ExcaliBuR Skrevet 11. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2017 Grattis! Jeg er spent på desemberdriveren og hva den gir oss! Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 12. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2017 Da er Adrenalin Version ute, se førstepost. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Kan du si noe om hva/hvordan den funker eller hva det er? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 12. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2017 Det er en stor driveroppdatering. Mye av det som er gjort er i release notes som også er linket til i førstepost, også quotet i samme post. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 (endret) Ok, men vil du si det lønner det seg å oppdatere? Endret 12. desember 2017 av meg0709 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 12. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2017 Er vel ingen fasit på det. Men min personlige preferanse er å alltid oppdatere. I tillegg så har de klart bl.a. å gi alle GCN brikker enhanced sync osv. med denne driveren. Så det er flere features. Stat overlay in-game er nytt. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 22. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2017 17.2.2 er ute, se førstepost. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Skrudde faktisk på en stabilitetstest (msi kombustor) i bakgrunnen kun for å så få fortere varme i gamingrommet i dag Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Angrer litt på at jeg ikke kjøpte skjermkort i november. Prisene har økt mye i desember. 5399,- for rimeligste Vega 56 og 6189 for Vega 64. Var nesten nede på 4249,- og 5499,- i slutten av november. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Angrer litt på at jeg ikke kjøpte skjermkort i november. Prisene har økt mye i desember. 5399,- for rimeligste Vega 56 og 6189 for Vega 64. Var nesten nede på 4249,- og 5499,- i slutten av november. Vent til romjul og nyttår om du kan. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Angrer litt på at jeg ikke kjøpte skjermkort i november. Prisene har økt mye i desember. 5399,- for rimeligste Vega 56 og 6189 for Vega 64. Var nesten nede på 4249,- og 5499,- i slutten av november. Vent til romjul og nyttår om du kan. Eller brukt Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Ingen dx9 lengre med AMD kort ? Kanskje de BARE satser på mining https://www.reddit.com/r/Amd/comments/7ncr3y/regarding_amd_and_the_lack_of_directx_9_support_a/ Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Ingen dx9 lengre med AMD kort ? Kanskje de BARE satser på mining https://www.reddit.com/r/Amd/comments/7ncr3y/regarding_amd_and_the_lack_of_directx_9_support_a/ https://pro.radeon.com/en/product/radeon-vega-frontier-edition/?1 Introducing the Radeon™ Vega Frontier Edition for Blockchain Pioneers Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2018 Kan virke slik med det som ble svart at DX9/"2007" titler ikke vil være prioritert. Håper dette ikke er tilfellet, tror det vil være en ganske grei "blow" for AMD å ikke fikse dette... Vanskelig å forstå seg på hvor RTG fokuserer... Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Kan virke slik med det som ble svart at DX9/"2007" titler ikke vil være prioritert. Håper dette ikke er tilfellet, tror det vil være en ganske grei "blow" for AMD å ikke fikse dette... Vanskelig å forstå seg på hvor RTG fokuserer... PUBG RTG fokus >dx9spill Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Hvor lenge skal en liksom fortsette å støtte DX9 da? De har jo tydeligvis ryddet opp i driverne og som en følge har enkelte DX9 spill hos enkelte brukere stoppet å fungere. Det er jo ikke slik at alle DX9 spillene har sluttet å fungere. Hvis et DX9 spill slutter å fungere hos deg, så kan samme spillet likevel fortsette å fungere hos meg. Hadde det vært så enkelt at ALLE DX9 spill sluttet å fungere for alle med driveren så hadde det vært lettere å fikse, men når det er så random som det er nå så krever det en del. Det er ikke en gang sikkert det er AMD sin feil, det kan være utviklerne som har vært late og brukt hackjobs eller out of spec kodesnutter. Forøvrig er det ikke verre enn å bruke 17.12.1. I følge det jeg leste så fungrer alt der og en får Adrenalin driverserien. Endret 2. januar 2018 av Cappo Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Hvor lenge skal en liksom fortsette å støtte DX9 da? De har jo tydeligvis ryddet opp i driverne og som en følge har enkelte DX9 spill hos enkelte brukere stoppet å fungere. Det er jo ikke slik at alle DX9 spillene har sluttet å fungere. Hvis et DX9 spill slutter å fungere hos deg, så kan samme spillet likevel fortsette å fungere hos meg. Hadde det vært så enkelt at ALLE DX9 spill sluttet å fungere for alle med driveren så hadde det vært lettere å fikse, men når det er så random som det er nå så krever det en del. Det er ikke en gang sikkert det er AMD sin feil, det kan være utviklerne som har vært late og brukt hackjobs eller out of spec kodesnutter. Forøvrig er det ikke verre enn å bruke 17.12.1. I følge det jeg leste så fungrer alt der og en får Adrenalin driverserien. Når DX9 titler fases ut er det ene og alene AMD sin skyld eller «feil», å skylde på hackere blir for dumt. At AMD kutter støtte for DX9 er et stort tilbakeslag. PC har alltid vært bakover kompatibelt, dette er første steg mot konsollens verden, har freesync skjerm, men neste kort blir ikke AMD når de roter det til slik. PC er, og bør beholdes bakoverkompatibelt. Ser ingen grunn til å støtte AMD for fjerning av dX9 støtte. Vet det ikke gjelder alle spill ennå, men dette er en negativ utvikling. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Hvorfor har DX9 blitt broken uansett? Det er nok en del av driveren som sjeldent blir berørt i dag. Lista av spill bare vokser så det ser ut som om feilen ligger hos AMD. Å rulle tilbake til 17.12.1 fikser noen av spillene, ikke alle. Anbefalingen som fikser det 100% er å gå tilbake til Crimson (17.11.4). Det som er bekymringsverdig er at 17.12.1 fikser noe, men ikke alt 17.12.2 "ødela". Noe som *kan* indikere en trend om utfasing. 1 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Hvorfor har DX9 blitt broken uansett? Det er nok en del av driveren som sjeldent blir berørt i dag. Lista av spill bare vokser så det ser ut som om feilen ligger hos AMD. Å rulle tilbake til 17.12.1 fikser noen av spillene, ikke alle. Anbefalingen som fikser det 100% er å gå tilbake til Crimson (17.11.4). Det som er bekymringsverdig er at 17.12.1 fikser noe, men ikke alt 17.12.2 "ødela". Noe som *kan* indikere en trend om utfasing. Glad nVidia ikke har startet med denne trenden, håper ikke det vil skje der og. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Om det faktisk er tilfellet vet jeg ikke, derfor jeg skrev *kan*. Om det faktisk er en følgefeil av noe Adrenalin introduserte så er det muligens en glipp og som AMD sier, dessverre, de ikke kommer til å tilegne store ressurser for å fikse. EDIT: Autokorrekt.... Endret 2. januar 2018 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå