurat det.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at RX480 at kan være potensiell kandidat i tråden til Agentspoon ja, når det kommer ut og hvis et yter godt til prisen. Men spørs hva 1060 blir til, kan fort bli et ålreit kort det også, i mange år så har jo x60-kortene til NV vært sweetspot'n for veldig mange.

Noen nytt om Entusiast-kortet (Vega)?
Kom igjen AMD, gi oss en skikkelig TitanX-dødare, et skikkelig monster av et kort! :D

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at RX480 at kan være potensiell kandidat i tråden til Agentspoon ja, når det kommer ut og hvis et yter godt til prisen. Men spørs hva 1060 blir til, kan fort bli et ålreit kort det også, i mange år så har jo x60-kortene til NV vært sweetspot'n for veldig mange.

Noen nytt om Entusiast-kortet (Vega)?

Kom igjen AMD, gi oss en skikkelig TitanX-dødare, et skikkelig monster av et kort! :D

Det meste er jo rykter , sånn som at det skal være en Titan X killer , kommer med HBM2 minne , en Watt på omtrent 225W og ytelse på ca 1.10x til 1.50x av 1080 (sistenevnte er min beregning som jeg ikke baserer på noe spesielt).

Lenke til kommentar

Ser ut som kortet gir 108 FPS til 106FPS , regner med at det ikke er klokket og at Gpu dermed kjører på omtrent 1200 Mhz.

Dette er vel et DX11 spill ?

Vi kommer trolig til å lære mye i de kommende dagene , jeg tipper at ytelsen vil være langt bedre i DX12 ,  typisk Amd på DX11 (kunnet ha vært langt bedre ) og trolig bra i OpenGL der Vulkan er med.

Så kan man lurer på hvor mye bedre det vil yte på andre hastigheter og hvilke settings som er brukt, er det ULTRA? eller Medium? Ganske stor forskjell der.

Lenke til kommentar

Han spiller på ultra.

men ikkje alt på max :p

Har selv prøvd Epic, men er jo ingen forbedringer som syns på det. Som i de fleste spill er det nesten ingen forskjell om noe fra nest best til best, men skjønner at du prøver erte på deg folk som vanlig.

Lenke til kommentar

Så vi snakker om et lettdrevet spill. Av en eller annen grunn så er jeg veldig spent på ytelsen til dette kortet, selv om jeg sitter på et nykjøpt GTX 1080 kort. Jeg håper veldig dette blir bra, for prisene Nvidia har mulighet til å ta nå er ikke bra:-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tror jeg kan bli litt tøft å svelge hvis den stemmer : 

It’s never been a better time to be a gamer. According to official sources at AMD, we should not expect to see Vega 10 GPU before first quarter of 2017. That information is contradicted by other sources close to the company, which claim AMD is working night and day of making a simultaneous launch of ZEN-based high-end CPU and Vega 10 GPU, where AMD could achieve platform leadership for the first time since 2006.

Dette er rykter som jeg selv har hørt nylig , kanskje stemmer det eller kanskje gjør det ikke det. Om mainstream kortet også lar seg overklokke på lik måte som 480 ( som vi fortsatt gjenstår å se hva endelige specs og overklokkingspotensiale blir ) så kan det fort bli mye ytelse for pengene.

Spennende tider i alle fall og jeg må si at jeg har litt forhåpninger for at Amd skal greie å få skuta på rett kjør , noe vi faktisk trenger om vi skal håpe på at de stimulerer Nvidia til å lage enda bedre produkter og viceversa... Konkurranse er bra for Intel , Amd og Nvidia , men ikke minst vi som kjøper produktene...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Noen som vet når  man kan gå i innkjøp av RX 480 i norske butikker? Trenger sårt et nytt grafikkort, og er redd den vil bli utsolgt rimelig fort.

Lenke til kommentar

Noen som vet når  man kan gå i innkjøp av RX 480 i norske butikker? Trenger sårt et nytt grafikkort, og er redd den vil bli utsolgt rimelig fort.

Ingen aning...

Anbefaler at du avventer litt , kan være lurt i det minste å vente til tester er ute , vi vet jo enda ikke hvor bra / dårlig 480 blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...