Kjetil Lura Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 AMD burde vell heller prioritert å satse mer på Polarisarkitekturen. Vesentlig rimeligere. Med raskere minne, raskere hastighet, flere transistorer etc. Kanskje testa ut GDDR5X? I mine øyne var RX480 (580) et bedre produkt for sin tid enn Vega. Flere transistorer vil bruker mere strøm. Har 12 milliarder nå på vega 64. Som flere(har sakt) er ikke vega laget for spill. Det er ikke titan x heller. Synd jeg ikke har plass, skulle jeg gjerne ha testet ett vega 64 kort på det jeg bruker mine gpuer til. Lenke til kommentar
Cretinous Pigfaced Git Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Litt turnoff å kjøpe så "gammel" ytelse (rx 56) på en gpu i 2017 da. Hadde jo samme ytelse, og mere til? Med overklokka titan x/980ti for LENGE siden Joda, men ikke alle kjøper high end. For min del er jeg litt fristet av RX 56 som Linux-bruker. Open source drivere gir færre problemer ved oppgraderinger, og nå yter de også ganske godt. For andre som er ute etter noe i samme prissegment, er den også en klar kandidat. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Har de fått CX til med Vega nå? må være nokså nedtur for Nizzen å komme hjem uten mulighet for det? =) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Cfx funker ikkje med Vega enda... Lenke til kommentar
C64C Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Brukerne kan fikse Vega med vannkjøling og power modding: Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Brukerne kan fikse Vega med vannkjøling og power modding: https://youtu.be/D_DZA5NsnNc Litt som man kan fikse den andre leiren også http://forum.kingpincooling.com/showthread.php?t=3961 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Litt turnoff å kjøpe så "gammel" ytelse (rx 56) på en gpu i 2017 da. Hadde jo samme ytelse, og mere til? Med overklokka titan x/980ti for LENGE siden Nja, vet nå ikke helt jeg.Om du kun ser etter et tall, ja, om Vega har noe nytt å by på som du kan benytte deg av så hvem vet? Vi verdsetter ting forskjellig. Ser at du stadig prøver å snakke bort det faktum at Vega ligger på ytelse med skjermkort som er 1-2 år gamle. Hører du stadig at vi må se på hva Vega har å tilby av nyvinning. Da lurer jeg, hva er det egentlig Vega har å tilby som vi ikke kan få med nVidia? Freesync er ikke ekslusivt, vi har fremdeles g-sync selv om det er litt dyrere. 1 Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Etter å ha testet Vega 64 air i noen timer kan jeg bekrefte at med stockkjøleren er dette kortet utfordrene å like. Med default profilen og 100 % load har jeg core avg. 1280 mhz og memory avg. 900mhz. Core ligger i snitt litt over det AMD kaller "Base clock" på 1248 mhz, mens memory clock ligger under den oppgitte hastigheten på 945mhz. Boost clock på 1565 mhz kan man bare glemme hvis man ønsker å tenke i samme rom som datamaskinen. 2400rpm er default fanspeed, noe som tilsvarer ~50% av max på 4900rpm. 2400 rpm er allerede mer støyende enn alle skjermkortene jeg har testet de senere årene. Når det gjelder mining så er dette kortet i beste fall middelmådig. På defaultprofilen ligger man på 30-32MH/s / 0,9-1,0GH/s i claymore (ETH/Decred). Undervolting har jeg ikke klart å få til å fungere i wattman. 2 Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Bruker du beta driveren beregnet for mining?http://1stminingrig.com/ethereum-dag-hashrate-drop-fix-amd-official-mining-drivers-are-now-out/ Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Bruker du beta driveren beregnet for mining? http://1stminingrig.com/ethereum-dag-hashrate-drop-fix-amd-official-mining-drivers-are-now-out/ Yep Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 (endret) Wow, ser nå at komplett har pushet en ubekreftet dato til 2.10. på de fleste RX kort... EDIT: XFX er det 26.8 på, men det er vel bare en glipp? https://www.komplett.no/product/945833/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/xfx-radeon-rx-vega-64-black-pack# Endret 19. august 2017 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Etter å ha testet Vega 64 air i noen timer kan jeg bekrefte at med stockkjøleren er dette kortet utfordrene å like. Med default profilen og 100 % load har jeg core avg. 1280 mhz og memory avg. 900mhz. Core ligger i snitt litt over det AMD kaller "Base clock" på 1248 mhz, mens memory clock ligger under den oppgitte hastigheten på 945mhz. Boost clock på 1565 mhz kan man bare glemme hvis man ønsker å tenke i samme rom som datamaskinen. 2400rpm er default fanspeed, noe som tilsvarer ~50% av max på 4900rpm. 2400 rpm er allerede mer støyende enn alle skjermkortene jeg har testet de senere årene. Når det gjelder mining så er dette kortet i beste fall middelmådig. På defaultprofilen ligger man på 30-32MH/s / 0,9-1,0GH/s i claymore (ETH/Decred). Undervolting har jeg ikke klart å få til å fungere i wattman. Trormye vil bli bedre når du får til UV Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Skjønner ikke hvorfor AMD i det hele tatt gir ut kort med så dårlig kjøler. Får vente på custom kort. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 Ja, ganske utrolig også att gigabyte, MSI, xfx osv. har gått med på å gi dem ut også... Men er vel kanskje en ganske sterk avtale AMD har med AICs som de kalles hos AMD. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 (endret) Etter å ha testet Vega 64 air i noen timer kan jeg bekrefte at med stockkjøleren er dette kortet utfordrene å like. Med default profilen og 100 % load har jeg core avg. 1280 mhz og memory avg. 900mhz. Core ligger i snitt litt over det AMD kaller "Base clock" på 1248 mhz, mens memory clock ligger under den oppgitte hastigheten på 945mhz. Boost clock på 1565 mhz kan man bare glemme hvis man ønsker å tenke i samme rom som datamaskinen. 2400rpm er default fanspeed, noe som tilsvarer ~50% av max på 4900rpm. 2400 rpm er allerede mer støyende enn alle skjermkortene jeg har testet de senere årene. Når det gjelder mining så er dette kortet i beste fall middelmådig. På defaultprofilen ligger man på 30-32MH/s / 0,9-1,0GH/s i claymore (ETH/Decred). Undervolting har jeg ikke klart å få til å fungere i wattman. Bra at du kommer meg en grundig tilbakemelding på kortet, har du forresten fått testet de nye beta driverne til kortet? Noen påstår at 40 MH/s skal være oppnåelig og noen hevder også 42MH/s men siden jeg selv ikke akkurat miner kan jeg ikke bekrefte dette (tatt fra populære chattekaneler ). Om du ikke er fornøyd med kortet i forhold til ditt bruk er nok det beste å sende det tilbake , jeg hadde trolig gjort det selv om jeg opplevde det som uforsvarlig støyende. Edit : Ser nå du har testet betaen så du trenger ikke svare på det. Endret 19. august 2017 av Malvado Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 man klarer å hente ut høyere hashrates hvis man setter vifta på full guffe, altså 4900 rpm. Har vært oppe i ~35MH/s. Lyden man får da kan sammenlignes med en støvsuger. Jeg bruker default speed som er 2400 rpm. Også dette er støyende, men kjøler såpass dårlig at man så og si aldri er i de to øverste power statesene... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 (endret) man klarer å hente ut høyere hashrates hvis man setter vifta på full guffe, altså 4900 rpm. Har vært oppe i ~35MH/s. Lyden man får da kan sammenlignes med en støvsuger. Jeg bruker default speed som er 2400 rpm. Også dette er støyende, men kjøler såpass dårlig at man så og si aldri er i de to øverste power statesene... Ikke bra. Det har vært mye fram og tilbake når det gjelder støynivået og jeg tror at dette er en ting som bør undersøkes nærmere hos flere av de store testsidene for å finne fram en felles vurdering som er akseptabel for alle. Nei, Vega er en flopp slik jeg ser det og det er helt konkrete oppgaver som den passer til, men selv da føler jeg at dette på ingen måte er et verdig kort i forhold til hva som ble lovet allerede et år siden. Tviler også på at vi vil se mer enn maks 40 i Hash, men hvem vet, uansett for meg er det ikke et salgsargument da jeg Miner ikke. Det var en del grafiske nyvinninger som ble lovet men som jeg per dags dato ikke kan se innfridd disse løftene , eksempelvis : Vega 10 is also noticeably skewed towards delivering on more compute power than raw graphical strength like Nvidia's Pascal GPUs. This will likely mean Vega will be able to better handle the complex calculations of procedural surfaces, volumetric lighting and the overall quality of the in-game graphics. This era of Vega GPUs also ditches GDDR5 memory altogether for a new format known as HBM2, or high-bandwidth memory. AMD believes its efficient memory offers a 75% smaller footprint than GDDR5 while also being 3.5 times more power-efficient. AMD also claims that Vega’s high-bandwidth cache controller will improve maximum frame rates by 50% and minimum frame rates by 100% over GDDR5 memory. Interestingly, Vega 10 is also designed to support up to 16GB of HBM2 memory – which we've already seen from Radeon Vega Frontier Edition – so Nvidia's Titan X may finally get some competition from AMD. http://www.techradar.com/news/amd-vega-release-date-news-and-features-everything-you-need-to-know Endret 19. august 2017 av Malvado Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Kjøpte dette kortet primært for å teste hva AMD hadde å tilby. Gaming gjør jeg selvsagt på NVIDIA ;P 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Natron Azurro støtter deg der. Kan ikke si Vega innfrir i forhold til forventningene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå