Gå til innhold

Gamer PC fra 2010, vurdering for videre bruk, eventuelt kjøpe nytt

Anbefalte innlegg

Billigste G-Sync skjerm selges for ~4000Kr (men går til 144Hz). Så det er ikke noe jeg pusher på folk. 4000Kr er fremdeles en god del penger for veldig mange. At man her med FreeSync får anledning til å prøve active sync der den virkelig trengs, til en tredje-del av denne prisen. Det er rett og slett noe jeg synes bør pushes. :)

Nå, med din skjerm og et R9 390, så er du dekket. Det skjermkortet vil i de fleste tilfeller gi deg greit over 60fps.

Skjermen jeg anbefaler går til 75Hz, noe R9 390 også fint klarer å levere i mange spill. Det vil i så fall gi litt jevnere bevegelse enn med 60Hz, siden ikke like mange frames blir kastet i søpla. Og om skjermkortet bikker under dette, så er det ikke krise, siden det er en freesync skjerm. Men en stor fordel med denne skjermen med et R9 390, er noe som AMD kaller VSR. En teknikk de lanserte rett etter at Nvidia hadde lansert sin tilsvarende DSR. Nå linker jeg til Nvidias side, siden den forklarer hva det er på en ganske god måte.

La oss si at du tar i bruk VSR i 1440p eller 4K oppløsning med din skjerm. Du vil få bedre grafikk, men kanskje R9 390 bare klarer 50fps i average. Det vil i så fall gi masse hakking, eller tearing avhengig av hva du velger. Mens med en FreeSync skjerm kan du altså kjøre med både 1440p og 4K med fps mellom 40 og 75 uten å oppleve på langt nær så mye hakking (og ingen tearing).

Til 1300Kr (minus de 500 du kanskje får for din på finn.no) så er dette absolutt verdt å prøve. Det verste som kan skje er at du finner ut du vil ha pengene igjen, og leverer den tilbake. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ligger kontoen min litt tynt an kjenner jeg.

Madammen skal tilfeldigvis forbi lefdal imorgen, men ser det ikke er så mange av dem. Men får prøve ellers er det jo snart jul.

Btw, vannkjøler en er byttet til cooler master 212 evo.

Endret av kvaerk
Lenke til kommentar

Tja, da fikk jeg kortet tilbake fra komplett. Ingen feil med det, setter det I maskinen min, skjerm med striper. Etter 30 sek begynner maskinen min å spinne opp, kortet lyser rødt (høy belastning) og så skrur maskinen seg av. Hører med til historien at jeg I mellomtiden har brukt ett annet gammelt kort I maskinen og det har fungert helt fint.

Merkelig. ..Da blir det helt ny pc tipper jeg.

Pc levert til ekspert..kompis.

Så får jeg se... ny pc er uansett bestilt

Endret av kvaerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...