Thoto79 Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 (endret) *snip* Vi har allerede diskutert våre synspunkter angående dette i andre tråder, så jeg gidder ikke bruke mye tid på det her. Du har en tendens til å male ting svart/hvitt i denne sammenheng, der jeg som ikke ønsker å forby religion ved lov skal anses som en religionsforkjemper. Jeg er for rettigheter. Jeg er for ytringsfrihet. Men ja, sinnsyke folk finnes, men det hjelper da ikke å kriminalisere sinnsykhet. Jeg vil tro den beste medisinen mot terror og ekstremisme er globalt sett mer velferd, mer "likhet" (i mangel av et bedre ord) og åpen dialog, og ikke minst mindre voldelig vestlig innblanding i andre verdensdeler. At noen vil ty til totalitære virkemidler for å bekjempe totalitære ideologier er jo ganske ironisk, men det får de selv svare for. Skal si med en gang at ikke dette først og fremst var myntet på deg, bare så at temaet kom opp og klarte ikke å holde meg cause im weak Men svare for at jeg heller vil ha på plass noen lover for å unngå spredning av en hat-ideologi som vi har erfaring med at ta liv har jeg vel gjort og også begrunnet hvorfor det er verdt å innskrenke ytring/religionsfriheten om det er fare for liv og helse. PST og de fleste andre instanser har vel gjort det ganske klart at det er en reell risiko for dette, og det kan vi jo ikke godta. Ihvertfall å ikke engang prøve å få på plass noen retningslinjer slik som vi gjør med alt annet farlig som vi ønsker å begrense i samfunnet, blir å ta alt for lett på det hele. Og tro at mer velferd fjerner disse enkelte doktrinene i Islam som forteller dem at ateister og homser må dø blir vel feil bot for bedring. Ja fattigdom kan skape ekstremisme i seg selv i alle varianter, men her er det tydeligvis ikke det som er casen ettersom Jihadister er like typisk utdannede folk født og oppvokst i vesten som at det er ett uttrykk for frustrasjon blant fattige og undertrykte. Endret 24. november 2015 av Thoto79 Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 Det var altså navn og foreldrenes opprinnelsesland de baserte seg på. Da vet jeg det. De sa at de hadde formulert seg feil i brevet og fått en del henvendelser. Ganske svakt når man skal bruke det til vitenskap. jaja, godt å vite Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Det var altså navn og foreldrenes opprinnelsesland de baserte seg på. Da vet jeg det. De sa at de hadde formulert seg feil i brevet og fått en del henvendelser. Ganske svakt når man skal bruke det til vitenskap. jaja, godt å vite «Menneskelig glipp» aka. blank løgn 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå