Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi

ExcaliBuR
Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempefornøyd med Vega 56 jeg. Skjønner ikke hva folk klager etter.

Folk som ikke har custom vannkjølingsloop, som meg selv f.eks, er nok ikke spesielt glade i standard blowerkjøler.

Og det er klart at det er litt kjedelig å måtte vente så lenge på custom kort.

Vega 64 custom kort ryktes å kunne være tilgjengelig November. Hvis det er tilfellet så er det ikke sikkert at vi får se Vega 56 custom kort før kalenderen bikker 2018.

Men nå er det vel kanskje ikke så mange nordmenn som klager er det vel? Det er for det meste andre land, land hvor det stort sett er klin umulig å få kortene til MSRP. Så når butikkene prøver å selge kortet til en pris på høyde med 1080TI så er det ikke rart folk klager?

Prisen presses jo opp, ikke på grunn av interesse, men på grunn av lav tilgang fordi AMD ikke klarer å produsere nok og fordi yields er dårlig. Noe som ikke er rart. Jo større en brikke blir, jo større er sjansen for at dårligere yields.

De fleste som blir produsert går i første omgang til proffkortene og ikke minst til Apple.

Kunne godt tenkt meg et Vega 56 mens jeg venter på Navi, men jeg kjøper ikke blowerkjøler.

Skulle likt å kunne hatt Liquid Edition kjøleren på et Vega 56.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Vega 64 custom kort ryktes å kunne være tilgjengelig November. Hvis det er tilfellet så er det ikke sikkert at vi får se Vega 56 custom kort før kalenderen bikker 2018.

Virkelig? Hvor har du dette fra? Jeg trodde egentlig de skulle vært her nå, jeg. Mener jeg leste at de skulle lanseres ca 2 uker fra referansekjøleren, men det toget har jo gått.

Lenke til kommentar

Virkelig? Hvor har du dette fra? Jeg trodde egentlig de skulle vært her nå, jeg. Mener jeg leste at de skulle lanseres ca 2 uker fra referansekjøleren, men det toget har jo gått.

Stod vel på Videocardz tror jeg, med tredjepartsprodusent som angivelig kilde. Rett og slett fordi de ikke får noen chips fra AMD.

De aller fleste chipsa går til proffkortene og til Apple. Av de som blir igjen går til reference kort for at AMD skal prøve å ha noe slags tilgjengelighet.

Og da skjønner jo du også at det blir veeeeeeldig få chips igjen til tredjepartsprodusentene til å lage custom kort av.

Samtidig ønsker tredjepartsprodusentene å bygge opp et lite lager først slik at folk faktisk kan få tak i kortene.

Strengt talt er det faktisk KUN Asus som har annonsert et custom kort og det skulle egentlig vært her allerede.

November er jo bare 5 uker unna, så det er jo ikke spesielt usannsynlig at custom kortene ikke dukker opp før da.

Lenke til kommentar

Da har jeg satt på vannblokk og overklokk er kun gjort i Wattman. Testet kortet i 3DMARK.

Timespy stock 5 976 . OC 6 705.

Firestrike stock 14 194 . OC 17 000.

Firestrike Extreme 9 539 OC.

Firestrike Ultra 5 245 OC.

Maks temp 43 grader. Ganske morsomt i forhold til at kortet lett steg til 84 grader med luft og bråkte mer enn hele PCen gjør nå. 

GPU 1 604 MHz, HBM 980 MHz. i7 3770k @ 4.7. 

Ser at det på mitt system ligger på GTX 1080 nivå uten overklokk. 

I spill kjører kortet på 1 657 MHz 

Jeg hadde personlig levert kortet tilbake om jeg måtte ha det på luft med den ene viften som var forferdelig når kortet var fullt belastet. 

Endret av Kurderen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...