TheGaame Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Skulle ikke NDA opphøre i dag? Hvor er anmeldelsene? Previews? hva er NDA? Lenke til kommentar
Koven Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Om dette stemmer, så kan det ikke være så dårlig av et 480-kort http://www.tweaktown.com/news/52253/amds-next-gen-polaris-10-cf-beats-titan-leaked-benchmarks/index.html Tipper at prisen vil være langt under 1080! Lenke til kommentar
Koven Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 La Menthe: 29. juni? Kødder du med meg? Har jeg lest feil, og må i tillegg vente en måned til?! Får vel vente og se hvor interessant (og overdrevet) presentasjonen om 2 dager blir da... http://videocardz.com/60373/amd-polaris-tech-day-nda-ends-on-june-29th Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Om dette stemmer, så kan det ikke være så dårlig av et 480-kort http://www.tweaktown.com/news/52253/amds-next-gen-polaris-10-cf-beats-titan-leaked-benchmarks/index.html Tipper at prisen vil være langt under 1080! Håper vi får ytelse med !!!! Fordi da kan jeg ha AMD skjermkort i gamer nr2 igjen Lenke til kommentar
Koven Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Om dette stemmer, så kan det ikke være så dårlig av et 480-kort http://www.tweaktown.com/news/52253/amds-next-gen-polaris-10-cf-beats-titan-leaked-benchmarks/index.html Tipper at prisen vil være langt under 1080! Håper vi får ytelse med !!!! Fordi da kan jeg ha AMD skjermkort i gamer nr2 igjen Når R9 380 har en TDP på 190W, og RX 480 vil få 110-135W -Da kan man nesten regne seg til ytelsen, når 400-serien vil ha 2.5X bedre ytelse per watt... Men jeg har vanskelig med å tro at det er sant^^ Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Skulle ikke NDA opphøre i dag? Hvor er anmeldelsene? Previews? hva er NDA? På godt norsk, litt i kort versjon så betyr det vel taushetsplikt, de kan ikke skrive/kommentere om produktet, poste bilder, benchmarks osv før en viss dato. Non-disclosure agreement = NDA. https://en.wikipedia.org/wiki/Non-disclosure_agreement 1 Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Skulle ikke NDA opphøre i dag? Hvor er anmeldelsene? Previews? hva er NDA? På godt norsk, litt i kort versjon så betyr det vel taushetsplikt, de kan ikke skrive/kommentere om produktet, poste bilder, benchmarks osv før en viss dato. Non-disclosure agreement = NDA. https://en.wikipedia.org/wiki/Non-disclosure_agreement aha da vet eg det Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Skjermen skal være 1080p. Det som er tingen her er vel at kortet antageligvis benytter seg av Amd sin Super resolution for å få til 1440p og 144hz. Hva fps er da er vanskelig å si, men jeg vil gjette 144. Men nå kjenner jeg ikke helt til hvordan dette fungerer og om et kort som feks kun leverer 22fps får disse fordelt på 144 , altså at en frame gjentaes 6.5 ganger før man kommer med en ny frame. Uansett det kan bli ganske så spennende dette her... Super resolution har ingenting med refresh raten til skjermen å gjøre eller mener du dem har brukt super resolution for å få frameraten ned til 144FPS? Fra artikkelen om 144Hz skjermen: “It's likely just to show the card running somewhere above 60Hz in action” Med 22FPS vil en 144Hz skjerm refreshe samme frame 6,5 ganger ja. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Skjermen skal være 1080p. Det som er tingen her er vel at kortet antageligvis benytter seg av Amd sin Super resolution for å få til 1440p og 144hz. Hva fps er da er vanskelig å si, men jeg vil gjette 144. Men nå kjenner jeg ikke helt til hvordan dette fungerer og om et kort som feks kun leverer 22fps får disse fordelt på 144 , altså at en frame gjentaes 6.5 ganger før man kommer med en ny frame. Uansett det kan bli ganske så spennende dette her... Super resolution har ingenting med refresh raten til skjermen å gjøre eller mener du dem har brukt super resolution for å få frameraten ned til 144FPS? Fra artikkelen om 144Hz skjermen: “It's likely just to show the card running somewhere above 60Hz in action” Med 22FPS vil en 144Hz skjerm refreshe samme frame 6,5 ganger ja. Var vel dette egentlig : http://www.amd.com/en-us/innovations/software-technologies/technologies-gaming/vsr Edit : Ser at jeg var litt ( vel meget ) uklar med det jeg mente , men i korte trekk så tenkte jeg at enten så greier kortet faktisk å levere 144 eller mer for å matche skjermens 144hz eller de fps skjermkortet greier blir fordelt på skjermen sin hz som påpekt ovenfor. Da vil noen frames gjentaes som sagt. Endret 29. mai 2016 av Malvado Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Litt for AMD-folka her, kan bli interessant å følge med fremover. Kanskje blir bygget mitt rødt i 2017? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 No saying, just showing AOTS framepacing.png For de som ikke forstår denne grafen så : 2560x1440 altså 1440p , dette kjøres på et Fury kort som har 4Gb med minne mens 1070 og 1080 kortene har langt mer minne , noe som fører til mindre stuttering på de sistenevnte kortene. Forskjellen på det dyre kortet på 7500 og Fury X til svært billige 6500 er kun 3 fps i akkurat den testen. Ser du Nizzen, jeg kan også trikse litt Dette er vel den dårligste testen å sammenligne 1080 kortene med Amd kort da de gjør det svært dårlig i alt annet enn Frametime pacing , ser man på feks Rise of the Tomb Raider på 1440 så er det omtrent 40% i favør av 1080 ( 41 fps ) kontra 22 fps ( 1070 ) , man kan jo si at på 1080 så får man en svært spillbar opplevelsse på 1440 mens 1070 såvidt greier å holde det stabilt over tid over 60 fps ( det var en del spikes der ). I Hitman 2016 må faktisk 1070 se seg slått av Fury X. Alle data er tatt av testen du linket bilde fra : http://www.guru3d.com/articles_pages/nvidia_geforce_gtx_1070_review,14.html 1 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Husker mange satt og skrev at 4GB HBM var bedre enn 12GB Gddr5 Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 (endret) Husker mange satt og skrev at 4GB HBM var bedre enn 12GB Gddr5 Mange? Har enda ikke sett at noe sa det. Endret 30. mai 2016 av Gralle 1 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Husker mange satt og skrev at 4GB HBM var bedre enn 12GB Gddr5 Mange? Har enda ikke sett at noe sa det. Du sitter kanskje bare på diskusjon.no? Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 (endret) Husker mange satt og skrev at 4GB HBM var bedre enn 12GB Gddr5 Mange? Har enda ikke sett at noe sa det. Du sitter kanskje bare på diskusjon.no? Nei, men vi er jo på diskusjon.no nå. Er mange som har sagt at 4GB holder, men ikke at det er bedre enn 12GB. Kommer ikke på noen spill hvor det ikke har holdt for AMD med 4GB (bedre utnyttelse enn NVIDIA i alle fall inntil 10XX), men fins sikkert et spill. I 2016 er det en ny verden og det er antagelig (ingen enda etter det jeg kan se) en fordel med 6gb eller mer ettersom hvem oppløsning og spill det er snakk om. Hadde ikke kjøpt nytt med 4GB i 2016 for å si det slik. Endret 30. mai 2016 av Gralle Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Komprimering hjelper på reell båndbredde, det hjelper ikke på minnekapasitet. 1 Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 (endret) Komprimering hjelper på reell båndbredde, det hjelper ikke på minnekapasitet. OK, uansett bruker de mindre minne med samme instillinger. Hva kaller man det? Endret 30. mai 2016 av Gralle Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Ikke mindre minne, komprimeringen gjør bare at dataene går kjappere igjennom flaskehalsen, altså flere Gb/s, som tilsvarer om du hadde hatt kjappere minne. Men når dataene behandles og tegnes på skjermen kan de ikke være komprimerte, så minnebruk i antall Gb som textures osv tar, forblir uendret. 4Gb på NV er 4Gb på AMD (med unntak av noen små variasjoner som går på helt andre ting som vi ikke bør gå inn på her). Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 (endret) Ikke mindre minne, komprimeringen gjør bare at dataene går kjappere igjennom flaskehalsen, altså flere Gb/s, som tilsvarer om du hadde hatt kjappere minne. Men når dataene behandles og tegnes på skjermen kan de ikke være komprimerte, så minnebruk i antall Gb som textures osv tar, forblir uendret. 4Gb på NV er 4Gb på AMD (med unntak av noen små variasjoner som går på helt andre ting som vi ikke bør gå inn på her). At komprimering fører til mer Gb/s skjønte jeg fra første post (viste egentlig det også, men brukte komprimering av mangel på et bedre ord). Hvordan skal en tolke et slikt bilde da (som er gjengående på alle spille jeg har sett på)? Her hadde jo NVIDIA hatt problemer med kun 4Gb minne, mens AMD ser ut til at det går fint på. Kan jo være at NVIDIA har mer i minnet som de ikke har bruk for. I så fall gjør AMD noe for at det skal holde med 4Gb minne som NVIDIA ikke gjør. Hva kalles i så fall det på fagspråket? Endret 30. mai 2016 av Gralle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå