Malvado Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Må nesten qoute denne, skrevet veldig nylig av sjefen sjøl... We entered the high-end gaming, professional workstation and machine intelligence markets with Vega in a very short period of time Read more: https://www.tweaktown.com/news/59104/rtg-boss-takes-sabbatical-lisa-su-over/index.html Han kommer heller ikke tilbake til samme stilling når han kommer tilbake. Liten finpuss : Han kommer "trolig ikke" tilbake til samme stilling når han kommer tilbake. Internt i Amd ser det ut som dette er det riktigste tidspunktet for ham å ta en pause og få litt ferie sammen med familien, men som andre også har spekulert i kan det være nettopp pga Vega at han nå må gjøre endringer og at andre i Amd prøver å rydde opp så godt som mulig i problemene gpu avdelingen har. Ser man bort ifra de svært negative personene som har sine favoritter og ser litt mer nøkternt på Vega serien ser man et lovende produkt med en del nyheter i Vega 56, personlig mener jeg at slike kort trenger ikke nødvendigvis å vinne en ytelsekrig mot Nvidia så lenge de faktisk har mye nytt og bra å tilby som konkurrenten ikke har og som blir tatt i bruk. Akkurat nå er problemet at mye av det nye som ble lovet brukes ikke i spill og er heller ikke aktivt ( som jeg forstår det ) i skjermkortet, noe blir trolig aktivert etter hvert som driverne modnes, men når dette skjer er vanskelig å si. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 (endret) Øhm. Riktig tidspunkt for en "ferie" burde jo vært før Vega, ikke etter fadesen var et faktum? Men etterpåklokskap er en vanskelig ting Endret 14. september 2017 av bshagen Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 14. september 2017 Forfatter Del Skrevet 14. september 2017 Er vel nå Vega er "ute av hans hender" og det er opp til driverteamet å bære det videre. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 (endret) Det er som om høna skulle vært før egget Endret 14. september 2017 av bshagen Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Vanskelig å si hva som er best når man ikke selv jobber direkte med å lede mennesker til å utvikle både hardware og software på den måten de har gjort her, så jeg sier bare at både de som sier at han burde tatt ferie før og de som sier etter har rett. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Ferdig med å teste Vega 56 med stock kjøler. Monterer blokk nå så teste med vann.. får se om jeg rekker å flashe også 3 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Er vel nå Vega er "ute av hans hender" og det er opp til driverteamet å bære det videre.Vega hadde velykket "bring-up" i juni 2016, så hardware har allerede vært tilgjengelig for driverteamet i over ett år faktisk. Men, sånn lanseringsmessig så er det nok logisk å ta en pause nå, på nyåret så skal Vega 11 lanseres. Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Kommer Vega 11 såpass raskt altså? Correct me if I'm wrong, men er det den som skal erstatte polaris-serien? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Kommer Vega 11 såpass raskt altså? Correct me if I'm wrong, men er det den som skal erstatte polaris-serien?Midten av første halvår er kanskje et bra estimat. Ja, Vega 11 er primært ment som en erstatter til Polaris 10/20. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 (endret) Ingen med sterke meninger som skalering av ytelse per shader core? Endret 14. september 2017 av Gabri3L Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 14. september 2017 Forfatter Del Skrevet 14. september 2017 (endret) Det er som om høna skulle vært før egget Om jeg har skjønt deg riktig nå: høna = arkitektur, egget = driver? Dermed er det logisk å anta att du sier driverutvikling og finalising starter før arkitektur blir designet? Er vel nå Vega er "ute av hans hender" og det er opp til driverteamet å bære det videre.Vega hadde velykket "bring-up" i juni 2016, så hardware har allerede vært tilgjengelig for driverteamet i over ett år faktisk. Men, sånn lanseringsmessig så er det nok logisk å ta en pause nå, på nyåret så skal Vega 11 lanseres.Var litt det jeg tenkte. Og det er vel når brikka vår offentlig tilgjengelig man finner en del bugs osv. Og om ryktene stemmer att det er en del som ikke er enabled I driver så har vel driverteamet litt å pusle med utenfor hw avdelingen? Ingen med sterke meninger som skalering av ytelse per shader core?Kan tenkes Vega 56 har en god balanse mellom CU s og ROPs, mens på 64 så er en av delene "sultne"? Uten att jeg har satt meg inn i det, så det blir en ren hypotese... Endret 14. september 2017 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Ingen med sterke meninger som skalering av ytelse per shader core? Har desverre ingen kunnskap og derav ingen meninger om det. Logisk sett er det litt merkelig, men vil anta det ligger en forklaring bak det. Eller så er det vel den vanlige "FineWine" forklaringen som etter hvert kommer. Håper AMD har vinen klar til NaVi. Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Kommer Vega 11 såpass raskt altså? Correct me if I'm wrong, men er det den som skal erstatte polaris-serien?Midten av første halvår er kanskje et bra estimat. Ja, Vega 11 er primært ment som en erstatter til Polaris 10/20. Tror faktisk dette kan bli en spennende serie siden Vega har vist at den kan både være strømsulten OG strømgjerrig. Er mange resultat på folk som opprettholder stock performance på 56 samtidig som de undervolter med god suksess. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Var litt det jeg tenkte. Og det er vel når brikka vår offentlig tilgjengelig man finner en del bugs osv. Og om ryktene stemmer att det er en del som ikke er enabled I driver så har vel driverteamet litt å pusle med utenfor hw avdelingen?Driverutviklingen begynner ofte før selve brikken er klar, du simulerer hardware, samt at du også implementerer funksjonalitet i FPGA. Ryktene sier at DSBR og Primitive shaders er "deaktivert" i hardware, dette er ganske essensiell funksjonalitet, og spesielt DSBR burde vært klart fra starten. Så derfor jeg mistenker at det er hardware bugs som enten må jobbes rundt eller gjør at det ikke kan aktiveres. Men, igjen dette er kun spekulasjon fra min side! Midten av første halvår er kanskje et bra estimat. Ja, Vega 11 er primært ment som en erstatter til Polaris 10/20. Tror faktisk dette kan bli en spennende serie siden Vega har vist at den kan både være strømsulten OG strømgjerrig. Er mange resultat på folk som opprettholder stock performance på 56 samtidig som de undervolter med god suksess. Ja, det blir spennende, også fordi at første halvdel av 2018 også er tidspunktet Nvidia kommer til å begynne å rulle ut Volta for konsumenter... Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 14. september 2017 Forfatter Del Skrevet 14. september 2017 (endret) HKS: ja, er jo det jeg sier? Arkitekturdesign starter før driverutvikling? Som du skrev, simulering, for å kunne simulere så må det vel være på plass en arkitekturdesign først? :-) Og om dsbr og primitive shaders er "broken" i hw så kan dette høres ut som en r100 designflaw i reprise (shaders). Endret 14. september 2017 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Var det ikke noe info i denne?(annen?) tråd om at arkitekturen her (shaders) er såpass annerledes at det er ett stykke fram før den evt kan utnyttes i de scenario(spill) du tar opp her. På meg virker det som om AMD's lange periode med å henge på etterskudd i forhold til Intel (og delvis Nvida) har straffet seg hardt mtp software-utvikling(driverr/bios).For ny hw er så og si null verdt om ikke hw-optimalisering implementers i sw. Lenke til kommentar
Populært innlegg Kyrre S. Skrevet 14. september 2017 Populært innlegg Del Skrevet 14. september 2017 (endret) Da har jeg fått lekt meg litt med Vega RX 56. Kortet er testet på følgende måter: Stock (som det er ut av boksen) Overklokket med referansekjøler ("Stock+OC") Vannkjølet og overklokket ("LC+OC") Vannkjølet, flashet og overklokket ("LC+Flash+OC") Kortet er testet vba følgende benchmarks: 3D Mark Time Spy Metro Last Light Redux Rise of the Tomb Raider (DX12) Shadow of Mordor Her ser vi en total økning på 18.7% fra stock til max overklokket. Ingen av resultatene mine er "valid" fordi driveren ikke er godkjent hos 3D Mark - det er vel for nytt ennå?! Prøvde forøvrig å finne det beste resultatet av Time Spy med singel GTX 1070 .. Fant dette - er dette det beste som finnes? https://www.3dmark.com/compare/spy/2383984/spy/1113772# I så fall: Meeehehehe... (må vel spise de ordene kanskje) Her ser vi en total økning på hhv. 20.8%, 17.4% og 15.8% fra stock til max overklokket. Selve tallverdiene for FPS er jo egentlig ikke så spennende, fordi dette avhenger av oppløsning (2560*1080) og eye-candy. Jeg har kjørt alle tester ved samme innstillinger (hvis noen lurer på hva disse er så kan jeg skrive det ned). Jeg klarer litt ulik overklokk ift hvilken benchmark jeg kjører, så jeg bestemmer meg for at den OC som er stabil i alle tester skal legges til grunn. Metro virker som den testen som får maskinen til å tryne raskest. Min konklusjon: Vannkjøling er absolutt verd det for å redusere støy. Da jeg overklokket med referansekjøler så satte jeg en rimelig aggresiv vifteprofil, og kortet bråker jo noe ekstremt. Flashing til RX 64 BIOS gav ikke noe ekstrem ytelsesforbedring, men litt hjalp det jo. Jeg har skjermdump av alt hvis noen trenger å se. Kortet er orginalt specca som 1471/800. Jeg får det stabilt på 1742/965 Det er hhv 18.4% og 20.6% økning. ("Default" som vises her er pga RX 64 bios'en..) Endret 14. september 2017 av Kyrre S. 16 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 14. september 2017 Forfatter Del Skrevet 14. september 2017 (endret) Bra jobbet Kyrre! EDIT: Tok meg friheten å linke til innlegget ditt Kyrre S. i førstepost under tester, håper det er greit =) Endret 14. september 2017 av ExcaliBuR 2 Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 (endret) Asus har lagt ut sin kjøleløsning for vega Ser jo lovende ut det https://www.asus.com/no/Graphics-Cards/ROG-STRIX-RXVEGA64-O8G-GAMING/ Litt kult at de viftene stopper helt opp under 55 grader Nå spørs om man noen gang har vega 64 under 55 grader da Endret 14. september 2017 av Goodall Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Bra jobbet Kyrre! EDIT: Tok meg friheten å linke til innlegget ditt Kyrre S. i førstepost under tester, håper det er greit =) Greit for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå