Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi

ExcaliBuR
Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Test av Vega 56, 64 og 64 liquid hos techspot.com

https://www.techspot.com/review/1476-amd-radeon-vega-64/

De burde ikke lansert den luftkjølte utgaven av Vega 64 i det hele tatt.

Det er også svært tydelig at Vega 64 I beste fall kan konkurrere mot 1080 så lenge varme og støy ikke tas med i betraktning.

Joda, FineWine vil sikkert hjelpe på ytelsen over tid, men det hjelper ikke på at Nvidia fortsatt er bedre på det myke områdene, og det spiller til syvende og sist ingen rolle om driverne forbedrer ytelsen med 5% ettersom du aldri kommer til å merke forskjell i praksis.

Lenke til kommentar

Ser du forskjellen mellom 100-130 fps i praksis da. :)

Ta vega har 100 og 1080 har 130. Ser du forskjellen. :hmm:

Jeg spør for jeg vet ikke det på dagens gpuer/spill :nei:

Om man spiller kompetitivt online, så er det å se forskjellen, ikke like viktig lenger når man kommer opp i tilstrekkelig fps. Som å merke forskjellen. Disse 30% ene, er en forskjell på gjennomsnittlig frametime på 10ms vs 7,7ms. Når man trykker inn musknappen vil man i første tilfellet ha i gjennomsnitt 5ms før spillmotoren kan registrere hva du har gjort. Mens ved 7,7ms vil det i gjennomsnitt gå 3,85ms før spillmotoren kan registrer trykket. Man tjener altså over ett ms i reaksjonstid (gjennomsnittlig) ved 130fps vs 100..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen merker sikkert ikkje forskjell fra 70- 100km/t i bil eller 100-130..

Kjerringa ser ikkje forskjell mellom 60hz skjerm og 144hz skjerm...

Dette betyr ikkje at noen/mange merker Veldig stor forskjell på dette.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Og så blir nok Vega 64 med 3 partskjøler en god konkurrent til 1080. En god 2 slots kjøler vil nok gi like god kjøling som liquid kjøleren.

Fordelen med liquid kjøleren er at den hiver varmen ut av kabinettet. :)

Ikke akkurat. Kjenn på baksida.

Lenke til kommentar

Og så blir nok Vega 64 med 3 partskjøler en god konkurrent til 1080. En god 2 slots kjøler vil nok gi like god kjøling som liquid kjøleren.

Blir kjekt til vinteren med en fotvarmer under bordet! :p

Lenke til kommentar

Blir kjekt til vinteren med en fotvarmer under bordet! :p

Det har jeg allerede, hehe. Gjør bra mot neveskadene jeg har. :)

Lenke til kommentar

Igjen, hadde Nvidia to forskjellige SKU´s - én til x-pris og én til $100 mer med bundle?

Ved lansering kun Fe om jeg husker riktig, andre utgivere noen uker senere med egne pakker.

FE hadde aldri noen bundle, det hadde ikke AIB heller. nVidia solgte FE til $100 over MSRP, mens tredjepartsprodusenter skulle starte på MSRP. Dette funka ikke, så de endret det ved 1080Ti-lansering.  

Lenke til kommentar

Igjen, hadde Nvidia to forskjellige SKU´s - én til x-pris og én til $100 mer med bundle?

Ved lansering kun Fe om jeg husker riktig, andre utgivere noen uker senere med egne pakker.

FE hadde aldri noen bundle, det hadde ikke AIB heller. nVidia solgte FE til $100 over MSRP, mens tredjepartsprodusenter skulle starte på MSRP. Dette funka ikke, så de endret det ved 1080Ti-lansering.  

Man får med spill nå i noen av FE utgavene. 

Noe man ikke fikk for en stund siden, ingen aning når dette ble endret, mellom 2 måneder og halvår siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...