Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi

ExcaliBuR
Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kan virke slik med det som ble svart at DX9/"2007" titler ikke vil være prioritert.

Håper dette ikke er tilfellet, tror det vil være en ganske grei "blow" for AMD å ikke fikse dette...

Vanskelig å forstå seg på hvor RTG fokuserer...

PUBG RTG fokus >dx9spill

:ph34r:

Lenke til kommentar

Hvor lenge skal en liksom fortsette å støtte DX9 da?

De har jo tydeligvis ryddet opp i driverne og som en følge har enkelte DX9 spill hos enkelte brukere stoppet å fungere.

Det er jo ikke slik at alle DX9 spillene har sluttet å fungere. Hvis et DX9 spill slutter å fungere hos deg, så kan samme spillet likevel fortsette å fungere hos meg.

Hadde det vært så enkelt at ALLE DX9 spill sluttet å fungere for alle med driveren så hadde det vært lettere å fikse, men når det er så random som det er nå så krever det en del.

Det er ikke en gang sikkert det er AMD sin feil, det kan være utviklerne som har vært late og brukt hackjobs eller out of spec kodesnutter.

Forøvrig er det ikke verre enn å bruke 17.12.1. I følge det jeg leste så fungrer alt der og en får Adrenalin driverserien.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Hvor lenge skal en liksom fortsette å støtte DX9 da?

De har jo tydeligvis ryddet opp i driverne og som en følge har enkelte DX9 spill hos enkelte brukere stoppet å fungere.

Det er jo ikke slik at alle DX9 spillene har sluttet å fungere. Hvis et DX9 spill slutter å fungere hos deg, så kan samme spillet likevel fortsette å fungere hos meg.

Hadde det vært så enkelt at ALLE DX9 spill sluttet å fungere for alle med driveren så hadde det vært lettere å fikse, men når det er så random som det er nå så krever det en del.

Det er ikke en gang sikkert det er AMD sin feil, det kan være utviklerne som har vært late og brukt hackjobs eller out of spec kodesnutter.

Forøvrig er det ikke verre enn å bruke 17.12.1. I følge det jeg leste så fungrer alt der og en får Adrenalin driverserien.

Når DX9 titler fases ut er det ene og alene AMD sin skyld eller «feil», å skylde på hackere blir for dumt. At AMD kutter støtte for DX9 er et stort tilbakeslag. PC har alltid vært bakover kompatibelt, dette er første steg mot konsollens verden, har freesync skjerm, men neste kort blir ikke AMD når de roter det til slik. PC er, og bør beholdes bakoverkompatibelt. Ser ingen grunn til å støtte AMD for fjerning av dX9 støtte. Vet det ikke gjelder alle spill ennå, men dette er en negativ utvikling.

Lenke til kommentar

Hvorfor har DX9 blitt broken uansett? Det er nok en del av driveren som sjeldent blir berørt i dag.

Lista av spill bare vokser så det ser ut som om feilen ligger hos AMD. Å rulle tilbake til 17.12.1 fikser noen av spillene, ikke alle. Anbefalingen som fikser det 100% er å gå tilbake til Crimson (17.11.4).

Det som er bekymringsverdig er at 17.12.1 fikser noe, men ikke alt 17.12.2 "ødela". Noe som *kan* indikere en trend om utfasing.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har DX9 blitt broken uansett? Det er nok en del av driveren som sjeldent blir berørt i dag.

Lista av spill bare vokser så det ser ut som om feilen ligger hos AMD. Å rulle tilbake til 17.12.1 fikser noen av spillene, ikke alle. Anbefalingen som fikser det 100% er å gå tilbake til Crimson (17.11.4).

Det som er bekymringsverdig er at 17.12.1 fikser noe, men ikke alt 17.12.2 "ødela". Noe som *kan* indikere en trend om utfasing.

Glad nVidia ikke har startet med denne trenden, håper ikke det vil skje der og.

Lenke til kommentar

Om det faktisk er tilfellet vet jeg ikke, derfor jeg skrev *kan*. Om det faktisk er en følgefeil av noe Adrenalin introduserte så er det muligens en glipp og som AMD sier, dessverre, de ikke kommer til å tilegne store ressurser for å fikse.

EDIT: Autokorrekt....

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...