mannen123 Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 (endret) Det kommer rare lyder fra CPU-kjøleren min nå plutselig. En slags dirrelyd, veldig høy lyd. Vet at det er CPU-kjøleren, siden da jeg frakoblet den så kom det ikke noe lyd. Kan jeg prøve å ta den av og på igjen, eller må jeg ta på ny kjølepaste hvis jeg gjør dette? Andre forslag? Endret 19. november 2015 av mannen123 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Du kan fint ta av kjøleren i en kort periode for så å sette den tilbake igjen uten å bytte pasta. Men ikke ta av kjøleren når maskinen går. Ser du testet slik, men det er ikke så lurt. Du skulle i så fall tatt ut 4/8 pin til CPU .. Eller tyvstarta CPU-kjøler på annen måte. Er dette en stock intel eller AMD kjøler? I så fall er mitt tips bare å kaste den og kjøpe en ny kjøler. Rundt 300 kroner så får du mye fint. Lenke til kommentar
mannen123 Skrevet 19. november 2015 Forfatter Del Skrevet 19. november 2015 Du kan fint ta av kjøleren i en kort periode for så å sette den tilbake igjen uten å bytte pasta. Men ikke ta av kjøleren når maskinen går. Ser du testet slik, men det er ikke så lurt. Du skulle i så fall tatt ut 4/8 pin til CPU .. Eller tyvstarta CPU-kjøler på annen måte. Er dette en stock intel eller AMD kjøler? I så fall er mitt tips bare å kaste den og kjøpe en ny kjøler. Rundt 300 kroner så får du mye fint. Det er en intel. Har du forslag på en god kjøler? Kanskje ikke så dumt å bytte, den er vel 5 år gammel. Hvis jeg skal ta den av så bør vel pcen ha vært av en stund for å sikre at det ikke er varm? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Det holder at PCen er av. Du kan slå av bryteren bak på strømforsyninga eller trekke ut kontakten hvis du vil være bombesikker. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 (endret) Du kan bare ta den av med en gang ja - den blir ikke så varm at du ikke kan ta på den Hva slags kabinett har du? Så man ikke anbefaler noe som ikke passer ... Gjelder forsåvift også prosessor, hvilken sokkel har du? (tipper 775, 1156 eller 1155. Eller 1366?) Endret 19. november 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Dirrelyd fra vifte er typisk tegn på slitte lager i vifta. Det er ikke farlig å koble vekk vifta littegrann mens PC-en er på. Som de andre sier; Er det stock (original) kjøler så kjøp en ny og kast den gamle. Nesten uansett hva du kjøper så vil det være bedre. Lenke til kommentar
mannen123 Skrevet 19. november 2015 Forfatter Del Skrevet 19. november 2015 Stakk ned på digital impuls og kjøpte denne https://www.komplett.no/product/790582/datautstyr/vifterkjlingvannkjling/cpu-vannkjling/intel-ts13x-liquid-cooling-solutionmeget god kjøler, og temperaturen på CPU er nå fin og stabil. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Overkill, men hvis du har råd så er det jo greit. Lenke til kommentar
mannen123 Skrevet 19. november 2015 Forfatter Del Skrevet 19. november 2015 Overkill, men hvis du har råd så er det jo greit. Hvorfor? Synes jeg fikk mye for pengene. De billigere så jeg ikke var like bra, og er snakk om rundt 300 kr forskjell Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Du hadde sikkert blitt fornøyd med en sånn: https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/coolermaster-hyper212evo/179090.11130/ Kundeanmeldelse: "et kjempekjøp på linje med tyveri". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå