Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny Online Adsl video.LOL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som om denne reklamefilmen er myntet på de av oss som ikke bruker nettet noe særlig i dag... Egentlig er det flott at Telenor bruker så mye ressurser på reklame.. Flere som viser interesse resulterer i større og raskere utbygging.

 

Og når alle disse nye kundene oppdager denne nedlastingsgrensen, får konkurrentene servert kunden på sølvfat :) og de som fortsatt ikke bruker nettet i særlig grad, er fortsatt glade over bra hastighet til en relativt grei sum..

 

- Wes

Lenke til kommentar
Er jo ikke telenor med grense! som skal reklamere for at en kan/bør laste ned filmer gjennom itunes osv!!!

Tror det er slik at bytes/datapaker fra icanal ikke telles.

 

Så jeg gikk på online.no og prøvde å finne litt info. Kom frem til denne siden: http://www.icanal.no/familie/application?n...mtaksering.html

 

Der står det:

 

iCanal og volumtaksering

Telenor har innført nedlastningskvoter for flere av sine bredbåndsabonnementer. Dette innebærer at hastigheten settes ned til 64 kbps (ISDN-hastighet) når kvoten overskrides.

 

iCanals tjenester belastes ikke kvoten din

 

Tjenester du abonnerer på hos iCanal vil ikke bli belastet kvoten din. Allikevel vil bruk av iCanals tjenester vises som forbruk på Forbruksmåleren, fordi programmet ligger lokalt på PCen din. Dette vil justeres hver gang du trykker "oppdater" på Forbruksmåleren.

 

Sådesså!

Lenke til kommentar
Er jo ikke telenor med grense! som skal reklamere for at en kan/bør laste ned filmer gjennom itunes osv!!!

Tror det er slik at bytes/datapaker fra icanal ikke telles.

 

Så jeg gikk på online.no og prøvde å finne litt info. Kom frem til denne siden: http://www.icanal.no/familie/application?n...mtaksering.html

 

Der står det:

 

iCanal og volumtaksering

Telenor har innført nedlastningskvoter for flere av sine bredbåndsabonnementer. Dette innebærer at hastigheten settes ned til 64 kbps (ISDN-hastighet) når kvoten overskrides.

 

iCanals tjenester belastes ikke kvoten din

 

Tjenester du abonnerer på hos iCanal vil ikke bli belastet kvoten din. Allikevel vil bruk av iCanals tjenester vises som forbruk på Forbruksmåleren, fordi programmet ligger lokalt på PCen din. Dette vil justeres hver gang du trykker "oppdater" på Forbruksmåleren.

 

Sådesså!

Jah det er sannt!

Men det forrandrer ikke at Kvoten er noe dritt i Kazza,Dc++ osv... :grumpy:

Og det nevner de ikke.

Pluss at og være medlem i I Canal Koster penger over lengre tid...

 

P.S Har selv Online Adsl :p:

Endret av nikkor
Lenke til kommentar
Er jo ikke telenor med grense! som skal reklamere for at en kan/bør laste ned filmer gjennom itunes osv!!!

Tror det er slik at bytes/datapaker fra icanal ikke telles.

 

Så jeg gikk på online.no og prøvde å finne litt info. Kom frem til denne siden: http://www.icanal.no/familie/application?n...mtaksering.html

 

Der står det:

 

iCanal og volumtaksering

Telenor har innført nedlastningskvoter for flere av sine bredbåndsabonnementer. Dette innebærer at hastigheten settes ned til 64 kbps (ISDN-hastighet) når kvoten overskrides.

 

iCanals tjenester belastes ikke kvoten din

 

Tjenester du abonnerer på hos iCanal vil ikke bli belastet kvoten din. Allikevel vil bruk av iCanals tjenester vises som forbruk på Forbruksmåleren, fordi programmet ligger lokalt på PCen din. Dette vil justeres hver gang du trykker "oppdater" på Forbruksmåleren.

 

Sådesså!

AHA!!!

 

Nå skjønner jeg plutselig mye bedre hvorfor de har innført nedlastingskvoter.

 

Ikke for å hindre noen i å bruke båndbredde.

Ikke for å tjene ekstra penger på at man kjøper utvidelser til kvotene.

 

Men for å binde alle kundene slik at de bare kjøper ekstratjenester fra iCanal!!!

 

Med nok kunder så vil iCanal sette standarden og ha de store mengdene og alle konkurrentene vil slite med å tjene penger.

 

Akkurat som Microsoft. Man bruker ett monopol (Windows) for å skaffe seg et monopol til (Office).

Resultat: profitt!

Lenke til kommentar
Er jo ikke telenor med grense! som skal reklamere for at en kan/bør laste ned filmer gjennom itunes osv!!!

Tror det er slik at bytes/datapaker fra icanal ikke telles.

 

Så jeg gikk på online.no og prøvde å finne litt info. Kom frem til denne siden: http://www.icanal.no/familie/application?n...mtaksering.html

 

Der står det:

 

iCanal og volumtaksering

Telenor har innført nedlastningskvoter for flere av sine bredbåndsabonnementer. Dette innebærer at hastigheten settes ned til 64 kbps (ISDN-hastighet) når kvoten overskrides.

 

iCanals tjenester belastes ikke kvoten din

 

Tjenester du abonnerer på hos iCanal vil ikke bli belastet kvoten din. Allikevel vil bruk av iCanals tjenester vises som forbruk på Forbruksmåleren, fordi programmet ligger lokalt på PCen din. Dette vil justeres hver gang du trykker "oppdater" på Forbruksmåleren.

 

Sådesså!

AHA!!!

 

Nå skjønner jeg plutselig mye bedre hvorfor de har innført nedlastingskvoter.

 

Ikke for å hindre noen i å bruke båndbredde.

Ikke for å tjene ekstra penger på at man kjøper utvidelser til kvotene.

 

Men for å binde alle kundene slik at de bare kjøper ekstratjenester fra iCanal!!!

 

Med nok kunder så vil iCanal sette standarden og ha de store mengdene og alle konkurrentene vil slite med å tjene penger.

 

Akkurat som Microsoft. Man bruker ett monopol (Windows) for å skaffe seg et monopol til (Office).

Resultat: profitt!

Litt enig der ;)

Men telenor lagde kvoten for og tjene penger på andre ting også :grin:

Lenke til kommentar

Hmz :roll: Jeg som hadde litt sansen for Jan Erik :shrug: Har aldri helt likt den type reklame, uansett om den skulle komme fra NextGenTel, Telenor, Catch eller Bredbåndsfabrikken for den saks skyld... Spiller på folks uvitenhet og selger på tomme ord...

 

Personlig synes jeg tilbudene til Telenor stinker :shrug:

 

...en jukebox med 3000 sanger!

 

Hehe, hva skal jeg med det når jeg har 9000 på PC'en :lol:

 

 

edit: :lol: noen som har sett litt ut i filmen? ta en titt rundt 07:30... lyste troverdighet av han karen der ja! :lol:

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...