Gå til innhold

TEST: Microsoft Surface Pro 4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper de lager ordnelig docking til dette, med det mener jeg... Mulighet å koble 2 skjermer til dockingstasjonen.

Bare delvis. Du kan koble to 4k-skjermer til den nye docken, men da får du bare 30Hz. Men om du kobler en til skjermen og en rett i Surfacen så får du 60Hz.

Usikker på hvordan det er ned 1080p-skjermer.

Endret av Zicos
Lenke til kommentar

Sier ikke prisen er BRA, men den kan forsvares til ett visst punkt. Surface`en kan jeg bruke som personlig-/jobbmaskin samt en maskin jeg kan ta med på reise/ferie.

Dagens mobiler ligger fort på 5000+. Da Surface har mange bruksområder og antall timer jeg kan bruke den i døgnet er det en grei "investering".

Vi har nok blitt ganske bortskjemte de siste årene når dollaren var så svak mot den norske krona. En "dings" som i dag koster 15k ville for ett års tid siden kostet 10k.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Håper de lager ordnelig docking til dette, med det mener jeg... Mulighet å koble 2 skjermer til dockingstasjonen.

Bare delvis. Du kan koble to 4k-skjermer til den nye docken, men da får du bare 30Hz. Men om du kobler en til skjermen og en rett i Surfacen så får du 60Hz.

Usikker på hvordan det er ned 1080p-skjermer.

Ja, var klar over at man koble en til selve surface'n men brukere er dumme nok til å unlugge den å kontakte support... nei, det funker greit hos enkelte men de fleste på høgskoler er dumme :)

Lenke til kommentar

Surface 4 Pro er ikke perfekt (vifte, dårlig tastatur, dårlig pekeplate), men den er nærmere enn noen annen maskin på markedet akkurat nå tror jeg. Eneste som holder meg fra å kjøpe er mangelen på OSX.

Viften på 4 skal være veldig stills, mye bedre en 3.

Den rimeligste modellen har jeg forstått er uten vifte, bruker samme prosessor som den nye MacBokken.

Har hørt mange som skryter av den nye pekeplaten, og det sies at tastaturet skal være mye bedre en den ny Macen jeg nevnte tidligere.

Lenke til kommentar

Den rimeligste modellen har jeg forstått er uten vifte, bruker samme prosessor som den nye MacBokken.

Har hørt mange som skryter av den nye pekeplaten, og det sies at tastaturet skal være mye bedre en den ny Macen jeg nevnte tidligere.

Det er væskekjølingen som er ny ikke viften. Det er ikke mye du kan gjøre med vifter på dette punktet.

Den har ikke samme CPU som MacBook, Surface bruker Skylake, så det er en nyere type.

Lenke til kommentar

Lekker sak. Men koser meg ennå med min V1, dog med alt for liten SSD (64GB).

Synes dere burde gjort som i testen med Ipad Pro, nemlig å la en illustratør få leke seg litt med denne, gjerne samme karen som testet iPaden. Da kunne man fått litt mer info om pennen og skjermen kan måle seg i faktisk bruk. Fordel Surface Pro er selvsagt at man kan bruke fullverdige tegneprogram om man ikke klarer seg med pant/paint.net. ;-)

Lenke til kommentar

Surface 4 Pro er ikke perfekt (vifte, dårlig tastatur, dårlig pekeplate), men den er nærmere enn noen annen maskin på markedet akkurat nå tror jeg. Eneste som holder meg fra å kjøpe er mangelen på OSX.

Har den med i5 her i huset, har opplevd viften som tilnærmet lydløs hittil. Tastaturet er helt fantastisk, veldig lite å klage på der. Matcher min Dell XPS 15" ifra 2014.

Lenke til kommentar

Har den med i5 her i huset, har opplevd viften som tilnærmet lydløs hittil. Tastaturet er helt fantastisk, veldig lite å klage på der. Matcher min Dell XPS 15" ifra 2014.

Samme her. Riktig nok bare brukt den til dagligdagse oppgaver og kontorbruk, men har enda ikke hørt viften.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lekt litt med toppmodellen (i7, 16gb), og må si at dette er den beste maskinvaren jeg har vært borti. Tastaturet er milevis over forrige generasjon, og nesten like bra om Macbook sitt. Skjermen er nydelig, maskina føles solid, og touch funker flott.

Det eneste som holder meg tilbake fra å slå til er Windows - maskinvaremessig er dette bedre enn alt fra Apple. Og det er moro - forhåpentligvis vil det si at Cupertino stresser litt mer med å få frem nye spennende produkter.

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tastaturet fungerer bra for meg, pekeplata fungerer også relativt greit men jeg vurderer å koble til en ekstern mus når Surface'en blir brukt i "skrivebordsmodus".

Selvsagt kan hvilken som helst mus med eller uten tråd brukes, men vil en trådløs bluetooth-mus fungere med den innebygde bluetoothen i Surface slik som pennen gjør (d.v.s. at jeg kan slippe å okkupere den eneste usb'en med den ekstern bluetooth-senderen som er med musen)?

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Hei!

Elkjøp kjører nå en kampanje på Surface pro 128 gb i5 4gb ram, inkludert tastaturcover til den nette sum av 11 495 ,-

Er ikke dette en veldig god pris? Tror dere prisen vil være noe bedre neste uke? når det er såkalt "black friday" ?

veldig lyst å slå til på denne, det er også siste dag kampanjen gjelder, så her må man tenke rastk!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...