Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som N o r e n g  skriver så drypper det nok litt på 56 og, men de siste 10+ utgivelser så har det nesten kun vært 56 som har blitt nevnt i release notes ang. ytelsesøkning etc.

Lenge siden jeg har hatt AMD.

Nvidia sine patchnotes tar hvertfall for seg hele serien.

 

Edit: Har du undervoltet og tweaket/overklokket din 64? Er litt nysgjerrig på forskjellen mellom 56 og 64. 

Slenger ved min 3Dmark score https://www.3dmark.com/fs/16100213

 

Edit2: Har +100Mhz på minne og 30% på powerlimit

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Tar man en titt på release note så legger man merke til at det er trolig en grunn til at vi ser at det skrives om kun Vega 64 og det er fordi testbenken består av nettopp den akkurat nå.

Skal ikke forundre meg at etter at Radja Kouri gikk til Intel og tok med seg andre medarbeidere ble det restruktureringer hos Amd og noen prioriteringer ble tatt, noe som vi ser også på hva som testes drivermessig. Men når det er sagt så har jeg selv erfart at noen spill fungerer bedre med de nye driverne enn med de gamle så jeg tror nok at de internt også sjekker med andre komponenter, men rett og slett ikke tester på samme måte som før fordi de nå prioriterer å vise fram ytelseløftene på Vega serien til de kommer med noe nytt ( trolig 6 måneder fram med en dropp til 7nm med vega).

Lenke til kommentar

Jeg skulle bare trolle litt. :p Men de fører ikke monitorer enda ihvertfall. Og 2,5x fast? Det er jo litt vanskelig å helt se hva de sammenlikner mot? Kan jo nesten ikke være 2,5x faster enn noen annen monitor de heller ikke fører enda vel? Så jeg tenker det nok er en Gaming router ala Asus sin ROG Router, siden de allerede har routere i sortimentet..

 

Ryktene om 12nm Polaris i oktober har jeg ikke giddet sjekke nærmere. Det ville uansett ikke kunnet være 2,5x raskere enn noe annet de har av grafikk kort..

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har hatt AMD.

Nvidia sine patchnotes tar hvertfall for seg hele serien.

 

Edit: Har du undervoltet og tweaket/overklokket din 64? Er litt nysgjerrig på forskjellen mellom 56 og 64. 

Slenger ved min 3Dmark score https://www.3dmark.com/fs/16100213

 

Edit2: Har +100Mhz på minne og 30% på powerlimit

 

Kan ikke uttale meg om hvordan AMD skriver sine notes, om det er optimaliseringer etc. som er for flere brikker enn de som blir nevnt.

 

Har ikke testet kortet noe spesielt da det enda har en ytelse jeg er fornøyd med =) Pen score du har ihvertfall =) jeg har ikke kjørt firestrike.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Siden det er mye focus på Nvidia sin Ray Tracing tenkte jeg å vise litt frem hva Amd greier med sine cpu'er og skjermkort :

2016 : 


2018 : 


Denne varer i nesten 35 minutter men viser hvordan utviklere enkelt kan legge dette inn i spillene sine : http://n4g.com/news/2192938/amd-shows-how-you-can-add-real-time-ray-tracing-effects-with-radeon-prorender-and-radeon-rays

 
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig veldig koselig tilbud på RX580 hos Proshop i helgen: 1999,- for 4GB versjonen, og 2499,- for 8GB versjonen. Det som gjør det til veldig veldig bra tilbud, er at man nå får 3 helt nye spill med på kjøpet til en verdi av over 1000 Kr. AC:Odyssey (Ikke lansert enda en gang), Strange Brigade, og Star Control:Origins. Pris selv uten spill hadde vært fin, og om man ikke er interessert i dem, kan man alltids selge dem på finn.no. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Veldig veldig koselig tilbud på RX580 hos Proshop i helgen: 1999,- for 4GB versjonen, og 2499,- for 8GB versjonen. Det som gjør det til veldig veldig bra tilbud, er at man nå får 3 helt nye spill med på kjøpet til en verdi av over 1000 Kr. AC:Odyssey (Ikke lansert enda en gang), Strange Brigade, og Star Control:Origins. Pris selv uten spill hadde vært fin, og om man ikke er interessert i dem, kan man alltids selge dem på finn.no. :)

Kampanjen utgått

Lenke til kommentar

Noen som vet om Asus sin viftestyring på Vega kortene fungerer med AMD Wattman?

 

Med mitt nåværende R9 290X DCUII får jeg ikke styrt viftene i det hele tatt med Wattman så jeg er tvunger til å bruke GPU Tweak II.

Helt ærlig synes jeg Wattman er noe ræl siden det resetter seg for alt mulig rart. Bruker Afterburner med auto-load på oppstart. Enkelt å greit å styre viftekurva, prøvd det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...