Malvado Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Da er jeg endelig ferdig med å benche V64, tar sin tid med turnusjobb og familie, skal sette inn VII straks =) Du får oppdatere oss litt underveis Spesielt hvor bra driveren fungerer hadde vært kjekt å vite, så får vi se om Smedsrud kom med enda et gullkorn i kjent Grønn stil. 3 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Du får oppdatere oss litt underveis Spesielt hvor bra driveren fungerer hadde vært kjekt å vite, så får vi se om Smedsrud kom med enda et gullkorn i kjent Grønn stil. På samme måte som at du kom med enda et Malvado-gullkorn i diskusjonstråden... I kjent Rød stil... 3 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Men, fra spøk til alvor... Blir spennende å se hva du får til med undervolting, og hvor stabilt det blir under last (30 minutter+) 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 15. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2019 Nå har jeg sagt at jeg skal prøve, men jeg er absolutt ingen dreven overklokker eller undervolter. Så, tør ikke love noe der. Har oppdatert med siste BIOS/Firmware på VII, den som gir UEFI støtte. Litt vemodig å pakke ned V64 LC og, er vel ikke så veldig utbredt det heller? Men, så ble det dette som skulle inn da. Installert 19.2.2 drivere så får vi se hvordan dette utarter seg. 3 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 15. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2019 Førsteinntrykk er at jeg skjønner ikke hvorfor ikke VII kommer som et AIO alternativ. Merker at man har blitt bortskjemt med en slik løsning angående støy... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 (endret) Men, fra spøk til alvor... Blir spennende å se hva du får til med undervolting, og hvor stabilt det blir under last (30 minutter+) Spøken er godkjent i blodrød malvado stil :-p Personlig kjøper jeg ikke NVIDIA for tiden da det (røde) jeg har dekker mitt behov og ungene sitt, men ønsker noen det beste anbefaler jeg for tiden 2080 uten tvil og trolig 2060 for de som har råd til det. Uansett er det ikke noe tvil om at produktene til AMD på gpu siden ligger godt etter NVIDIA på mange områder og har noen få fordeler. Edit : En liten test der VII kommer faktisk bra ut Far Cry New Dawn Endret 15. februar 2019 av Malvado 2 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 15. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2019 Kjører alle benchmarks tre ganger, merker ikke noe forskjell i stabilitet mellom V64LC jeg har og VII med 19.2.2 og oppdatert, offisiell AMD, BIOS (105). Enn så lenge ihvertfall. 4 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Edit : En liten test der VII kommer faktisk bra ut Far Cry New DawnFar Cry 5 som New Dawn bygger på er vel også et spill VIII kommer bra ut i... Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Hadde vært nice med ett bilde uten plastikken på også. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 Gikk kanskje litt unna der ja med oppakkingen, haha. Skal få til det =) Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Uuuuuuu, shiny. Trouser accident in 1..2..3. Endret 16. februar 2019 av meg0709 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Hva slags hk og "kasse" er dette?Stilig oppsett Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Pc-011 dynamic, hvit, med vertikal GPU brankett ser det ut til. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 Uuuuuuu, shiny. Trouser accident in 1..2..3. Hva slags hk og "kasse" er dette? Stilig oppsett Takk =) Er som Kyrre skrev et Lian-Li PC-O11 Dynamic med vertikal GPU brakett. Hovedkortet er et ASUS ROG Crosshair VI Hero Wi-Fi. Resten står i profilen =) Pc-011 dynamic, hvit, med vertikal GPU brankett ser det ut til. Korrekt =) Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 Da har jeg blitt ferdig med benching, så nå skal jeg spise litt og lage noen flotte grafer. Ingen testing med OC eller undervolting atm. Det får bli senere, viktigste for meg er å se om i mitt scenario er verdt å beholde kortet. Støyen er høyere og det er noe jeg tar i betraktning. Ingen problemer med kortet med siste drivere og BIOS med hardt benching. Faktisk ga mitt V64 meg mer problemer der! Lenke til kommentar
