Gabri3L Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Tror AMD med trygghet kunne senket volten på alle kortene fra 5 serien og opp til Vega. Virker som at alle kan undervolte kortet sitt å samtidig øke ytelsen. Hvorfor det ikke er gjort fra fabrikk skjønner jeg ikke Det kan være at vi kun hører suksess historiene på forum. I virkeligheten kan det være mange nok eksemplarer i butikkhyllene som ikke vil fungere feilfritt på lavere spenning til at det ville lønnet seg å selge dem slik. Både sett i et økonomisk perspektiv i forbindelse med RMA. Men også mtp. å skade merkevaren. AMD er ikke tjent med et rykte på seg for å selge skjermkort som ikke er stabile. Og det er slett ikke mange eksemplarer man trenger lese om før det hadde blitt et rykte. Se bare på hvor mange som fremdeles drar frem drivere som grunn til å ikke kjøpe AMD skjermkort... 2 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 En enkel programvare som kjører testing og undervolter med sikkerhetsmargin ala det flere produsenter gjør med nvidiakort med auto-overclock hadde gjort mye 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 En enkel programvare som kjører testing og undervolter med sikkerhetsmargin ala det flere produsenter gjør med nvidiakort med auto-overclock hadde gjort mye Regner nesten med at AMD er i gang med å utvikle noe lignende allerede, men det kommer sikkert til å støtte eldre kort, og ikke bare de nyeste som Nvidias OC Scanner gjør. 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Virker rimelig sikkert at RX590 er på trappene nå. Lekkede benchmarks setter det visstnok ganske midt mellom RX580 og GTX1070 i ytelse. Med mindre prisen er fantastisk må man nesten lure litt på hvem dette kortet er for? Kanskje svar på GTX1060 med GDDR5X VRAM? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Enda litt mer rykter , denne gangen om Vega 20 og ytelse kanskje på nivå med 1080 https://m.hexus.net/tech/news/graphics/123686-square-enix-shares-amd-vega-20-final-fantasy-xv-benchmarks/ Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 (endret) Enda litt mer rykter , denne gangen om Vega 20 og ytelse kanskje på nivå med 1080 https://m.hexus.net/tech/news/graphics/123686-square-enix-shares-amd-vega-20-final-fantasy-xv-benchmarks/ Vi har jo allerede 1080 ytelse med Vega 56. Det er ikke RX 590 kanskje? Endret 26. oktober 2018 av TheKims Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 (endret) Nei, Vega 20 skal være "billig" varianten om jeg har forstått det rett. Edit : Trolig enten en forbedret 580 som kalles 590 og Vega 20 som blir 680. Skal se om jeg finner noe konkret i morgen. Endret 26. oktober 2018 av Malvado Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 28. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2018 18.10.2 Optional er ute, se førstepost. Det ser også ut til at chipsettdrivere er oppdatert denne runden, også RAID-drivere. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. oktober 2018 Del Skrevet 28. oktober 2018 Kjører selv optional, fungerer greit. Måtte oppdatere driveren da insider på nytt hadde lagt inn 17.12 etter siste Windows release. Her burde MS virkelig skjerpe seg, funker skjermkort driveren før oppdatering så skal man ikke presse inn en eldre driver ugh. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Hmm, strømtrekket på minne resetter seg stadig. Har kjørt 580 4gb en stund med min lille silent-mode med 1185\1750 med 0,87mv på max. Strømtrekket stiller seg stadig inn på 0,95mv igjen uten at det blir resatt, merkelig. Har forsøkt flere ulike drivere, brukt DDU hver gang og samme skjer etter noen restarter uten noen for for krasj etc, merkelig. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Nintendo (smash) direct på torsdag kl. 15.00 https://mobile.twitter.com/NintendoEurope Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Hmm, strømtrekket på minne resetter seg stadig. Har kjørt 580 4gb en stund med min lille silent-mode med 1185\1750 med 0,87mv på max. Strømtrekket stiller seg stadig inn på 0,95mv igjen uten at det blir resatt, merkelig. Har forsøkt flere ulike drivere, brukt DDU hver gang og samme skjer etter noen restarter uten noen for for krasj etc, merkelig. Er det fabrikkmodellen til AMD eller fra en partner. AMD sine "verktøy" fungerer dårlig på mitt 580 8 GB sapphire kort og der er nok Sapphire sitt som har best kontroll. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Er det fabrikkmodellen til AMD eller fra en partner. AMD sine "verktøy" fungerer dårlig på mitt 580 8 GB sapphire kort og der er nok Sapphire sitt som har best kontroll.Sapphire, trixx-softwaren er temmelig buggete, får bare satt generell UV, ikke p-states. Spørs om jeg må holde meg til Afterburner da, alt under -157mv gir instacrash da spenninga på lav køokkehastughet blir for lav :/ Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Har du Sapphire kort? Her fungere den fint i alle fall, Windows 10 insider, 64 bit .262 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Hmm, får helt absurde verdier på mv med trixx, 13758 mv eller helt tilfeldige verdier da jeg prøvde for noen uker siden, kan sjekke nyeste program Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 (endret) Nei, Vega 20 skal være "billig" varianten om jeg har forstått det rett. Edit : Trolig enten en forbedret 580 som kalles 590 og Vega 20 som blir 680. Skal se om jeg finner noe konkret i morgen. Hmmm... La meg sitere meg selv fra i sommer: Uansett, Vega 20 kommer tidligst helt på slutten av året (Q4), da som Instinct-kort, det vil si compute-kort. Det dukker nok også opp noen Radeon Pro kort etterhvert. Vega 20 har ingenting nytt for gamere dessverre. Det ble også bekreftet av AMD i dag under "next-horizon" presseevent i San Francisco nå nettopp. https://www.anandtech.com/show/13562/amd-announces-radeon-instinct-mi60-mi50-accelerators-powered-by-7nm-vega Vega 20 er compute-brikke. Det som primært er nytt er som følger: - Støtte for 64-bit floating point, slik AMD hadde i Hawaii (GCN 1.1) - Bedre støtte for "Mixed-precision", nå også med mulighet for 8-bit og 4-bit. - Støtte for end-to-end ECC på minne og i cache, Vega 10 manglet ECC-støtte i cache, hadde kun i HBM. - Støtte for å bruke Infinity Fabric mellom opp til fire GPU'er et svar på NVLink 1.0 - PCI Express 4.0 støtte for Zen 2 prosessorer Og siden det er 7nm er brikken blitt mindre, og AMD kan klokke 300 MHz høyre på samme TPD (300W). Vega 20 har opp til 1800 MHz boost. Endret 6. november 2018 av HKS Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Og siden det er 7nm er brikken blitt mindre, og AMD kan klokke 300 MHz høyre på samme TPD (300W). Vega 20 har opp til 1800 MHz boost. Jeg la merke til at Vega 20 er krympet til 332mm^2 fra Vega 10 sine 486mm^2 , det er vel egentlig ganske stort for såpass "få" transistorer? Huaweis Kirin 980 har jo halvparten så mange transistorer på en 100 mm^2 stor brikke laget på 7nm, riktignok mobil, men det er en voldsom forskjell i tetthet. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 (endret) Jeg la merke til at Vega 20 er krympet til 332mm^2 fra Vega 10 sine 486mm^2 , det er vel egentlig ganske stort for såpass "få" transistorer? Huaweis Kirin 980 har jo halvparten så mange transistorer på en 100 mm^2 stor brikke laget på 7nm, riktignok mobil, men det er en voldsom forskjell i tetthet. HiSilicon Kirin 980 har en TPD på rundt 5W, mens AMD Vega 20 har 300W, så det er litt forskjell på hvor tett man velger å pakke transistorene. Den første revisjonen av TSMC sin 7nm prosess viser seg også å ikke være så effektiv som man trodde ved høy belastning. Man snakket først om en forbedring i effektivitet på 35%, nå er man nede i 25% (noe som fremdeles er bra). Edit: Her er forresten AMD sit PR-bilde av Vega 20 (Instinct MI60) Endret 6. november 2018 av HKS Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 (endret) Artikkelen du linker til HKS snakker om Vega Instinct for et konkret computer marked, ikke noe som jeg ser er spesifikt der for Vega 20. Denne artikkelen er litt mer innholdsrik https://wccftech.com/amd-radeon-instinct-mi60-first-7nm-vega-20-gpu-official/ Informasjonen du nå har kommet med er nå offisiel og tilgjengelig for alle. Som du sikkert la merke til var "billig" mellom apostrof, og jeg påpekte også ovenfor at jeg var usikker på om det var en V 20 og trolig en forbedret 580 med navn 590 eller en kommende Vega 20 med navn 680 ( som er feil fra min side )i den testen. Så spørs det om Instinct betyr at de benytter seg av den kommende Vega 20 arkitekturen til forbrukere som skal gå for HTPC tilpasset Instinct kortene som trekker opp mot 300 Watt, og da tviler jeg sterkt på at det blir det samme i versjonen for HTPC der strømforsyningene er som regel minimalistiske. Endret 6. november 2018 av Malvado Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 (endret) Vega 20 = Instinct MI60 Vega 10 = Instinct MI25, RX Vega 56 og RX Vega 64 Du snakker kanskje om en eller annen mobil- eller APU-versjon av Vega? Jeg snakker om kodenavn på brikker. Endret 6. november 2018 av HKS 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå