Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje Amd og Nvidia skal konsentrere seg mere om å lage raskere grafikkort til folket, i stedet for å være så mye på sosiale medier?...

 

Akkurat som politikerene. De sitter på facebook og klager på hverandre, og det skjer ikkje en dritt...

Ja, men Nvidia slipper ikke unna med GPP slik de hadde tenkt ser det ut som nå. Det skal alltid være rettferdig konkurranse. 

 

5iyH7GQh.jpg

Endret av -=HellBound=-
  • Liker 7
Lenke til kommentar

nvidia er kjent for å bruke skittne markedsføring for lenge siden, de har sponset/korruptet kjente spillprodusenter med nvidia hardwares, slik at kjente AAA titler blir designet med nvidia maskinvarer som igjen viser bedre ytelser i tester osv, og nå dette gpp tullet hahahahaha

kidsene vil støtte nvidia uansett pga test grafene peker mot nvidia sitt favør. god skikk, moral og etikk vil dø ut i framtiden akkurat somn dinosaurene pga kids som støtter slike selskaper som nvidia

 

støtt rettferdighet boikotte nvidia, begyn å kjøp amd istedenfor folkens

Lenke til kommentar

Du tok visst ikke poenget helt. Dette er en AMD tråd. Så for mange her, sparker du inn allerede åpne dører. Om du skal oppfordre Nvidia brukere/kjøpere til å handle AMD produkter, så ville det vært mer naturlig å henvende seg til Nvidia brukere/kjøpere. Og de holder seg som regel i tråder med Nvidia som tema. Men det er klart, det er alltid et par fanboys i alle trådene. Så nå åpnet du for at de kan hoppe inn i denne tråden og begynne en "min pappa er tøffere enn din pappa" krig. Altså ødelegge denne AMD tråden. Om du ikke liker Nvidia, så tenkte jeg det var en merkelig måte å vise det på, i stedet for å ødelegge en Nvidia tråd i stedet...

Lenke til kommentar

støtt rettferdighet boikotte nvidia, begyn å kjøp amd istedenfor folkens

Skulle gjerne gjort det, men Vega 64 var ikke en skikkelig oppgradering fra mitt to år gamle GTX Titan X en gang...

 

Ettersom verken Vega eller Polaris klarer å konkurrere på pris, støy, varme, og ytelse mot Nvidia er det liten grunn til å handle AMD i dag, dette kan selvfølgelig endre seg om kortene ikke blir så vanvittig overpriset.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

støtt rettferdighet boikotte nvidia, begyn å kjøp amd istedenfor folkens

Skulle gjerne gjort det, men Vega 64 var ikke en skikkelig oppgradering fra mitt to år gamle GTX Titan X en gang...

 

Ettersom verken Vega eller Polaris klarer å konkurrere på pris, støy, varme, og ytelse mot Nvidia er det liten grunn til å handle AMD i dag, dette kan selvfølgelig endre seg om kortene ikke blir så vanvittig overpriset.

 

Hadde vega 56 tredjeparts kosta 4k, du hadde kjørt det på sparebios (gir vell ganske lik eller marginalt lavere ytelse enn 1070) så har du en god deal i og med at freesync-skjermer er såpass mye billigere enn g-sync. Dog når de rimeligste ligger rundt 7k er det ikke konkurransedyktig i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De måtte altså ha et partner-program for å merke produktene sine? Jeg skjønner jo at Nvidia kan synes dette med branding kan være litt innviklet og vanskelig. Tenker på hvordan de merket GTX Titan X, Geforce Titan X og Nvidia Titan Xp.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Nå går GPU-prisene sakte og sikkert nedover. Mulig å få RX 570 til 2800-2900 og vega 56 for 6500, begge på lager, fremdeles alt for dyrt men fortsetter dette noen måneder til så blir det bra. Når du får en grei freesync 75Hz med IPS til 1200. Billigste g-sync med ips koster 6400, riktignok med 144Hz for de som ønsker det. Vil man ha TN ligger vell rimeligste g-sync rundt 3700, ca 2500 over freesync. Jeg kunne fint kjøpt et vega 56 til 5k kontra å kjøpe 1070 til 4k når jeg vet skjermen er såpass mye rimeligere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nvidia dreper GPP:

https://blogs.nvidia.com/blog/2018/05/04/gpp/

 

God helg folkens :grin2:

 

De kommer jo bare til å finne på noe nytt ala dette som kommer til å gå rett over hodet på alle mindre smarte personer her i verden.

De må bare finne en måte å skjule det bedre på, i mangel på ett bedre ord/bedre måte å si det på, men at nvidia i det hele tatt kunne få lov til å komme opp med en sånn ide er jo fuckings mind blowing.

Lenke til kommentar

 

støtt rettferdighet boikotte nvidia, begyn å kjøp amd istedenfor folkens

Skulle gjerne gjort det, men Vega 64 var ikke en skikkelig oppgradering fra mitt to år gamle GTX Titan X en gang...

 

Ettersom verken Vega eller Polaris klarer å konkurrere på pris, støy, varme, og ytelse mot Nvidia er det liten grunn til å handle AMD i dag, dette kan selvfølgelig endre seg om kortene ikke blir så vanvittig overpriset.

 

GTX Titan X er ikke overpriset :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

støtt rettferdighet boikotte nvidia, begyn å kjøp amd istedenfor folkens

Skulle gjerne gjort det, men Vega 64 var ikke en skikkelig oppgradering fra mitt to år gamle GTX Titan X en gang...

 

Ettersom verken Vega eller Polaris klarer å konkurrere på pris, støy, varme, og ytelse mot Nvidia er det liten grunn til å handle AMD i dag, dette kan selvfølgelig endre seg om kortene ikke blir så vanvittig overpriset.

GTX Titan X er ikke overpriset :hmm:
Fikk det brukt for 9000 kr rett etter 980 Ti var ute til ca 8000, føler ikke jeg betalte for mye Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...