Populært innlegg ExcaliBuR Skrevet 17. februar 2019 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 17. februar 2019 (endret) Ja da har jeg klart å teste VII bittelitt og sammenlignet med V64 LC. Vil påstå at, selv om jeg blir ansett som inhabil, så er ihvertfall VII stabilt med 19.2.2 og BIOS oppdateringen som har kommet. Husk: Jeg i utgangspunktet tester dette for meg selv, derav uortodoks oppløsning. All testing er gjort med 3440 x 1440 med "maks innstillinger". Det vil være merknader der de hører hjemme under grafene om det er noe som er spesielt med innstillingene/kommentarer. Rundene er kjørt tre ganger hver seg og så er det tatt gjennomsnitt som blir presentert i grafene. Noe av dette er/blir selvfølgelig ikke helt reelt, spesielt for Call of Pripyat. Freesync er av, skjermen er på 100Hz. Radeon Settings er på standard for disse testene. Beklager grafene, dette er snekkret sammen nå nettopp langt på overtid for en småbarnsfar. Samt at jeg er på ingen måte erfaren når det kommer til dette! Her ser vi at min til VII ligger under V64, dette virker som er ett enkelt drop. Hadde jeg kunnet mer så hadde jeg nok hatt en frametime graf og, men X-Ray engine er heller ikke kjent for å være så veldig stabil... Alt i alt opplevde jeg flyten til VII å være bedre enn med V64. Her er TAA også med da dette utgjør ~1-2FPS forskjell. Her oppleves også VII som bedre i flyt. Ingen kommentar her. Tallene snakker for seg selv. Oppløsning er 2560 x 1440. Alt på max, minus nVidia optimaliseringer. De optimaliseringene ga enorme FPS drops. Her var det bedre flyt for VII. Firestrike er kjørt med standard fra 3Dmark da jeg ikke betaler for det. Igjen, litt rar minimum/drop. Flyten er bra så vet ikke helt hvorfor det skjer. Ingen kommentar VII flyter bedre her. Superposition er gjort med Extreme shaders og High teksturer. 1080p Extreme preset fikk VII en score på 5467 hvor avg. 40,90, min 31,96, max 48,52. Denne innstillingen kjørte jeg etter at V64 var pakket ned, derav ingen sammenligning. Bedre flyt for VII. Standard innstillinger fra 3Dmark. Det er noen rare drops i en gjennomkjøring på VII som trekker gjennomsnittet drastisk ned. Igjen, samme med 8xMSAA for VII. Igjen, rare drops i en gjennomkjøring som trekker ned gjennomsnittet. Samme. "Konklusjon": Nå har ikke jeg den hvasseste PCen å teste dette med. Og driverene er ikke helt knirkefrie, ref. framedrops, for VII. VII har faktisk vært mer stabil, V64 ga meg mange hard exits i flere benchmarks. Holdt på å gi opp Call of Pripyat bl.a.Alt i alt opplevdes VII å gi bedre fly. Ja det har noen rare drops, men disse er ikke gjengs og skjer i utgangspunktet bare på en gjennomkjøring. Men, det er jo sånn man som regel spiller og så jeg tok det med i utregningen. Jeg vil legge ut underlagene jeg har etterhvert. Om noen skulle være interessert i å se enkeltruns. Igjen, jeg er en amatør når det kommer til å gjøre dette. Spesielt når det kommer til testene så aner jeg ikke helt hvor man finner det som er relevant. Det viktigste er hvordan det oppleves i reelle scenario (spilling) og det er noe jeg enda har tilgode å få gjort da jeg nå har fått ny respekt for hvor mye arbeids som ligger i å lage en review. Og jeg har ikke gått i dybden engang. Dog har jeg det ikke som fulltidsjobb. Skal prøve å få testet med undervolting og overklokking etterhvert. I release notes for 19.2.2 så står det at de har fikset mye med Wattman opp mot VII, så det burde la seg gjøre. Håper dette var interessant, jeg er ihvertfall på gjerdet om jeg skal beholde kortet med dette, sett opp mot pris og avkastning vs. V64 LC, som også er mer stille. Endret 17. februar 2019 av ExcaliBuR 21 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Imponerende Excalibur! Det tar tid å bli flink, men her har du gjort en god jobb, om du har muligheten kan du jo eksperimentere med ytelse ved undervolting og hva lydnivået ender opp med, har selv erfart med 580 at kortet tåler å undervoltes en del uten at ytelsen og stabiliteten blir berørt og man ser jo at dette senker effektforbruket en del, dermed blir det også mer stillegående. Vil tro at det vil variere mye fra kort til kort så spennende om du har muligheten til å få gjort det med VII kortet. 3 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Et flott stykke arbeide! Men så var det disse grafene som bryter med alle andre og starter på 5000 uten at det indikeres på noe vis. 2 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 (endret) Det må være den mest gjennomførte testen jeg har sett her på forumet, så cred til deg for det Blir spennende å se hva du får til med litt undervolting av kortet. Her kan man se hvilke tall andre opererer med når det kommer til undervolt og overklokk. Endret 17. februar 2019 av TheKims 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå