Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Da ble det et Sapphire RX 580Nitro + 4gb på pcen som jeg bygger til ungene. 1990 var en veldig fin pris! Gleder meg til å tweake med undervolt etc! Så var spørsmålet, legge noen ekstra kroner i i5 8400, eller kjøpe en R3 1200, klokke litt og legge i litt mer i bedre ram? :) Litt mindre futureproof så må vell gå for zen 2+ i 2020ish da. Vil tro at klokka 1200 ikke bottlenecker 580?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Sliter med at Dark Souls 2 og Unigine heaven plutselig avslutter og hopper ut i windows med Sapohire 580 nitro+. Med kortet på stock settings skjer dette også. Med undervolting fryser ofte bildet og det er forståelig. Kjører f.eks -70 mv og da er det dønn stabilt i superposition, Rise of the tomb raider og furmark BM/burn in, men ikke i DS2 og unigine heaven :/ unigine kan jeg leve med, men DS2 er meget irriterende! Temp er max 60C.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Er en i5 8400 jeg har, men takk for tips om guide :) Har testa mye nå og det ser ut som rammen var synderen. Gpuen ser nå ut til å kjøre fjell på 1300MHz og -170mv, satte -150mv just in case. Forbruk i Unigine gikk ned fra 158W til 104W og fps på extreme fra 69.5 til 66.6=4% lavere ytelse for 34% lavere forbruk med betydelig roligere vifte og lavere temp. Med chill i tillegg i Rise of the Tomb raider sank forbruk fra 140W til 88W (97W uten chill), hvem sier at Polaris er ineffektivt? ;) Virker dog som AMD har tynt alt for mye ut for å matche Nvidia 1060. Både forstår og ikke forstår det må jeg si.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Fordi prime ikkje presser ram så mye. Derfor har vi egne minnetester. Gsat, hci etc

 

Fin tråd for minne OC med Ryzen:

 

https://www.overclock.net/forum/10-amd-cpus/1628751-official-amd-ryzen-ddr4-24-7-memory-stability-thread.html

Testa rammen med HCI og den stod med glans, testa og med strammere timings og det og funka. Viste seg at undervolten på cpu var for høy, mulig periodevis ripple gjorde at ting frøs.

Lenke til kommentar

Ikke så gale pris på Asus Rog Strix Vega 56 (5289,-) og Vega 64 (6089,-) for tiden med tanke på hva du får med (merket med rødt under).

SSD BUNDLE campaign

Buy selected ASUS Radeon RX graphics cards and receive a Kingston SSDNow A400 240GB SSD with your order! Offer is valid as long as the graphics cards are on stock. NOTE please pay attention to the special bundle

RADEON RAISE THE GAME BUNDLE

Buy an AMD Radeon™ RX Vega, RX 580 or RX 570 graphic cards, and get these three hottest PC games for FREE:
Assassin’s Creed® Odyssey (release date d. 5/10/2018), Strange Brigade® (release date d. 28/8/2018) and Star Control® (release date d. 20/9/2018).

ROG & AMD RADEON GAME COLLECTION EXTENDED
Kjøp et utvalgt ASUS Radeon grafikkort og få følgende spill med på kjøpet :
Dungeons 3, Railway Empire, Sudden Strike 4 og Tropico 5.
Gjelder for kjøp foretatt til og med 3/11/2018.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Noen som har testet Vega 64 Bios på Vega 56? Fikk nesten litt lyst å teste, men aldri flashet Bios på GPU før.

 

Jeg tar ikke noe ansvar for bricked kort, ødelagt maskin, etc., men kan gi deg en "oppskrift".

 

  1. Last ned GPU-Z (thecpowerup) og lagre ditt korts originalbios. Gjøres med pila etter BIOS versjon.
  2. Finn en Vega 64 bios her som matcher din BIOS i størrelse. Velg gjerne en som ikke er for vannavkjølt. Ifølge Gamersnexus skal de fleste Vega 56 ha samme VRMs/PD etc. som 64.
  3. Last ned AMD/ATI Flash og last inn nye BIOSfila og trykk "program" (anbefaler å ha originalbios og den nye i samme mappe som flasheren). Det anbefales å skru av antivirus etc.

     

    Om ikke AtiWinFlash vil flashe:

     

    Kjør Atiflash.exe i CMD med adm. rettigheter slik: atiflash.exe -p 0 biosfil.bin -f

 

Om dette ikke skulle virke så skal det være enkelt å recovre BIOS. Boot maskina med BIOS bryteren på Vega 56 i pos. 2, når Windows er helt lastet og du er logget inn switcher du til pos. 1 igjen og laster inn originalbiosen i AMD/ATI Flash og programmerer igjen og så restarter selvfølgelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...