Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

For eksempel tror jeg nok heller jeg vil prøvd å finne et X570 HK til ~3K, enn å kjøpe mitt nåværende Crosshair 7 Hero til tilsvarende...

Hva er grunnen til det egentlig? Om jeg skulle kjøpt X470 er det ene og alene for å slippe chipsetviften. Og hvorfor ikke kjøpe noe ordentlig først som sist? (Crosshair 7 f eks)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er grunnen til det egentlig? Om jeg skulle kjøpt X470 er det ene og alene for å slippe chipsetviften. Og hvorfor ikke kjøpe noe ordentlig først som sist? (Crosshair 7 f eks)

 

Skal man slippe viften på X570 må man vel opp i dette 9000 kroners kortet. Så tanken min var at da har man allerede akseptert at det er en vifte på hovedkortet. Og har man først gjort det, så tenker jeg et 3000 kroners X570 gir mer mening enn et 3000 kroners X470.

 

Men nå postet jeg vel noen bilder linker her, som indikerer at man kan ihvertfall delvis få PCIe 4.0 støtte med enkelte X470 og B450 hovedkort likevel. Så da er det jo bare og smøre seg med litt tålmodighet, så ser man hva som passer best senere..

Lenke til kommentar

Skal man slippe viften på X570 må man vel opp i dette 9000 kroners kortet. Så tanken min var at da har man allerede akseptert at det er en vifte på hovedkortet. Og har man først gjort det, så tenker jeg et 3000 kroners X570 gir mer mening enn et 3000 kroners X470.

 

Men nå postet jeg vel noen bilder linker her, som indikerer at man kan ihvertfall delvis få PCIe 4.0 støtte med enkelte X470 og B450 hovedkort likevel. Så da er det jo bare og smøre seg med litt tålmodighet, så ser man hva som passer best senere..

Men også at tester viser at viften ikke trenger å bli brukt hvis man har grei luftgjennomstrømning.

evt. Sette parameter i BIOS for når chipset viften skal skrus på.

 

Lurer på om det kommer custom kjøleribbe/vannblokk for dette senere.

Lenke til kommentar

Er det noe navi XTX i pipeline eller? :dribble:

De har en større brikke på vei til neste år en gang.

 

Det interessante med RDNA er at spillytelse per FLOP er omtrent på med Turing nå, og de gjør det i tillegg bedre mot konkurransen på lavere oppløsninger enn høyere. Veldig tydelig at endringen til 32-wide SIMD med 1 cycle execution gjør underverker for utnyttelsen.

Lenke til kommentar

Skal man slippe viften på X570 må man vel opp i dette 9000 kroners kortet. Så tanken min var at da har man allerede akseptert at det er en vifte på hovedkortet. Og har man først gjort det, så tenker jeg et 3000 kroners X570 gir mer mening enn et 3000 kroners X470.

 

 

Det er poenget mitt. Jeg har ikke akseptert at det er en vifte på kortet, og blir aldri å bla opp 9000 for et hovedkort. Om så det trykte penger.

 

Da tenker jeg at forrige generasjons toppkort må være like bra og omså ikke bedre enn denne generasjonens mid range-kort.

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Det er poenget mitt. Jeg har ikke akseptert at det er en vifte på kortet, og blir aldri å bla opp 9000 for et hovedkort. Om så det trykte penger.

 

Da tenker jeg at forrige generasjons toppkort må være like bra og omså ikke bedre enn denne generasjonens mid range-kort.

 

Det er bare det at denne generasjonens "mid-range" er B550.. ;)

Lenke til kommentar

De har en større brikke på vei til neste år en gang.

 

Det interessante med RDNA er at spillytelse per FLOP er omtrent på med Turing nå, og de gjør det i tillegg bedre mot konkurransen på lavere oppløsninger enn høyere. Veldig tydelig at endringen til 32-wide SIMD med 1 cycle execution gjør underverker for utnyttelsen.

Spennende. Liker at de har tatt i bruk XT(X) navnene igjen. ATI FTW. Har et x1900xtx som fortsatt fungerer.
Lenke til kommentar

Det er bare det at denne generasjonens "mid-range" er B550.. ;)

Hehe, nåja.

 

I skrivende stund kan jeg kjøpe Gigabyte X570 Gaming X eller Gigabyte X570 Aorus Xtreme. Det ene for 2 299 og det andre for svimlende 9 799. Mener du de konkurrerer mot hverandre? Selv om de begge er X570.

Lenke til kommentar

Huffda; så ~2080Ti "ytelse" i f.eks. BFV 4K med 5700XT og "RIS" skrudd på... Tenk, folk har faktisk betalt mer enn 10 000 Kr for det!  :p

 

 

Funker det ikkje med DX 10 og DX 11?  :huh:

 

Kjører 4k i BF V med 2x 2080ti i DX11, og får 160-200fps. Cpubound  :green:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Huh? Er det noen som fremdeles installerer GFE? Frivillig? :p

 

Reshade er kult, jeg støtter Gilcher på Patreon og har også RTRT shaderen som enkelte har sett. Utrolig stilig, ikke godt nok til å være et kommersielt produkt grunnet de åpenbare "manglene", men stilig uansett. Det som er fordelen med RIS er jo at det støtter alle spill titler (minus DX10/11 foreløpig, men det kommer jo om folk vil ha det), og at det har en enkel on/off toggle, som jo også er det eneste "bra" med DLSS. Det mest "kompliserte" man må klare om man vil ha maks ut av RIS, er altså å kunne stille på shader scale, eller lage en custom resolution.

Lenke til kommentar

Ser ut 5700XT kan klokkes rimelig mye med moddet powertable. Skal man ha blokk og kose seg litt så tipper jeg at 5700xt er er et bedre kjøp enn 2070 super .. nøyaktig slik vega56 var et bedre kjøp enn 1070 ?

 

https://www.tomshw.de/2019/07/11/ungefesselt-radeon-rx-5700-xt-auf-ueber-22-ghz-uebertaktet-break-the-limits-mit-den-neuen-softpowerplaytables-fuer-die-rx-5700-und-rx-5700-xt/3/

 

Edit:5700xt ved 2.2ghz slår 2070 Super i shadow of the Tomb raider. Er ikke det en NVIDIA tittel da?

Endret av Kyrre S.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...