Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi

ExcaliBuR
Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ASUS ROG Strix RX VEGA64

OC 8GB HBM2,2 x DisplayPort, 2 x HDMI, DVI til 4995,- på multicom.no

https://www.multicom.no/asus-rog-strix-rx-vega64/cat-p/c/p9883885

Noen som har erfaringer med det kortet?

Ikke personlig, men vurderte det selv sterkt (før jeg fikk Sapphire V56 Pulse til en billig penge).

Det du må passe på er at noen kort har en kjøler som ikke dekker VRM nok.

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/96l9da/strix_vega_fixing_the_horrendous_vrm_heat/

https://www.reddit.com/r/ASUS/comments/96ln06/comment/e42l71z/

https://youtu.be/8OpdyP7amv8?t=756

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Nja, AMD-korta er verdt pengane akkurat no fordi dei kjem med tre heilt nye spel(så lenge du kjøper frå ein stad som gjev ut spela). Vil du ikkje ha spela kan du selja dei. Det får du 1000kr minst for. Skal vi tru rykta, vil 2060 kosta rundt 4000kr. Eg vil tru 2060 vil hamna på rundt Vega 56 reint ytingsmessig (GTX 1070 Ti), kanskje litt under også. Med tanke på at du no får eit 56 til 4000kr + tre spel så vil nok ikkje 2060 vera eit betre kjøp i all overskodeleg framtid. Vega-korta har mykje meir minne også.

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spennende!

Da har AMD faktisk gjort det de i høst sa de ikke kom til å gjøre... Lansert Vega20-brikken som et gamingkort. Det, kombinert med lanseringen av RX 590 før jul tyder nok på at Navi er et stykke unna enda (høsten tidligst).

Radeon VII er i bunn og grunn Vega20, uten compute features (double precision og ECC) aktivert. Fire CU deaktivert og halvparten av HBM-minne (Bruker Hi-4 stacks istedet for Hi-8).

I AMD sine utvalgte spill matcher de RTX 2080, pris $699, lansering i februar.

Forhåpentligvis er dette nok til å få Nvidia til å kutte litt priser på RTX-serien! :)

Lenke til kommentar

Spennende!

Da har AMD faktisk gjort det de i høst sa de ikke kom til å gjøre... Lansert Vega20-brikken som et gamingkort. Det, kombinert med lanseringen av RX 590 før jul tyder nok på at Navi er et stykke unna enda (høsten tidligst).

Radeon VII er i bunn og grunn Vega20, uten compute features (double precision og ECC) aktivert. Fire CU deaktivert og halvparten av HBM-minne (Bruker Hi-4 stacks istedet for Hi-8).

I AMD sine utvalgte spill matcher de RTX 2080, pris $699, lansering i februar.

Forhåpentligvis er dette nok til å få Nvidia til å kutte litt priser på RTX-serien! :)

Den burde vel ha kostet $499 for at nVidia skal droppe prisene. $699 er jo ca samme pris som 2080, og ytelsen vil være ca som den?

Lenke til kommentar

Ja, jeg kan ikke se noe ut fra slidene med ytelse som tilsier at Nvidia trenger å sette ned prisen som følge av konkurranse fra AMD med dette kortet...

MSRP på 799 USD for RTX2080 gjelder jo kun Founders edition. Ellers er MSRP på RTX2080 også 699 USD. Så om AMD leverer på RTX 2080 ytelses nivå, er det altså samme pris for samme ytelse, bare uten RTX...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den burde vel ha kostet $499 for at nVidia skal droppe prisene. $699 er jo ca samme pris som 2080, og ytelsen vil være ca som den?

Vel, la oss se, jeg mistenker at ytelsen ikke er helt der når spillene ikke er utvalgt av AMD, men la oss se reviews først! :)

Med dagens dollarkurs vil jeg tippe de ender opp på rundt 8000 kroner.

Lenke til kommentar

Vel, la oss se, jeg mistenker at ytelsen ikke er helt der når spillene ikke er utvalgt av AMD, men la oss se reviews først! :)

Med dagens dollarkurs vil jeg tippe de ender opp på rundt 8000 kroner.

Dollar kan man tydeligvis gange med 11 for norsk pris. Stemte veldig bra med rtx 2060 også.

Lenke til kommentar

Ellers er også Infinity Fabric-linkene fjernet og PCIe er redusert fra 4.0 til 3.0 i forhold til Instinct MI50 og 60.
Lenke til kommentar

Ser ut til at de har økt ROPs (doblet), noe som jeg mener var sårt tiltrengt!

Håper vi ser gode benchmarks vs pris på denne! Konkurranse er alltid positivt.

Men denne så prøver de nok å hente inn profitt ser jeg for meg også, derav ingen nye features.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Håper vi ser gode benchmarks vs pris på denne! Konkurranse er alltid positivt.

Men denne så prøver de nok å hente inn profitt ser jeg for meg også, derav ingen nye features.

2080 ytelse til samme pris, uten ekstra features. Høres ut som en middels deal. Burde ha kostet 499$

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kritiske for GCN i de siste årene har vært antall Geometry Processor og ACE.

RX 570 har samme front-end som Vega 64, GCN støttet ikke bredere med Vega...

Edit:

Skriver min spådom her også:

Ytelsen vil nok stort sett ligge litt foran 2070 i UHD, mens lavere oppløsninger vil være i snitt likt.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Ellers er også Infinity Fabric-linkene fjernet og PCIe er redusert fra 4.0 til 3.0 i forhold til Instinct MI50 og 60.

Kjipt at de gikk ned til PCIe3.0, når Ryzen 3 også går opp til PCIe4.0? Har du en kilde på at Radeon VII kommer med PCIe3.0?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...