Malvado Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Jeg snakker ikke om hvordan drivere implementerer frame-pacing og andre optimeringer. Jeg snakker om den fysiske implantasjonen i brikken. XDMA er kun en ekstra DMA-motor i kortet som gjør Peer-to-Peer overføringer mellom GPUene. Mulig , men akkurat nå så ser det ut som en "bro" som er det Nvidia bruker mellom skjermkortene sine ikke gir akkurat de beste resultatene da ytelsen går kraftig ned etter 2 kort , så da ser jeg ikke helt hvorfor Nvidia ikke benytter seg av den andre løsningen da de i utgangspunktet ikke burde ha noe problemer med å ta det via driveren. Lenke til kommentar
Koven Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Jeg snakker ikke om hvordan drivere implementerer frame-pacing og andre optimeringer. Jeg snakker om den fysiske implantasjonen i brikken. XDMA er kun en ekstra DMA-motor i kortet som gjør Peer-to-Peer overføringer mellom GPUene. Mulig , men akkurat nå så ser det ut som en "bro" som er det Nvidia bruker mellom skjermkortene sine ikke gir akkurat de beste resultatene da ytelsen går kraftig ned etter 2 kort , så da ser jeg ikke helt hvorfor Nvidia ikke benytter seg av den andre løsningen da de i utgangspunktet ikke burde ha noe problemer med å ta det via driveren. Nvidia bruker "bro" for å tjene mer penger, selv om løsningen er veldig ineffektiv sammenlignet med løsningen til AMD! Polaris viser hvor dårlig nvidia sin løsning er! Samme dritten som G-Sync... Nvidia melker markedet for det som er verdt å utnytte! Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Ser ut som jeg med et 290x må vente til Vega før det blir verdt å oppgradere? Har vurdert NVIDIA men er ganske glad i AMD samt at jeg har en FreeSync skjerm. Hadde håpet på 490 i nær tid.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 (endret) Jeg snakker ikke om hvordan drivere implementerer frame-pacing og andre optimeringer. Jeg snakker om den fysiske implantasjonen i brikken. XDMA er kun en ekstra DMA-motor i kortet som gjør Peer-to-Peer overføringer mellom GPUene. Mulig , men akkurat nå så ser det ut som en "bro" som er det Nvidia bruker mellom skjermkortene sine ikke gir akkurat de beste resultatene da ytelsen går kraftig ned etter 2 kort , så da ser jeg ikke helt hvorfor Nvidia ikke benytter seg av den andre løsningen da de i utgangspunktet ikke burde ha noe problemer med å ta det via driveren. Nvidia bruker "bro" for å tjene mer penger, selv om løsningen er veldig ineffektiv sammenlignet med løsningen til AMD! Polaris viser hvor dårlig nvidia sin løsning er! Samme dritten som G-Sync... Nvidia melker markedet for det som er verdt å utnytte!Tullprat Er her fasiten tro? http://m.youtube.com/watch?v=rO7pfttVAn0 https://www.technopat.net/sosyal/konu/video-nvidia-pascal-sli-modes-explained.329267/ Endret 15. juni 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
Koven Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Du beviser ikke noe her! Jeg sammenligner med polaris... Er det tullprat at Nvidia melker sine kunder for sine egne sære løsninger? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Du beviser ikke noe her! Jeg sammenligner med polaris... Er det tullprat at Nvidia melker sine kunder for sine egne sære løsninger? Er freesync åpen? Nei Funker freesync i windowmode? Nei Er polaris ute enda? Nei Er det sent på natta nå? Ja Bruker du mye utropstegn? Ja 4 Lenke til kommentar
