Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Customkortene vil jo helt klart bli bedre, for de som bare skal bruke det slik det er ut av boksen.

 

Jeg venter på 5800XT som skal komme å feie 2080 super av banen til lavere penge. Det kommer  :w00t:

Godt mulig det kommer, men la oss håpe det bevarer egenskapene til de andre kortene med relevant lavere strømforbruk, hvis ikke får vi plutselig 1000 Watts krav på psu :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg venter på 5800XT som skal komme å feie 2080 super av banen til lavere penge. Det kommer  :w00t:

I 2020?

Eller regner du med at spekulasjonene fra en younoober er sannhet, og at AMD skal trylle frem en litt større brikke enn Navi 10?

 

Det har dukket opp en Navi-brikke med 24 CUs noen steder, men det er ingenting som tyder på at AMD har en større Navi-brikke rundt hjørnet

Lenke til kommentar

I 2020?

Eller regner du med at spekulasjonene fra en younoober er sannhet, og at AMD skal trylle frem en litt større brikke enn Navi 10?

 

Det har dukket opp en Navi-brikke med 24 CUs noen steder, men det er ingenting som tyder på at AMD har en større Navi-brikke rundt hjørnet

 

Du har trolig rett.

Amd har dog endret seg litt siden Lisa tok over, flere uventede overraskelser og cpu'er som faktisk innoverer, så man skal ikke utelukke helt at det kan komme flere overraskelser fra den leiren.

Lenke til kommentar

Customkortene vil jo helt klart bli bedre, for de som bare skal bruke det slik det er ut av boksen.

 

Jeg venter på 5800XT som skal komme å feie 2080 super av banen til lavere penge. Det kommer  :w00t:

Den kommer vel ikke i år? Jeg er litt usikker på om jeg skulle kjøpe 5700XT nå når 3 parts kort kommer, eller om jeg skal overleve med Vega 56 frem til AMD komme med noe enda kraftigere som 5800XT? 5700XT og Vega 56 så skiller det ca 30 fps i følge tester jeg har sett, så vet ikke helt om det er verdt det.

Lenke til kommentar

Dyrere å sette GPU vertikalt enn bakplate :)  neida men, du har et poeng der. Vurderer vertikalt så jævlig men jeg vet at det er meningsløst, kanskje morro å sette det sånn første gang og få det til men, poengløst overall.
Ser jo kanskje penere ut hvis man skal dra på flørtetur på LAN men er desverre ferdig med sånt.

Lenke til kommentar

Vertikalt er jo mer en engangsutgift kontra bakplater. ? Og med loop (på vann) så er det jo greit med vertikalt også

 

Vurderer det selv også, for å ha flere valg med hensyn på layout på loop. Men mister for mye plass i bunn av kassa. Så... Meh.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Sliter med å finne kabinett, vurderer denne jævlig kraftig.

https://www.komplett.no/product/1128764/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/minimicronano-tower/in-win-a1-mini-itx-svart

 

3700x + 5700xt og vannkjølt i den lille, men i første omgang, alt luftkjølt.

5700xt blokk kommer ikke før om ei uke elns + noen dager/uker venting.

 

 

Den var stilig helt til jeg så: 80 PLUS Bronze certification  :nei: 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...