Gå til innhold

TEST: AMD Radeon R9 380X

Anbefalte innlegg

Jeg forstår godt til ditt bruk at du trenger 16 GB RAM, og gjerne at du kunne hatt enda en 8 GB stick med RAM. Det jeg tenkte på var folk som gjerne har en skjerm (1080p/1440p), som da gjerne spiller og har Skype, en del faner i Chrome osv åpen og gjerne et par andre programmer. Hvis du har et system jeg skisserte vil det å ha så mye du har oppe føre til at CPUen ikke takler det uansett. En kjerne til Dwarf Fortress? Da har du bare 1 igjen! For slike systemer så vil det ikke være noe poeng med 16 GB, for slike bruk vil det ikke være poeng med 16 GB, og spillene du spiller, på de settings du spiller på vil ikke trenge 4 GB VRAM av GTX 960. Spiller du på 10-20 fps ja. Skal du ha 50-60 fps derimot, nei.

For ditt bruk er jo 350 kr ekstra ingenting for å gjøre at systemet kjører utrolig mye bedre. Du ville fått ekstremt med swapping og elendig ytelse uten de ekstra 8 GB RAM. Så for deg er det en svært billig penge for et mye bedre system. For andre er det ikke. Det er det jeg mener. RAM og VRAM må avpasses til bruk. Det å bare ha mye hjelper ikke i seg selv (åpenbart) Men åpenbart ikke like åpenbart når AMD har 8 GB VRAM i 390 og 390X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...