Koven Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Du beviser ikke noe her! Jeg sammenligner med polaris... Er det tullprat at Nvidia melker sine kunder for sine egne sære løsninger? Er freesync åpen? Nei Funker freesync i windowmode? Nei Er polaris ute enda? Nei Er det sent på natta nå? Ja Bruker du mye utropstegn? Ja Feil svar! Neste gang så blokkerer jeg deg! 3 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Dette var god lesning mens man stabilitetstester ^^ Men ta det ned et par hakk. Vi må da kunne diskutere ting på en skikkelig måte og vi har alle rett til å ha forskjellige meninger om ting. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) Tullprat Er her fasiten tro? https://www.technopat.net/sosyal/konu/video-nvidia-pascal-sli-modes-explained.329267/ Fasiten er trolig noe bedre drivere, begrensing på båndbredden til 2GB/s spesielt i forhold til XDMA sin 16GB/s med Pcie 3.0 eller kontra 4.0 som trolig blir totalt 32GB/s. At Nvidia ikke bruker Pci-e for dette forstår jeg personlig ikke. Endret 16. juni 2016 av Malvado fikset på b til B 2 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Tullprat Er her fasiten tro? http://m.youtube.com/watch?v=rO7pfttVAn0 https://www.technopat.net/sosyal/konu/video-nvidia-pascal-sli-modes-explained.329267/ Fasiten er trolig noe bedre drivere, begrensing på båndbredden til 2Gb/s spesielt i forhold til XDMA sin 16Gb/s med Pcie 3.0 eller kontra 4.0 som trolig blir totalt 32Gb/s. At Nvidia ikke bruker Pci-e for dette forstår jeg personlig ikke. I Interconnect-verden snakker vi ikke om Gb/2 (Gigabit per sekund) men GB/s (GigaBYTE per sekund). Nvidia støtter også å overføre data over PCI Express, men det er ikke anbefalt for high-end GPUer. De fleste Nvidia-kort har i likhet med AMD sine kort to DMA-motorer. Vanligvis bruker Geforce-kortene kun en av disse. Det er primært Quadro og Tesla kort som aktivt bruker begge til blant annet GPUDirect RDMA, GPUDirect P2P og GPUDirect for Video. SLI brukes også i workstation applikasjoner, der ønsker man i mange tilfeller maksimal PCI Express båndbredde, et gitt scenario er at du har to Quadro-kort i SLI modus, og så gjør du beregninger på ett eller flere Tesla-kort som du bruker i rendringen. Det er ikke noe fasitsvar her. Begge løsningene har sine fordeler og ulemper. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Det er ikke noe fasitsvar her. Begge løsningene har sine fordeler og ulemper. Vet ikke om jeg skal være helt enig, Amd har jo fått til Pci-e bruken greit , så hvorfor ikke Nvidia også? http://wccftech.com/multi-gpu-nvidia-sli-amd-crossfire-performance-value-comparison/ http://wccftech.com/multi-gpu-nvidia-sli-amd-crossfire-performance-value-comparison/2/ Med mindre jeg overseer noe totalt så er SLI utdatert nå som vi potensielt får 32GB/s med Pci-e 4.0 så ser jeg ikke noen god grunn til at man skal fortsette med SLI da Pci-e løser en del problemer som avstand mellom kortene , problemer med kjøling pga tettsittene kort osv. Men har Nvidia fikset problemene de hadde før så bør egentlig dette være en saga blott og enkelt å bruke Pci-e med mindre selskapet har økonomiske interesser i å selge broene. "Unfortunately however, there is not a alot of documentation on SLI (or Crossfire for that matter). But what we do know is that in the past, Nvidia forceware drivers (80.XX onwards) allowed GPUs in SLI to talk via the PCI-E alone, but the performance was worse than if an SLI connector was employed. The general consensus seems to be that Nvidia’s multi GPU tech (same as AMD) does use the PCI-E to transmit a significant chunk of the data but also employs the SLI bridge for added bandwidth and synchronising timing. Unfortunately however, the SLI bridge that was once used as a superior interface to compliment the PCI-E has now become more or less obsolete and a bottleneck. Read more: http://wccftech.com/multi-gpu-nvidia-sli-amd-crossfire-performance-value-comparison/2/#ixzz4Bj0yQaDO" Kan heller ikke finne pris på den nye SLI HB bridge som tydeligvis behøves på Nvidia kortene nå. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Kan heller ikke finne pris på den nye SLI HB bridge som tydeligvis behøves på Nvidia kortene nå. Man MÅ ikkje ha de nye HB broene nei: Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Kan heller ikke finne pris på den nye SLI HB bridge som tydeligvis behøves på Nvidia kortene nå. Man MÅ ikkje ha de nye HB broene nei: HB sli.jpeg Nei, men da får man jo heller ikke en del av det som står ovenfor i diagrammet ditt og man taper jo også 1GB/s i båndbredde ( noen som faktisk har noen nøyaktige tall på båndbredden på SLI HB? ). Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 I was able to run some tests of different bridge configurations.I was after stability and not attempting to set any records here so everything is at stock speeds, no OC’ing going on. Unfortunately with my case and motherboard layout I can't try a 3-way/4-way bridge. I also ran into stability problems with a single 2-way EVGA SLI v2 bridge. 3DMark would hang and took more than a few attempts to get a successful score, but the result was a bit surprising. Hope this helps. My Rig: http://browser.primatelabs.com/geekbench3/6849505 Each test ran 3 times and averaged. Fire Strike 17480 Single 1080FE Installed 21500 Single Ribbon 24098 Dual Ribbon 24142 Single EVGA Bridge v2 2-way (unstable for me) Fire Strike Extreme 9451 Single 1080FE Installed 14806 Single Ribbon 15680 Dual Ribbon 15712 Single EVGA Bridge v2 2-way (unstable for me) Fire Strike Ultra 5092 Single 1080FE Installed 8643 Single Ribbon 8769 Dual Ribbon 8834 Single EVGA Bridge v2 2-way (unstable for me) Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) i den stadige driverdiskusjonen Ser at når Fury kom så lå den allt fra 5-10% bak 980Ti, og nå ved re-testing yter de likt. Endret 16. juni 2016 av leifeinar Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) i den stadige driverdiskusjonen Ser at når Fury kom så lå den allt fra 5-10% bak 980Ti, og nå ved re-testing yter de likt. Fury i Ashes of the singularity DX12: Fps er ikkje alt http://www.guru3d.com/articles_pages/ashes_of_singularity_directx_12_benchmark_ii_review,10.html Fury yter ikkje helt likt som 980ti da Jeg har selvfølgelig valgt benchmarks med omhu Eller ER faktisk 980ti raskere på det meste. Det får være opp til andre enn meg å bestemme. Ancient hardware er ikkje mitt bord Endret 16. juni 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Fikk akkurat sms om at RX 480 kommer neste uke Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Jeg har selvfølgelig valgt benchmarks med omhu Bruker å se på den der Sum of all benchmarks" på Techpowerup Fikk akkurat sms om at RX 480 kommer neste uke Som i butikk eller hjem til deg? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Det er ikke noe fasitsvar her. Begge løsningene har sine fordeler og ulemper. Vet ikke om jeg skal være helt enig, Amd har jo fått til Pci-e bruken greit , så hvorfor ikke Nvidia også? http://wccftech.com/multi-gpu-nvidia-sli-amd-crossfire-performance-value-comparison/ http://wccftech.com/multi-gpu-nvidia-sli-amd-crossfire-performance-value-comparison/2/ Med mindre jeg overseer noe totalt så er SLI utdatert nå som vi potensielt får 32GB/s med Pci-e 4.0 så ser jeg ikke noen god grunn til at man skal fortsette med SLI da Pci-e løser en del problemer som avstand mellom kortene , problemer med kjøling pga tettsittene kort osv. Nå er fremdeles PCI Express 4.0 en god stund inn i fremtiden. Man håper å ha spesifikasjonene klare neste år, så da er 2018 tidligste tidspunkt for en implementation. Ser det som mer sannsynlig at Nvidia kommer til å bruke NVLink til dette i fremtiden. Nei, men da får man jo heller ikke en del av det som står ovenfor i diagrammet ditt og man taper jo også 1GB/s i båndbredde ( noen som faktisk har noen nøyaktige tall på båndbredden på SLI HB? ).Eksakte tall er NDA-belagt, men det er over 2 GB/s (16 Gbit/s). Latensen er litt levere enn hva du typisk ser på en P2P overføring mellom to PCIe enheter, da den interne SLI-kontrolleren slipper overhead med å sette opp en DMA overføring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå