Gralle Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 (endret) Hyggelig om RX 480 lar seg klokka til 1500 MHz som det spekuleres her: AMD RX 480 Can Hit 1.5Ghz+, New Overclocking Tool With Voltage Control Coming http://wccftech.com/amd-rx-480-1500mhz-overclocking-tool-voltage-control/ Endret 17. juni 2016 av Gralle Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2016 Hmm... lurer på hvordan nettbutikkene skal få solgt unna Fury-kort de evt. har liggende nå... Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Hmm... lurer på hvordan nettbutikkene skal få solgt unna Fury-kort de evt. har liggende nå... Ingen som har det på lager Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2016 Hmm... lurer på hvordan nettbutikkene skal få solgt unna Fury-kort de evt. har liggende nå... Ingen som har det på lager Mmmnei? F.eks: https://www.komplett.no/product/857494/datautstyr/skjermkort/pci-express/xfx-radeon-r9-fury-4gb-hbm 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Hmm... lurer på hvordan nettbutikkene skal få solgt unna Fury-kort de evt. har liggende nå... Ingen som har det på lager Mmmnei? F.eks: https://www.komplett.no/product/857494/datautstyr/skjermkort/pci-express/xfx-radeon-r9-fury-4gb-hbm Det var en spøk basert på hvor vanskelig det var å få tak i R9 Fury X ved lansering og en god stund etterpå (akkurat som Pascal er nå) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Hyggelig om RX 480 lar seg klokka til 1500 MHz som det spekuleres her: AMD RX 480 Can Hit 1.5Ghz+, New Overclocking Tool With Voltage Control Coming http://wccftech.com/amd-rx-480-1500mhz-overclocking-tool-voltage-control/ Overklokker sikkert like bra som furyX Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Hyggelig om RX 480 lar seg klokka til 1500 MHz som det spekuleres her: AMD RX 480 Can Hit 1.5Ghz+, New Overclocking Tool With Voltage Control Coming http://wccftech.com/amd-rx-480-1500mhz-overclocking-tool-voltage-control/ Overklokker sikkert like bra som furyX Du tør gamble på det altså? Nvidia klarer ~2GHz på 16nm, men du tror ikke AMD klarer 1,5GHz på 14nm? 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Hyggelig om RX 480 lar seg klokka til 1500 MHz som det spekuleres her: AMD RX 480 Can Hit 1.5Ghz+, New Overclocking Tool With Voltage Control Coming http://wccftech.com/amd-rx-480-1500mhz-overclocking-tool-voltage-control/ Overklokker sikkert like bra som furyX Du tør gamble på det altså? Nvidia klarer ~2GHz på 16nm, men du tror ikke AMD klarer 1,5GHz på 14nm? Hysj, Nizzen er bare redd for at han må kjøpe seg AMD kort som det ser ut som han ikke har noe til overs for, med tanke på alle de lite konstruktive innleggene han kommer med. Men smilefjes er det heldigvis ikke noe mangel på. 6 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Hyggelig om RX 480 lar seg klokka til 1500 MHz som det spekuleres her: AMD RX 480 Can Hit 1.5Ghz+, New Overclocking Tool With Voltage Control Coming http://wccftech.com/amd-rx-480-1500mhz-overclocking-tool-voltage-control/ Overklokker sikkert like bra som furyX Du tør gamble på det altså? Nvidia klarer ~2GHz på 16nm, men du tror ikke AMD klarer 1,5GHz på 14nm? Hysj, Nizzen er bare redd for at han må kjøpe seg AMD kort som det ser ut som han ikke har noe til overs for, med tanke på alle de lite konstruktive innleggene han kommer med. Men smilefjes er det heldigvis ikke noe mangel på. Føler jeg må påpeke det virker som du heller litt andre veien. 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Føler jeg må påpeke det virker som du heller litt andre veien. Det må du for all del gjøre , personlig er jeg lei av at noen stadig vekk kommer med oppgulp som ikke fører til noe annet enn flere kvalme oppgulp hos andre brukere og lite konstruktiv diskusjon. Om noen virkelig har lyst til å diskutere Polaris / Vega så finnes det bedre måter å gjøre det på enn det som har blitt demonsterert her i tråden hittil. Faktisk hadde noen gjort det samme i en av Nvidia trådene kan jeg tenke meg at det har blitt rene apocalypsen... Men på tide å komme litt tilbake til tråden : Ser at det er laget en del alternative kjøleløsnigner som denne : http://wccftech.com/powercolor-liquid-cooler-amd-polaris-amd-radeon-pro-duo/ , tipper at om kortene lar seg overklokke bra på luft så vil denne kanskje virkelig greie å gi kortene litt ekstra futt... 2 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 (endret) Prisen til 480 blir bestemt utifra ytelsen. Så om det kan lett klokkes til 1070-ytelse vil det også koste rundt 3-3.5k Edit: Også vil jeg påpeke at folk kritiserer nvidiakort hele tiden, ofte av grønne uten at noen løfter ett øyebryn. Endret 17. juni 2016 av Taake89 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Jeg kan godt kjøpe AMD jeg, men da må de være raskere enn Nvidia. Jeg håper de kliner til skikkelig nå Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Føler jeg må påpeke det virker som du heller litt andre veien. Det må du for all del gjøre , personlig er jeg lei av at noen stadig vekk kommer med oppgulp som ikke fører til noe annet enn flere kvalme oppgulp hos andre brukere og lite konstruktiv diskusjon. Om noen virkelig har lyst til å diskutere Polaris / Vega så finnes det bedre måter å gjøre det på enn det som har blitt demonsterert her i tråden hittil. Faktisk hadde noen gjort det samme i en av Nvidia trådene kan jeg tenke meg at det har blitt rene apocalypsen... Men på tide å komme litt tilbake til tråden : Ser at det er laget en del alternative kjøleløsnigner som denne : http://wccftech.com/powercolor-liquid-cooler-amd-polaris-amd-radeon-pro-duo/ , tipper at om kortene lar seg overklokke bra på luft så vil denne kanskje virkelig greie å gi kortene litt ekstra futt... Det skjønner jeg, men du burde også skjønne at tar du en, må du ta alle. Spesielt som moderator. Det finnes brukere her inne som har konstant surmage i nVidia-trådene også. Min PC 2 venter uansett på et nytt skjermkort, og fint om jeg kan ha AMD-kort i den maskina igjen. Fury X var for min del skuffende, 290X det samme (ved launch). Håper AMD har fått orden på sakene i de nye arkitekturene som kommer Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Tror nok det blir et RX 480 på meg, solgte akkurat unna riggen med GTX 970. Og andre PC'en min er uten skjermkort akkurat nå. Intel HD graphics funker ikke akkurat til mye annet enn windows Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Fjernet et par innlegg som ikke førte noen plass.Takk for rapport forresten. 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Jeg kan godt kjøpe AMD jeg, men da må de være raskere enn Nvidia. Jeg håper de kliner til skikkelig nå Samme her, vi trenger amd: Håper de får det til nå, men er redd jeg har feil. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Jeg kan godt kjøpe AMD jeg, men da må de være raskere enn Nvidia. Jeg håper de kliner til skikkelig nå Samme her, vi trenger amd: Håper de får det til nå, men er redd jeg har feil. Du er faktisk ikke den eneste , går selv og håper på det beste mens man hører en del rykter som er både gode og dårlige. Så får man ha litt is i magen og litt tålmodighet så blir det ikke katastrofe om det går helt galt og positivt om det faktisk blir bra. Om noe trenger vi langt mer konkurranse enn det vi har nå ... Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Konkurranse i budsjett sjiktet virker jo lovende så langt. Konkurranse i high end hadde vært helt topp! Gjerne på prosessor fronten også Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Interessant lesning! Krysser fingrene, men tør ikke håpe for mye før jeg faktisk ser det. This particular $300 Rx 480 OC Edition will have toggle with two bios options - Standard bios of 1266mhz and Extreme bios of 1500mhz - All 6+8 pin models will be able to reach the 1500mhz mark - the only difference is some editions will have a overclock bios setting that will be set at the 1500mhz mark - while other cards will have to be done manually although today its easy to do manually by just a few clicks of a button with software - While running at 1570mhz - the OC edition runs at 72c with 99% gpu load with 65% fan - one impressive feat to say the least - This bodes well for AMD's new Polaris cards as it shows these cards are capable of even more than this impressive 1570mhz mark - In fact, in a closed box setup, we were able to "easily" obtain 1600mhz while running Battlefield 4 for over an hour with zero crashes or artifacts all while keeping below the 75c mark while using 99% gpu load - Even more impressive is the fact that the voltage usage leaves room for even a bit further tweaking to further our overclock past 1600mhz - One has to wonder what AMD has with the entire lineup of Vega right now - we can only imagine pure bliss in terms of performance at the top enthusiast level - AMD really does have something special on their hands. The Rx 480 while running 1500mhz is on par with the stock 1070 in-game, it even beats it on some games at this clock, anything more and the 480 begins to put some distance between the two cards. Keep in mind this is Dx12 games, this is where GCN 4 truly shows off. http://www.overclock.net/t/1603252/wccf-amd-rx-480-can-hit-1-5ghz-new-overclocking-tool-with-voltage-control-coming/390#post_25267966 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Huff føler at jeg begynner å hype meg selv opp med tanke på pris... Å tenke seg at dette kortet kan teoretisk gi ytelse på høyde eller over 1070 når det overklokkes , fordelene med GCN 4 får meg til å tenke tilbake til når jeg først kjøpte meg en Mobil Athlon og overklokket livsskiten ut av den med vannkjøling og hjelp fra andre her på forumet som Snekkeren... Om det jeg har hørt og sett hittil er en indikasjon på potensialet til 480 her så kan vi i noen tilfeller kanskje til og med se et par 480 med vannkjøling / nitro yte langt over 1080 kortene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå