Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi

ExcaliBuR
Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir jo mellomklasse når det er laaangt opp til Ti og Xp i generell spillytelse, hvorfor skal det være High end da? Hva er Ti? Mega High End?

1080-ytelse må være high end. Vi snakker grafikkort til ca 5000 kr. Jeg vil argumentere for at også 1070 er high end.

1060 mellomklasse og 1050/1050 ti low end.

Titan og 1080ti er for entusiaster.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det blir jo mellomklasse når det er laaangt opp til Ti og Xp i generell spillytelse, hvorfor skal det være High end da? Hva er Ti? Mega High End?

1080-ytelse må være high end. Vi snakker grafikkort til ca 5000 kr. Jeg vil argumentere for at også 1070 er high end.

1060 mellomklasse og 1050/1050 ti low end.

Titan og 1080ti er for entusiaster.

1070 er på nr 4 på listen din, dette er vel litt raskere en 1070: Gtx 980Ti

Lenke til kommentar

High-end kan tolkes forskjellig.. hva er high-end innen høyttalere/lyd f.eks?

Ser ut som kanskje vi aldri får sett Vega 56/64 i butikken =p Ser ut som den greier 70-100 i hash rate på mining vs 25-35 som 580 greier. Så om det stemmer, så er ikke det bra nyheter for gamere.. 

https://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/retail_staff_reports_high_levels_of_mining_performance_on_amd_s_rx_vega/1

Endret av -=HellBound=-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant nok, på en måte, men høyttalere og lyd generelt er særdeles subjektive ting og ikke noe man enkelt kan måle for å komme frem til en fasit. Jeg sier nei takk til en høyttaler som måler snorrett og helt korrekt i lytteposisjon, men ja takk til et Titan Xp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

High-end betyr selvsagt det beste, akkurat som det gjør når man snakker om hvilke som helst andre produkter. Pris er uinteressant, da hva som er dyrt og billig er fullstendig subjektivt. Altså kan ikke 1080 være high-end uansett hvor mye man måtte ønske det.

Så kun Titan Xp er high end i dine øyne da? Eller er high end et segment hvor flere grafikkort befinner seg?

Hvis du mener dette, så er vi bare uenig i hvor langt dette segmentet strekker seg. Hvis du derimot mener at kun det beste er hifh end, hvor mange kort er da low end? Ifølge din definisjon er det jo kun det aller dårligste kortet?

Da trenger vi mange «end»-er for å gi alle grafikkort en egen end.

Lenke til kommentar

Sant nok, på en måte, men høyttalere og lyd generelt er særdeles subjektive ting og ikke noe man enkelt kan måle for å komme frem til en fasit. Jeg sier nei takk til en høyttaler som måler snorrett og helt korrekt i lytteposisjon, men ja takk til et Titan Xp.

Vel då er ikke Titan Xp eller 1080ti high-end heller, siden Quadro P6000 gjør det bedre i spill og alt annet. Som då altså er best som du beskriver over hva som er high-end. High-end er mer en beskrivelse av det som ligger i et øvre sjikt, enn ka som er best.

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Måtte minere bare gå å forsvinne ett eller anna sted som ingen finner de igjen.

Egentlig ikke, tenk heller på denne måten : Amd får nå solgt ut de kortene de produserer og vel så det, dette gir økte inntekter til selskapet som igjen kan bruke pengene på å utvikle bedre teknologi som blir brukt i produktene sine. I korte trekk kanskje litt kjipt for noen som ønsker seg enkel tilgjengelighet på kortene, men kjekt i lengden da den sørger for at selskapet får flere midler til å utvikle bedre produkter.

En annen ting er at etter at Lisa Sue har tatt over selskapet har det skjedd stort sett kun positive forandringer som har vært med på å gjøre selskapet mer konkurransedyktig, så om de neste to årene er stort sett positive for Amd vil vi trolig se langt bedre produkter også. 

1080ti er highend og titan x/XP/Xp er entusiast. Det var det iallefall helt til idag :p

Definisjonen på hva som er High end eller ikke bør ikke være kun basert på hva lommeboka til en enkelt bruker kan betale men i forhold til ytelse. I såfall er det per dags dato kun de kortene til Nvidia som yter best som nå er High End, de andre kortene bør trolig klassifiseres under.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Måtte minere bare gå å forsvinne ett eller anna sted som ingen finner de igjen.

Kjøper man dag 1, så får man kort. Venter man på gjerde....

De siste 10 åra har jeg fått toppmodellene ved første levering til butikkene. Hvert år er det folk som klager på forumet at det er tomt første ukene. De ville bare vente å se et par dager/ uker for å se om prisene synker eller.no :p

Hvis man ikkje får tak i kort, og vet hvilken dato korta kommer, så er man rimelig noob ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer aldri til å kjøpe hardware på kreditt, det fins viktigere ting her i verden, måtte minere brenne, sakte.

Og det er jo ikke bare bra at de får solgt ut, joda, de selger nok så lageret er tomt, så øker prisene og de som skal ha kort kan ikke kjøpe amd kort fordi det er tomt eller for dyrt som gjør at de går over til nvidia, winwin much for amd, joda.

Jeg sitter ikke å venter på tilbud, tilbud i Norge er typ 500kr avslag, kjempe deal må jeg si.

Lenke til kommentar

Så kun Titan Xp er high end i dine øyne da? Eller er high end et segment hvor flere grafikkort befinner seg?

Hvis du mener dette, så er vi bare uenig i hvor langt dette segmentet strekker seg. Hvis du derimot mener at kun det beste er hifh end, hvor mange kort er da low end? Ifølge din definisjon er det jo kun det aller dårligste kortet?

Leser man tester så er det jo åpenbart at 1080 Ti og Titan yter nærmest identisk, avhengig av modeller, mens det er en markant dip ned til vanilla 1080. Da er det nærliggende å anse at high-end omfatter 1080 Ti og Titan, mens hva man nå enn vil kalle steget under begynner med 1080. Kortene under 1080 har jeg ingen peiling på, siden jeg aldri har sett på dem.

Uansett, om man strekker et begrep som high-end slik at det omfatter produkter som yter markant forskjellig, så mister åpenbart begrepet hele sin mening.

Lenke til kommentar

Leser man tester så er det jo åpenbart at 1080 Ti og Titan yter nærmest identisk, avhengig av modeller, mens det er en markant dip ned til vanilla 1080. Da er det nærliggende å anse at high-end omfatter 1080 Ti og Titan, mens hva man nå enn vil kalle steget under begynner med 1080. Kortene under 1080 har jeg ingen peiling på, siden jeg aldri har sett på dem.

Uansett, om man strekker et begrep som high-end slik at det omfatter produkter som yter markant forskjellig, så mister åpenbart begrepet hele sin mening.

Hadde 1080ti og Titan x kommet ut samtidig så... nVidia er noen j$^/= til å ta betalt for topp ytelse tidelig. Vente flere mnd for 90-95% ytelse er det ikkje alle entusiaster som vil. Derfor blir TX kort entusiast.

Er vel de som er over gjennomsnittet interresert som bryr seg/ vet dette da ?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Heisann, jeg har ett lite dilemma. Køpe Evga 1080 ti FTW3 på komplett til 7300 eller vente til Vega 64?

Problemet er att jeg har bare 600w psu. Skal jeg kjøpe Vega må jeg kjøpe 800+w til 1000kr.

Så da blir det ca 5000 for Vega 64 og 1000kr i psu, og ytelsen er kanskje ca 30% lavere.

Har 1080p skjerm, blir litt overkill men da har jeg skjermkortet noen år rekner jeg med.

System specs: Intel I7 2600k 4,8ghz, Radeon HD 6950 :nei:  

Skal oppgradere cpu neste år for å utnytte gpu bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...