Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi

ExcaliBuR
Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tipper vi får se Infinity Fabric på GPU snart. Og når det skjer så vil en mest sannsynligvis få mye ytelse for en billig penge.

Det å kunne redde og bruke chips som ikke er 100% er veldig kostnadsbesparende.

Infinity Fabric er der allerede, Instinct-kortene bruker det mellom opp til fire GPU'er.

På Radeon VII er det deaktivert.

Anandtech's Ryan Smith har fått en rettelse fra AMD; Radeon VII har ikke 128 ROPs, men 64, akkurat som MI50.

Ja, de tenkte nok at dobling av minnekontrollere også betydde dobling av ROPs. Hadde det vært Nvidia så hadde det vært riktig, men på GCN er ikke ROPs knyttet til minnekontrollere.
Lenke til kommentar

Da har AMD også bekreftet at double precision (FP64) ytelsen på Radeon VII blir "gimpa", slik at ytelsen er samme som på Vega, 1:32 av half-precision.

We reached out to AMD’s Director of Product Marketing Sasa Marinkovic to inquire whether or not the FP64 inclusion was real, and were told quite simply that “Radeon VII does not have double precision enabled.” That means instead of delivering 6.7 TFLOPS of FP64 like the MI50, Radeon VII will be closer to ~862 GFLOPS (it’s 1:32 with half-precision like RX Vega).

https://techgage.com/news/radeon-vii-caps-fp64-performance/

Følgende features er da deaktivert på Radeon VII sammenlignet med Instinct MI50:

- PCIe Gen4

- FP64

- ECC

- Infinity Fabric

- SR-IOV

Nå er ikke dette noe nytt, da Nvidia også begrenser konsumeneversjonen av Turing. Der har Tensor Cores begrenset støtte for FP16 Tensor TFLOPS med FP32 akkumulering i tillegg er egenskaper som GPUDirect og vGPU deaktivert.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Blir det noen gang på tide å bytte ut 295x2 kortet tro? lol

Så får meg ryzen 3 og radeon 7 men...

krysser fingra for extreme ytelser :D

Ettersom at det er et crossfire kort, og at sli/cf skalerer dårlig i flere spill, så vil jeg si ja. Muligheten har vel vært der helt siden vi 1080 ti for en real oppgradering :)

Men Ryzen 3 høres veldig lovende ut, blir interessant å se hvordan den vil yte i spill :)

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Link til offisiell info da :)

Ingen fare, det dukker snart opp om du ikke allerede har lest det.

Det var en melding som ble publisert for en liten stund siden der Amd hadde blitt kontaktet og spurt om dette stemte, noe de sa nei til. 

Med mindre jeg har lest feil eller dette er trukket tilbake så vil jeg nok tro at det dukker opp igjen snarlig.

Dette var vel trolig det jeg leste nå nylig som også fikk meg til å være skeptisk til 5000 varianten http://www.redgamingtech.com/amd-vega-based-radeon-vii-for-consumers-and-gamers-exclusive/

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Radeon VII blir bare solgt på AMD.com den 7. Februar.

Det er dermed fullstendig meningsløst å vurdere dette mot RTX 2080 i Norge.

Det var ment som en fleip .. og jeg har ingen planer om dette. Men hva som gir mening for noen andre enn deg, kan du egentlig bare la være å bry deg om :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

For all del, men alt peker mot at dette blir den svakeste lanseringen fra AMD siden HD 2900

For å være ærlig så imponerer ikke VII , i alle fall burde det ha vært billigere og gitt en langt bedre ytelse i spill. Vi får vente til vi ser ordentlige tester for å ha en god mening på eventuelt hvor konkurransedyktig det er eller om vi bør vente til noe bedre dukker opp om man absolutt må ha AMD.

Lenke til kommentar

For å være ærlig så imponerer ikke VII , i alle fall burde det ha vært billigere og gitt en langt bedre ytelse i spill. Vi får vente til vi ser ordentlige tester for å ha en god mening på eventuelt hvor konkurransedyktig det er eller om vi bør vente til noe bedre dukker opp om man absolutt må ha AMD.

Er vel ingen grunn for å absolutt måtte ha AMD, nå som også nVidia støtter freesync.

Spørsmålet er vel hvor lenge man skal være villig til å vente på AMD, de har jo ikke hatt noe konkurransedyktig siden fury X.

Lenke til kommentar

Så lenge kjerringa tok monitoren min, og jeg er på 24"/144hz/freesync så driter jeg egentlig i skjermkort for tiden  :hrm:

Forøvrig kan jeg melde at å gå tilbake til et rask TN-panel fra en tregere IPS ikke gav meg noe annet enn opplevelsen at TN-panel suger! Det er helt sykt å dårlige fargene er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

290X mener du.

Furu X var ikke i nærheten av konkurransedyktig

Tenkte ren ytelse, da det ikke lå langt bak 980 ti i sin tid. Men tatt i betraktning pris og strømforbruk så har du nok rett.

Ser ikke vits med å vente på AMD, da får man aldri ny GPU.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...