Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi

ExcaliBuR
Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du betalte 900kr for å få tilbake samme ytelse? :huh:

Strengt tatt så hadde jeg 0 ytelse da det ikke hadde plass i kabinettet.

+ ca. 10 fps bedre ytelse og mindre strøm.

Det var ikke det var som var poenget uansett. Poenget var at du kan få et 980 ti til 1500 og 1070 ned til 2400, som begge to er bedre valg en RX590, hvis du ikke er interessert i spillene.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Strengt tatt så hadde jeg 0 ytelse da det ikke hadde plass i kabinettet.

+ ca. 10 fps bedre ytelse og mindre strøm.

Det var ikke det var som var poenget uansett. Poenget var at du kan få et 980 ti til 1500 og 1070 ned til 2400, som begge to er bedre valg en RX590, hvis du ikke er interessert i spillene.

Ah... skjønner :D

Lenke til kommentar

Man har da noen fordeler med å kjøpe nyere

1 : Man får Garanti fra første dag.

2 : Driverstøtte som ikke gruser ytelsen din ved senere oppdateringer for å tvinge deg til Nvidia-oppgradere om du har eldre skjermkort ( 2 gen ).

3 : Relativt god innholdspakke med spill.

Skal jeg kjøpe brukt hadde jeg ikke gått for noe eldre enn 10xx gen til NVIDIA eller 5xx generasjonen til AMD ( Vega 56 til 2000 kr er et bra kjøp ).

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva blir best av RX 570 8GB vs RX 580 4GB? 

Skal kjøre 3440X1440@100hz. Er det da best med mer ram eller mer mhz? 

Ettersom jeg har en freesync skjerm så tenkte jeg å gå for et Radeon kort, men da jeg spiller mest spill som Civilisation, EUVI, Stellaris etc så er jeg ikke så avhengig av FPS, skal jeg spille fortnite eller battelfield kan jeg heller gå ned på instilling så lenge jeg klarer oppløsning).

Er det da allikevel kanskje bedre å gå for et nvidia og ikke bry seg om freesync? 

For meg er også støy viktig, så liker godt at RX kortene er silent på idle :) 

Lenke til kommentar

Hva blir best av RX 570 8GB vs RX 580 4GB? 

Skal kjøre 3440X1440@100hz. Er det da best med mer ram eller mer mhz? 

Ettersom jeg har en freesync skjerm så tenkte jeg å gå for et Radeon kort, men da jeg spiller mest spill som Civilisation, EUVI, Stellaris etc så er jeg ikke så avhengig av FPS, skal jeg spille fortnite eller battelfield kan jeg heller gå ned på instilling så lenge jeg klarer oppløsning).

Er det da allikevel kanskje bedre å gå for et nvidia og ikke bry seg om freesync? 

For meg er også støy viktig, så liker godt at RX kortene er silent på idle :)

Jeg ville gått for RX 580 4gb. Det yter 10-20% bedre generelt. I noen spill vil 4gb kunne være for lite til å drive ultra teksturer, men samtidig vil ikke det være relevant med de grafikkortene i den oppløsninga. Oppløsning øker behovet for videominne, men det gjør og høyere innstillinger. Freesync er veldig kjekt med tanke på at du vil oppleve bedre flyt\greie deg med lavere fps i 30-60fps-området. Jeg ville gått for AMD med tanke på freesync og den oppløsninga :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen med Vega 56 her som har lyst til å gjøre en liten test for meg?

Sjekk GPU-Z hva slags frekvens kortet har. Det kan gjerne være stock, det er det samme.

Kjør så 3D Mark og/eller Superposition og sjekk fra kortet booster til vba MSI Afterburner (evt i Superposition bare se på rapporteringen som gjøres lokalt der). 

Jeg lurer rett og slett på om mitt har sluttet å booste skikkelig.

Lenke til kommentar

Er det noen med Vega 56 her som har lyst til å gjøre en liten test for meg?

Sjekk GPU-Z hva slags frekvens kortet har. Det kan gjerne være stock, det er det samme.

Kjør så 3D Mark og/eller Superposition og sjekk fra kortet booster til vba MSI Afterburner (evt i Superposition bare se på rapporteringen som gjøres lokalt der). 

Jeg lurer rett og slett på om mitt har sluttet å booste skikkelig.

Jeg lastet ned siste versjon av GPU-Z, jeg har dette kortet.

post-29200-0-45894900-1543426349_thumb.gif

post-29200-0-39425200-1543426445_thumb.png

Så ikke kortet booste over 1515 MHz mens benchmark'en gikk..

Lenke til kommentar

..

Takker. Tikka inn samme clock (det er stock) og kjørte samme test.

Mitt booster ikke til mer en 1400 - ligger mye rundt 1380. MSI Afterburner og Superposition sin rapporterte frekvens følger hverandre fint. Jævla snålt ...

gpuz.gif
Superposition-Benchmark-v1-0-9018-154342

Har forsøkt DDU og re-install av driver. Har forsåvidt også testet med en annen PSU for å se om det var den.
Hmmmm .... Snakker vi softwarerelatert (windows) eller snakker vi RMA?
(Edit: Det er ikke throttle .. GPU ligger på rundt 33°C under Superposition).
Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Takker. Tikka inn samme clock (det er stock) og kjørte samme test.

Mitt booster ikke til mer en 1400 - ligger mye rundt 1380. MSI Afterburner og Superposition sin rapporterte frekvens følger hverandre fint. Jævla snålt ...

Har forsøkt DDU og re-install av driver. Har forsåvidt også testet med en annen PSU for å se om det var den.

Hmmmm .... Snakker vi softwarerelatert (windows) eller snakker vi RMA?

(Edit: Det er ikke throttle .. GPU ligger på rundt 33°C under Superposition).

Merkelig, jeg har ikke oppdatert til november driver som deg da, kanskje noe der?

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...