Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nærliggende at etterspørselen er mindre og varelageret følgelig større.

 

Flere mulige grunner til dette. Miningbølgen er over, mange gamere har kjøpt grafikkort de siste to årene og mange avventer kjøp inntil ny generasjon kommer, som har vært ryktet i lang tid.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
  1. Vega 56 bruker ikke "litt mer strøm", du kan gange tallene til 1070 med 1.5 for et brukbart estimat.
  2. G-sync/Freesync er ikke nødvendig for alle, bildekvalitet og responstid er viktigere enn Free-/G-sync.

Når det er sagt hadde jeg nok fortsatt kjøpt Vega 56 enn 1070 i dag når jeg ser på hva de forskjellige kortene koster på Komplett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

  • Vega 56 bruker ikke "litt mer strøm", du kan gange tallene til 1070 med 1.5 for et brukbart estimat.
  • G-sync/Freesync er ikke nødvendig for alle, bildekvalitet og responstid er viktigere enn Free-/G-sync.
Når det er sagt hadde jeg nok fortsatt kjøpt Vega 56 enn 1070 i dag når jeg ser på hva de forskjellige kortene koster på Komplett.
Kommer an på hvilke ab biosene du kjører. Toms hw sjekka og da lå ytelsa svært nær 1070 og brukte 180W-ish. Det er ikke så ille :)
Lenke til kommentar

Du får meg bekjent ikke undervolta 1070, bare kjøre høyere frekvens på samme volt, ikke kjøre lavere volt med mindre du underklokker. Jeg har prøvd alt mulug med modda afterburner etc og jeg får ikke undervolta 1070, bare satt en variabel overklokk.

Slik gjør vi 1080ti brukere det :)

 

https://linustechtips.com/main/topic/767643-1080-ti-voltagefreq-curve-ocing/

 

Prøv dette du ;)

 

Plutselig får man et kaldere kort :) Kjekt når man f@h

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...