Hannah00 Skrevet 20. november 2015 Forfatter Del Skrevet 20. november 2015 Snik-islamisering, anyone? Hvordan da? Jeg forsvarer ingen religion. Kort sagt ønsker jeg å forby dem! Ja, du har helt rett i det du skriver. Hadde ikke hatt noe imot at alle religionene forsvant. Tror egentlig ikke at så mange muslimer i Norge har så sterke meninger om sin religion, så får håpe resultatet av undersøkelsen viser det samme. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Snik-islamisering, anyone? Hvordan da? Jeg forsvarer ingen religion. Kort sagt ønsker jeg å forby dem! Ja, du har helt rett i det du skriver. Hadde ikke hatt noe imot at alle religionene forsvant. Tror egentlig ikke at så mange muslimer i Norge har så sterke meninger om sin religion, så får håpe resultatet av undersøkelsen viser det samme. Bare et dårlig forsøk på å dra en vits. Angående det med religion er jeg enig i at jeg helst vil ha så lite av det som mulig. Men ikke gjennom lov. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Kutt strupen på idiotene! Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Snik-islamisering, anyone? Hvordan da? Jeg forsvarer ingen religion. Kort sagt ønsker jeg å forby dem! Ja, du har helt rett i det du skriver. Hadde ikke hatt noe imot at alle religionene forsvant. Tror egentlig ikke at så mange muslimer i Norge har så sterke meninger om sin religion, så får håpe resultatet av undersøkelsen viser det samme. Bare et dårlig forsøk på å dra en vits. Angående det med religion er jeg enig i at jeg helst vil ha så lite av det som mulig. Men ikke gjennom lov. Enig, men inntil en aktiv innsats fra myndighetene (Informasjon, kampanjer og kritisk vurdering av "evige sannheter" - velger jeg å fremme en mer drastisk løsning. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Snik-islamisering, anyone? Hvordan da? Jeg forsvarer ingen religion. Kort sagt ønsker jeg å forby dem! Ja, du har helt rett i det du skriver. Hadde ikke hatt noe imot at alle religionene forsvant. Tror egentlig ikke at så mange muslimer i Norge har så sterke meninger om sin religion, så får håpe resultatet av undersøkelsen viser det samme. Bare et dårlig forsøk på å dra en vits. Angående det med religion er jeg enig i at jeg helst vil ha så lite av det som mulig. Men ikke gjennom lov. Enig, men inntil en aktiv innsats fra myndighetene (Informasjon, kampanjer og kritisk vurdering av "evige sannheter" - velger jeg å fremme en mer drastisk løsning. Beklager, men det der gir ikke så mye mening i mitt hode. Du ønsker altså å bruke din demokratiske virkekraft til å påvirke samfunnet for å bekjempe totalitær tankegang ved å innføre totalitære virkemidler? I stedet for å bruke din demokratiske virkekraft til å fremme demokratiske og liberale verdier på en mer positiv måte? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Svært merkelig brev du har fått TS.... er landet du som du sier "har opphav fra" regnet som er "muslimsk" land? Folkeregisteret skal ikke såvidt meg bekjent inneholde opplysninger om hvilken religion folk betror seg til, her drar dem enten en løgn for å skjule sine kilder på religionsinformasjon eller så er det ikke fra TNS Gallup i det hele tatt. Hvis dem har løyet så burde det graves dypt i.... Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 22. november 2015 Forfatter Del Skrevet 22. november 2015 (endret) Svært merkelig brev du har fått TS.... er landet du som du sier "har opphav fra" regnet som er "muslimsk" land? Folkeregisteret skal ikke såvidt meg bekjent inneholde opplysninger om hvilken religion folk betror seg til, her drar dem enten en løgn for å skjule sine kilder på religionsinformasjon eller så er det ikke fra TNS Gallup i det hele tatt. Hvis dem har løyet så burde det graves dypt i.... Ja, det er et afrikansk land. Men lever både kristne og muslimer i landet. Jeg er født i norge og har etnisk norske foreldre, men er det mulig at de har sendt ut informasjon basert på opprinnelsesland alene, og gjettet at noen av de som mottar spørreundersøkelsen sikkert er muslimer? Jeg synes det er litt vanskelig å forstå hvor de har funnet informasjonen om at jeg er muslim. Det er akkurat det jeg tenker, også det jeg har påpekt i mailen jeg har sendt. Men jeg har ikke fått noe svar. Det kan godt hende det tar lang tid å få svar. Vet ikke helt når jeg skal begynne å purre. Sendte mailen samme dag som jeg opprettet tråden. Endret 22. november 2015 av Hannah00 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Statsborgerskap og opphavsland er vel ikke offentlig info uansett, slik jeg leser det. Men du få se hva de svarer. Husk at de jobber ikke på lørdag og søndag, så du kan gi dem noen dager til før du purrer. Geir 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Alle tros- og livssynssamfunn som ønsker statsstøtte må sende inn lister til staten. Det er ikke utenkelig enn at det er fra en slik liste ditt medlemskap har blitt registrert. Det forutsetter selvfølgelig at noen muslimske menigheter har tatt en katolsk en og trikset litt med medlemslistene. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Snik-islamisering, anyone? Hvordan da? Jeg forsvarer ingen religion. Kort sagt ønsker jeg å forby dem! Ja, du har helt rett i det du skriver. Hadde ikke hatt noe imot at alle religionene forsvant. Tror egentlig ikke at så mange muslimer i Norge har så sterke meninger om sin religion, så får håpe resultatet av undersøkelsen viser det samme. Bare et dårlig forsøk på å dra en vits. Angående det med religion er jeg enig i at jeg helst vil ha så lite av det som mulig. Men ikke gjennom lov. Enig, men inntil en aktiv innsats fra myndighetene (Informasjon, kampanjer og kritisk vurdering av "evige sannheter" - velger jeg å fremme en mer drastisk løsning. Beklager, men det der gir ikke så mye mening i mitt hode. Du ønsker altså å bruke din demokratiske virkekraft til å påvirke samfunnet for å bekjempe totalitær tankegang ved å innføre totalitære virkemidler? I stedet for å bruke din demokratiske virkekraft til å fremme demokratiske og liberale verdier på en mer positiv måte? Forvirret! Hvilke totalitære virkemidler? Jeg forsøker å bruke min demokratiske virkekraft til å prøve å plante en kime til tvil hos troende. At jeg gjør det på en ikke-PK måte, så lenge "de med myndighet sitter stille", er min "mer dramatiske løsning". Men, nå har jeg igjen avsporet en tråd. Beklager TS. Jeg tier herved stille. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Ikke en tråd som nevner religion, uten religionskritikk. Hvem sa at fundamentalismen var død i Norge? 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Ikke en tråd som nevner religion, uten religionskritikk. Et sunnhetstegn. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Ikke en tråd som nevner religion, uten religionskritikk. Hvem sa at fundamentalismen var død i Norge? Ja, hvem har egentlig sagt det? Hvis jeg er fundamentalist av å kritisere de ting jeg mener kan kritiseres på en ordentlig måte så er jeg vel en fundamentalist. Men samtidig så kommer kritikk i mange varianter, og ikke alltid i en nøktern og voksen form. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Ikke en tråd som nevner religion, uten religionskritikk. Hvem sa at fundamentalismen var død i Norge? Og hvor mange har de "fundamentalistiske" religions kritikerne drept de siste to tusen årene ? Snakk om å snu alt på hodet... Og at fundamentalisme ikke er død her i landet er helt sikkert, det er nok av drosje sjåfører som støtter et muslimsk kalifat på lik linje med skrullene i profeten uhmma... Problemet til de i sist nevnte gruppe er at de ikke vil ned å støtte gærningene de holder så høyt fordi de vet at de ikommer til å være nederst i sparke rangstigen der nede... Bedre å vente her da, med pengestøtte fra NAV, til de kanskje kan se sine kalifat drømmer gå i oppfyllelse her i landet, for da har de i det minste en sjanse til å sparke andre i ræva også, og det er jo alt slike vil.. Men selvsagt er det de som ikke vil ha et slikt kalifat der undertrykkelse, fornedrelse og helvette på jord venter dem og som ønsker rettferdighet, likhet og frihet som er de fundamentalistiske ja... Helt riktig det Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Snik-islamisering, anyone? Hvordan da? Jeg forsvarer ingen religion. Kort sagt ønsker jeg å forby dem! Ja, du har helt rett i det du skriver. Hadde ikke hatt noe imot at alle religionene forsvant. Tror egentlig ikke at så mange muslimer i Norge har så sterke meninger om sin religion, så får håpe resultatet av undersøkelsen viser det samme. Bare et dårlig forsøk på å dra en vits. Angående det med religion er jeg enig i at jeg helst vil ha så lite av det som mulig. Men ikke gjennom lov. Enig, men inntil en aktiv innsats fra myndighetene (Informasjon, kampanjer og kritisk vurdering av "evige sannheter" - velger jeg å fremme en mer drastisk løsning. Beklager, men det der gir ikke så mye mening i mitt hode. Du ønsker altså å bruke din demokratiske virkekraft til å påvirke samfunnet for å bekjempe totalitær tankegang ved å innføre totalitære virkemidler? I stedet for å bruke din demokratiske virkekraft til å fremme demokratiske og liberale verdier på en mer positiv måte? Hardt mot hardt. Ingen tvil i verden at du også, når alt kommer til alt, heller vil forby svineriet ved lov enn å bare av prinsipp la det være om vi med det samtidig da risikere terror på norsk jord rettet mot nordmenn. Det er tross alt konsekvensen av at skap-jihadister som Bhatti (Profeten Ummah) og Qureshi (Islam.net) får fritt spillerom og kan fortsette hjernevasken av barn og ungdom uten at vi kan (dvs i dette tilfelle, vil) sette foten ned og dermed forebygge religiøs vold. For meg er dette faktisk helt ufattelig. At sinnsyke menneskers frihet til ytring kommer foran Norges innbyggeres liv og helse kan jo ikke bli annet enn absurd! Jeg mener hvem skal man skylde på når man ikke engang har prøvd å forhindre Islamisering av den neste generasjon muslimer og dermed framtidig terror. Da kan man ikke begynne å pese Islamistene i etterkant, da får man begynne med å takke seg sjøl for den idiotiske politisk korrektheten man så absolutt skulle flashe rundt med kontra det å ta sine forhåndsregler for en livsfarlig livsløgn vi vet tar liv. Vi har allereded begrensninger i yttringsfriheten for å skåne utsatte grupper i samfunnet, men vi skjal altså ikke kunne skåne oss selv med tanke på å støtte oppunder religiøse doktriner som vi samtidig kriger imot for å få bukt med i andre deler av verden... Goddag mann økseskaft Lenke til kommentar
Visum Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Egentlig ønsker jeg å være en del av statskirken, til tross for at jeg er ateist. Fordi jeg liker å kunne stemme imot når kirken vil ta avgjørelser som kan føre til diskriminering mot f.eks. homofilt ekteskap eller lignende. Men de lever jo av medlemstall så er jo kanskje negativt å gjøre det også. Men statskirken er jo en ting, hva mener du med "muslimske"? Finnes det et forbund, en moske, eller noe som fører medlemstall? Er det noen jeg kan henvende meg til for å fjerne meg selv fra deres lister? I min vennekrets har jeg lagt merke til at "brune mennesker" = "muslim" for etniske norske - selvom jeg er også er etnisk norsk . Siden du er muslim, så er du sikkert den eneste muslimen som spiser svin til jul! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Siden du er muslim, så er du sikkert den eneste muslimen som spiser svin til jul! Kjenner flere "muslimer" ("Muslimer" som i at de er muslimer når foredlrene er på besøk, altså vanlige folk som ikke ønsker å leve i middelaldren....) som spiser bacon... (forøvrig en kjempegod grunn til IKKE å bli muslim...) og ribbe og flere ting med svin i seg... Så den eneste "muslimen" som spiser svin bli du nok ikke Lenke til kommentar
Visum Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Siden du er muslim, så er du sikkert den eneste muslimen som spiser svin til jul! Kjenner flere "muslimer" ("Muslimer" som i at de er muslimer når foredlrene er på besøk, altså vanlige folk som ikke ønsker å leve i middelaldren....) som spiser bacon... (forøvrig en kjempegod grunn til IKKE å bli muslim...) og ribbe og flere ting med svin i seg... Så den eneste "muslimen" som spiser svin bli du nok ikke Dette var nytt for meg - hvis dette stemmer. Jeg har tross alt levd i et område, der langt over majoriteten var muslimer. De var sterkt troende og var ikke i nærheten av å røre svin. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Dette var nytt for meg - hvis dette stemmer. Jeg har tross alt levd i et område, der langt over majoriteten var muslimer. De var sterkt troende og var ikke i nærheten av å røre svin. Mer moderne og urbane muslimer fra Drammen dette.. Er ikke så radikalt og tullete der... Og veldig mange i den de andre og tredje generasjonene hopper av disse latterlige påstandene og er "ute" for alle bortsett fra sine foreldre og slektninger... De vet utmerket godt hva som venter dem om de bekjenner seg som ikke muslimer for foreldre og familie... Selv om noen muslimer går i bresjen og påstår at ingenting skjer... Musilmer er ikke to hakk bedre enn kristne innesluttede kristne sekter på det punktet, da venter utstøtelse og utfrysning samt en del annet de finner for godt å straffe en som ikke tror på påstandene lenger... Og heller liksom muslimer som later som de er muslimer når de trenger det enn muslimer som broren til en av de jeg kjenner, (broren lider av et alvorlig tilfelle av arbeidslyst utsklidning i møte med alt legalt arbeid...), som er dypt troende, men som juger så det renner av ham hver gang NAV er på besøk for å spe på med litt ekstra inntekter på toppen av alt det han tjener svart... Takke meg til ærlige mnnesker da altså... Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 *snip* Vi har allerede diskutert våre synspunkter angående dette i andre tråder, så jeg gidder ikke bruke mye tid på det her. Du har en tendens til å male ting svart/hvitt i denne sammenheng, der jeg som ikke ønsker å forby religion ved lov skal anses som en religionsforkjemper. Jeg er for rettigheter. Jeg er for ytringsfrihet. Men ja, sinnsyke folk finnes, men det hjelper da ikke å kriminalisere sinnsykhet. Jeg vil tro den beste medisinen mot terror og ekstremisme er globalt sett mer velferd, mer "likhet" (i mangel av et bedre ord) og åpen dialog, og ikke minst mindre voldelig vestlig innblanding i andre verdensdeler. At noen vil ty til totalitære virkemidler for å bekjempe totalitære ideologier er jo ganske ironisk, men det får de selv svare for. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå