darkyy Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 (endret) Om det er reelt at Nvidia har holdt tilbake 3x ytelse for proff applikasjoner i Titan Xp frem til nå så må jo det isåfall være roten av fanboyism å prøve å forsvare den praksisen om vi skal synke på ett nivå hvor vi kaster rundt oss med slike klengenavn.Du får gå løs på AMD også...De holder også igjen ytelsen på alle RX-kortene! Når du kjøper et gaming-kort (Radeon RX, GeForce, etc.) så er ytelse og sertifiserte drivere en "feature" du ikke betaler for. AMD valgte å halvveis slå på støtten for semi-pro produkter, Nvidia følger nå etter med å gjøre det samme for demmes semi-pro produkt (Titan Xp). Vel, "ATi" har jo fått pepper i alle år for å ha dårlige drivere? Titan xp var ikke markedsført som et semipro kort opprinnelig, hvis tilfellet et motsatt, hvorfor hadde ikke titan xp dette påskrudd fra dag 1.? Ytelsen blir jo brukt som salgsargument, og høyere ytelse må man betale mer for, så jo, du betaler for ytelse. det er akkurat det Titan Xp var markedsført for, det den IKKE var markedsført som var gaming kort, den var faktisk markedsført akkurat som Vega FE, pro kort med mulighet for å spille med. men ellers eneste problemet jeg ser med NVidia, var faktisk denne driver oppdateringen som unlocket noe i arkitekturen LENGE etter release til tross for dem egentlig allerede visste hva dem kunne aktivere(ifra Quadro driverne) samt dem hadde gaming drivere, ikke at jeg bryr meg spesielt om det. Endret 2. august 2017 av darkyy Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Om det er reelt at Nvidia har holdt tilbake 3x ytelse for proff applikasjoner i Titan Xp frem til nå så må jo det isåfall være roten av fanboyism å prøve å forsvare den praksisen om vi skal synke på ett nivå hvor vi kaster rundt oss med slike klengenavn. For bare håpe AMD får litt mer fotfeste igjen såpass det klarer å konkurere skikkelig med Intel og Nvidia for å forhåpentligvis bli kvitt fæle praksiser som dette. Det er jo sånn nvidia menigheten er, nvidia er jo ikke akkurat redde for å gimpe sine egne kort med driverne heller. Men dessverre så er det mange som blindt kjøper nvidia å fortsetter å spre om seg med bare bullshit, men sånn er det når man bare tror på en messiah, man svelger alt rått. Men slik er det i 2017, du kan være så sint du vil, ingen bryr seg, menigheten fortsetter å forsvare det de holder sitt hjertet nærmest og selskapene kan bare fortsette som de vil med lyssky aktiviteter, er jo bare å se på alle disse betalingsmurene som er i spill idag, mange er imot de, men folk er fortsatt så dumme at de bare fortsetter å betale, for omg, må jo kjøpe så jeg er like kul som vennene mine. 3 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Man kan jo generelt se å på driverne til Nvidia og lure på hva de holder på med, eksempelvis den siste ok driveren til 980 var her i alle fall fra oktober 2016, etter det har ytelsen sunket betraktelig på de nye driverne og gitt noen småproblemer som trøblete viftestyring, så jeg har valgt å holde meg til en eldre driver som i det minste gir god ytelse. Sannsynligvis har det å gjøre med arkitektur forbedringer og tilpassing av driverne i forhold til 10xx serien, noe som kan gå litt på bekostning av de eldre kortene som har noen mindre forskjeller, hvis ikke er det helt bevist fra Nvidia. Amd har også gjort dette før, men med tanke på utvikling av arkitekturen der så er det vel sånn at forbedringene fungerer bedre bakover selv om de kortene som ikke har en del funksjoner har tapt seg der også i det siste, men kan vel ikke klage på ytelsen når jeg ser på forbedringene i forhold til det eldre 7950 / 280 kortet kontra RX 580 8Gb. Så får vi se om Vega serien får de samme ytelseforbedringene over tid som vi har sett med eldre kort, generelt har det vært alt fra 25% til 50% å hente ytelsemessig i noen spill kontra ved lansering så det blir spennende å se hva de får til her. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Om det er reelt at Nvidia har holdt tilbake 3x ytelse for proff applikasjoner i Titan Xp frem til nå så må jo det isåfall være roten av fanboyism å prøve å forsvare den praksisen om vi skal synke på ett nivå hvor vi kaster rundt oss med slike klengenavn. For bare håpe AMD får litt mer fotfeste igjen såpass det klarer å konkurere skikkelig med Intel og Nvidia for å forhåpentligvis bli kvitt fæle praksiser som dette. Det er jo sånn nvidia menigheten er, nvidia er jo ikke akkurat redde for å gimpe sine egne kort med driverne heller. Men dessverre så er det mange som blindt kjøper nvidia å fortsetter å spre om seg med bare bullshit, men sånn er det når man bare tror på en messiah, man svelger alt rått. Men slik er det i 2017, du kan være så sint du vil, ingen bryr seg, menigheten fortsetter å forsvare det de holder sitt hjertet nærmest og selskapene kan bare fortsette som de vil med lyssky aktiviteter, er jo bare å se på alle disse betalingsmurene som er i spill idag, mange er imot de, men folk er fortsatt så dumme at de bare fortsetter å betale, for omg, må jo kjøpe så jeg er like kul som vennene mine. ? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Mmm tears. *slurpslurp* Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. august 2017 Forfatter Del Skrevet 2. august 2017 https://megagames.com/news/learn-about-amds-new-vega-graphics-cards-instructional-videos Samling av AMDs forklaringer på noe av det som er i Vega, virker som Raja er spesielt stolt av HBC. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 (endret) Spørsmålet vi desidert kan stille oss er om det er bra nok med "features" eller om brukerne er så opphengt i maks tallet i fps at alt annet er lite relevant. Tar man en titt på en del testverktøy som er populære kan man jo fort se at minimums fps kan være helt nede i 5 - 10 fps avhengig av kort ( Deus Ex med 980 kortet ) og innstillinger og da hjelper det ikke så mye med gjennomsnittlige 60-70 fps når man har områder der man legger merke til dette.Får man derimot litt lavere gjennomsnitt, men opplever ikke såpass dramatiske fall, vil jeg absolutt si at det vil gi en bedre opplevelse over tid, spesielt om dette også føles bra ut i forhold til oppdatering på skjerm og såkalt stuttering - micro-stuttering. Endret 2. august 2017 av Malvado Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Shiit dette kan bli bra! håper det er legit! https://www.hardocp.com/news/2017/08/02/amd_radeon_rx_vega_56_leaked_benchmarks_gtx_1070_killer 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. august 2017 Forfatter Del Skrevet 3. august 2017 Vi får se, er ikke lenge igjen reviews blir lagt ut. 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Shiit dette kan bli bra! håper det er legit! https://www.hardocp.com/news/2017/08/02/amd_radeon_rx_vega_56_leaked_benchmarks_gtx_1070_killer Det stemmer nok ganske bra. Fra de fulle brikkene (Vega 64 og GTX 1080) så er Vega 56 mye mindre kuttet ned. Av alle Vega-brikkene så er det Vega 56 som vil gi mest value, og i starten ha minst konkurranse. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Skal ikke se bort ifra at nVidia har en magisk driver på lur som plutselig øker ytelsen til både 1070 og 1080. Syns det er skuffende at AMD så vidt greier å matche ytelsen til 1080 et år senere, med en die size som er på størrelsen med 1080 Ti/Titan XP. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Skal ikke se bort ifra at nVidia har en magisk driver på lur som plutselig øker ytelsen til både 1070 og 1080. Syns det er skuffende at AMD så vidt greier å matche ytelsen til 1080 et år senere, med en die size som er på størrelsen med 1080 Ti/Titan XP. Nvidia trenger ikke matche ytelsen til RX Vega 56 med GTX 1070, de kan senke prisen og fortsatt ha vesentlig bedre marginer på produktene sine. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Skal ikke se bort ifra at nVidia har en magisk driver på lur som plutselig øker ytelsen til både 1070 og 1080.Tviler sterkt på at det er så veldig mye mer å hente for Pascal. Kanskje noen prosenter, spesielt i DX12 og Vulkan i applikasjoner som er spesielt optimert for AMD sine arkitekturer og proprietære utvidelser (Shader Intrinsics). Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Noen som har oversikt over hva som blir forventet utsalgspris på kortene når de slippes? Da tenker jeg selvsagt på Norske priser. Endret 3. august 2017 av Malvado Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. august 2017 Forfatter Del Skrevet 3. august 2017 Mener prisen ble sagt da det ble lansert? Men det som er funnet hittils i butikkene er vel bare placeholders, inntil den 14. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Mener prisen ble sagt da det ble lansert? Men det som er funnet hittils i butikkene er vel bare placeholders, inntil den 14. Vanligvis har Amd sine produkter ikke gått for 10x regelen her i Norge, trolig pga lavere salgstall har sluttprisen blitt litt høyere i de første månedene som 12x eller mer, så jeg er litt spent på hva som blir resultatet denne gangen. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Ser at ITavisen kaller Vega for mellomklasse kort, når kommer high-end kortene? Eller er 2x gpu high-end i disse dager for en som heier på AMD? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. august 2017 Forfatter Del Skrevet 3. august 2017 ITavisen hadde kanskje ikke vært min mest troverdige kilde til informasjon. Mange budskap som forsvinner i oversettelsene ?? 6 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 IT-avisen definerer altså hva som er mellomkøasse.og high-end? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Det blir jo mellomklasse når det er laaangt opp til Ti og Xp i generell spillytelse, hvorfor skal det være High end da? Hva er Ti? Mega High End? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå