Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi

ExcaliBuR
Gjest

Anbefalte innlegg

PUBG er dårlig optimalisert generelt sett, men bygd på Unreal Engine4 slik at det er godt mulig ytelsen der øker mye fremover. Men ja, hovedsaklig CPU-bottleneck.

Arma3 derimot er laget på en 32-bits engine som de nettopp har portet deler til 64 bit, samtidig som den bruker 1-2 kjerner MAX.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det rett å slett har med optimalsering opp mot konsoll. Så kanskje vi får se mer av dette nå som PS4 Pro og XB1X er her.

*Forza 7 works so well because the dev gave their best to enable 4K60fps on XB1X. XB1X is essentially 40CU Polaris, devs used all of the GCN perks and DX12 kernel optimizations. 

Nvidia sine kort kan bli mer CPU "bottleneck" under DX12. Har ikke sett så mye av det før nå, siden AMD ikke har hatt noen kort til å sammenligne med.

*Nvidia's drivers have always done a lot of heavy lifting to contribute to the overall architecture speed. It remains that way today. It was clearly a good strategy for DX11 when the API was largely single threaded and could only scale to 2-3 cores efficiently. That left enough free cores for Nvidia's drivers to offload work to the CPU. Software is cheaper than hardware. I think this means that Nvidia at some point will be forced to move their driver function to hardware to compete

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

AMD elsker kundene sine, derfor er prisene slik   :love:

Ja, de elsker kundene sine. Men de er egentlig ikke interessert i high-end consumer markedet.

Det er mid-end consumer de tjener penger og gjør det tålelig bra ytelsesmessig.

Vega er rett og slett for dyrt å lage til at det passer i consumer markedet.

De bør gjøre som med Ryzen, mindre chips koblet sammen. Lettere og billigere å produsere. Og når det er lettere å produsere så får en høyere yields som fører til at en kan bruke mer av det en produserer.

Hvis du tror denne prisen er ille, vent til custom korta kommer du. Så kan du legge på 1000kr til på dagens pris på reference.

Lenke til kommentar

Tror nok Nvidia har såpass avanse, at de kommer nok ikke til å prise seg ut vs AMD her, og de har nok langt igjen før de "lider". Så at GDDR5-prisen går opp litt tror jeg ikke får noen effekt for oss forbrukere. I så fall ikke før neste generasjon i såfall. Tipper jeg

EDIT: Masse leifs..

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Download: MSI Afterburner 4.4.0 Beta 18
We made MSI Afterburner 4.4.0 Beta 18 available for download. This release adds support for cards like GeForce GTX 1030, Titan Xp and 1070 (Ti) / 1080 Ti as well as offering early support for AMD Radeon RX Vega graphics cards. We also have awesome new features to introduce. More after the break.

This new build is a massive one as we include plugin support for usage with software utilities AIDA, HWINFO, PerfCounter  and fetch SMART info of your SSD/HDD. You can hook the applications to monitor CPU, PSU, MOBO temps, whatever and use that information to monitor and even parse it into the on-screen display.

A couple of notes, Afterburner is not digitally signed just yet, the final build will be. The changelog is massive, you can read it (which I recommend) on our download pages. Included in the package is the latest RTSS build. Again, the MSI afterburner.exe is not signed yet, please understand that this release is a beta, and not a final build and again AfterBurner.exe is not digitally signed just yet.

You can download the beta here.

Lenke til kommentar

Fornøyd? :)

Sånn rent bortsett fra at jeg synes det fysisk ser bra ut, så må jeg innrømme at jeg kun har fått kjørt benchmark i Deus Ex: Mankind Divided. Og der er det et litt rart resultat. Kjører 3440 x 1440 med alt på "maks" og jeg får en elendig minimum vs. Fury X. Average er + 10FPS-ish, maksimum er + 15FPS-ish.

6AkSXLM.jpg

(Beklager dårlig kvalitet)

Fury X resultat:

U7RIX9q.jpg

Vega64 Liquid resultat:

Bxj0Qkb.jpg

Innstillinger:

8IvcZ9f.jpg

EDIT: Det som er mulig er at med Fury X så var det en 3770k på 4.8GHz, med Vega64 så er det en Ryzen 7 1800x stock. Men synes ikke den stutteringen skulle vært der for det.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Alle vet jo at det er Battlefield 1 som teller :D

Nå sant skal sies, så skal du ikkje se bortifra at 3770k @ 4,8 ghz er raskere i noen tilfeller i spill VS Ryzen stock, Det kommer vel litt ann på minnehastighet på systemene også. Ryzen får en god boost ved å kjøre minnet på f.eks 3600mhz minne. under 3000mhz og over cl16 på minnet, så nerfer man ryzen merkbart. Det er nesten en skam å ikkje kjøre 3200 cl14 eller raskere :p

Lenke til kommentar

Seff må du det. Hva skal du med Fury X nå? Har du følelsen at kjøpet ikke var helt verdt?

Men nå har du bare testet et spill og det forteller nokså lite. Prøv Tomb Raider spillet, både dx11 og dx12.

Ja, slik jeg mener jeg formulerte meg i den opprinnelige posten så mener jeg at det kom tydelig frem at jeg *kun* har fått testet ett spill. Om det var verdt det er for tidlig å si egentlig, det er tydelig en økning i gj.snitt fps i dette enkelttilfellet. X'en er i utgangspunktet solgt, men ikke avhentet.

Har heller ikke Tomb Raider...

Alle vet jo at det er Battlefield 1 som teller :D

Nå sant skal sies, så skal du ikkje se bortifra at 3770k @ 4,8 ghz er raskere i noen tilfeller i spill VS Ryzen stock, Det kommer vel litt ann på minnehastighet på systemene også. Ryzen får en god boost ved å kjøre minnet på f.eks 3600mhz minne. under 3000mhz og over cl16 på minnet, så nerfer man ryzen merkbart. Det er nesten en skam å ikkje kjøre 3200 cl14 eller raskere :p

Gjerne send meg noen linker til benches som teller. BF1 har jeg ikke.

Ja, min Ryzen 7 1800x kjører sammen med 16GB G.Skill Flare X 3200MHz@CL14.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...