EgElskarNynorsk Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Jeg var på jobb igår og måtte ta kasseoppgjøret. Telte sedler og mynter og registrerte dette inn i kassen (Oppgjør) men det stod at det var for mye avvik fra hvor mye som det egentlig burde ha vært. Det kom ut en kvittering hvor jeg måtte signere. 2 minutter etter dette fant jeg ut at jeg hadde glemt å telle med 500 kr og 1000 kr sedlene, som ble til sammen +4000 kroner. Fort gjorde jeg oppgjøret igjen og denne gangen ble det godkjent. Fikk siden ut en kvittering hvor det stod at oppgjøret gikk opp. Men hva skjer med det først registrerte oppgjøret? Vil den skape komplikasjoner? Hva kommer sjefen til å si? Har bare jobbet der 4 ganger (7 t) til nå... Gruer meg til å komme meg på jobb imorgen... :S HJELP!!! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Har du "ekte" sjef så går det nok bra. Alle kan gjøre feil, spesielt når man er nyansatt Dessuten ser jeg intet problem med saken, alt stemmer jo.. 2 Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Just try to laugh it of. SI at du var så ivrig i å komme hjem at du glemte og telle seddlene, og si at det ikke kommer til og skje igjen. Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Jeg var på jobb igår og måtte ta kasseoppgjøret. Telte sedler og mynter og registrerte dette inn i kassen (Oppgjør) men det stod at det var for mye avvik fra hvor mye som det egentlig burde ha vært. Det kom ut en kvittering hvor jeg måtte signere. 2 minutter etter dette fant jeg ut at jeg hadde glemt å telle med 500 kr og 1000 kr sedlene, som ble til sammen +4000 kroner. Fort gjorde jeg oppgjøret igjen og denne gangen ble det godkjent. Fikk siden ut en kvittering hvor det stod at oppgjøret gikk opp. Men hva skjer med det først registrerte oppgjøret? Vil den skape komplikasjoner? Hva kommer sjefen til å si? Har bare jobbet der 4 ganger (7 t) til nå... Gruer meg til å komme meg på jobb imorgen... :S HJELP!!! Det går helt fint. Bare fortell han om dette så ordner det seg Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Si det du nettopp skrev her, alle gjør feil. Til og med sjefen. Lenke til kommentar
fjs Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Jeg var på jobb igår og måtte ta kasseoppgjøret. Telte sedler og mynter og registrerte dette inn i kassen (Oppgjør) men det stod at det var for mye avvik fra hvor mye som det egentlig burde ha vært. Det kom ut en kvittering hvor jeg måtte signere. 2 minutter etter dette fant jeg ut at jeg hadde glemt å telle med 500 kr og 1000 kr sedlene, som ble til sammen +4000 kroner. Fort gjorde jeg oppgjøret igjen og denne gangen ble det godkjent. Fikk siden ut en kvittering hvor det stod at oppgjøret gikk opp. Men hva skjer med det først registrerte oppgjøret? Vil den skape komplikasjoner? Hva kommer sjefen til å si? Har bare jobbet der 4 ganger (7 t) til nå... Gruer meg til å komme meg på jobb imorgen... :S HJELP!!! Det går helt fint. Bare fortell han om dette så ordner det seg Enig, si til sjefen din hva som har skjedd. Bedre det enn at han finner ut selv. Uansett så tviler jeg på at det skjer noe Lenke til kommentar
EgElskarNynorsk Skrevet 19. november 2015 Forfatter Del Skrevet 19. november 2015 Men vil ikke det bli masse kaos for han? Må han ikke ringe inn til de som tar seg av oppgjøret for å ordne opp i det? eller blir det første oppgjøret annulert? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Men vil ikke det bli masse kaos for han? Må han ikke ringe inn til de som tar seg av oppgjøret for å ordne opp i det? eller blir det første oppgjøret annulert? Sannsynligvis finnes det enkle løsninger på dette om dere bruker ett oppegående system. Slike feil skjer hele tiden Lenke til kommentar
fjs Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Ingenting å stresse over, bare si ifra til sjefen din når du kommer på jobb i dag. Så går nok alt bra tenker jeg Lenke til kommentar
EgElskarNynorsk Skrevet 19. november 2015 Forfatter Del Skrevet 19. november 2015 Tusen takk for svarene <3 Dere reddet dagen min... (men gruer meg litt likevel) xP Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 (endret) Du er ikke første som gjør den feilen, heller ikke siste Jobbet i butikk mange år når jeg studerte, gjorde denne feilen flere ganger og det er ikke noe problem. Sjefen får rapport om at ett oppgjør ikke stemmer, så ser han du har korrigert det og VIPS, ingen problem lengre. Ikke sikkert han nevner det en gang... så bare å puste ut å slappe av Endret 19. november 2015 av PerAndre123 Lenke til kommentar
Oran Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Absolutt ingen problem. Det skjer ved oppgjør hele tiden, og spesielt om en er ny. Forstår at det føles vanskelig men din sjef kan ikke gjøre annet enn å ha forståelse og rette opp i feilen, som er hans jobb til å starte med. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Skal ikke være noe problem. Du hadde jo rett sum på gang nr 2. Og som nyansatt gjør man mange feil, det er helt naturlig. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Dessutan er det ingen som veit om feilen skjedde fordi du gløymde å telle seddlane, eller fordi du med eit uhell trykte på ferdig-knappen for tidlig. Vil tru at dei fleste oppegåande oppgjersprogram er laga slik at den nyaste kviteringa overskriver den gamle, men det kan være greit å seie ifrå til sjefen uansett slik at den feilaktige kviteringa kan utrapporterast som ugyldig. Slike ting kan skje hos dei fleste, det viktigaste er at du oppdaga feilen i tide slik at du fekk retta opp utan at feilen fikk noken konsekvenser. I tillegg til feiltrykk og feiltelling så vil det også finnes andre heilt plausible grunnar til at oppgjeret ikkje blir gjort skikkelig fyrste gongen. Rekner med at dersom noke uventa som at f.eks. brannalarmen går så er det vell vanlig å berre hive pengane tilbake og avbryte oppgjeret i staden for å springe derifrå med pengane på bordet? Lenke til kommentar
EgElskarNynorsk Skrevet 19. november 2015 Forfatter Del Skrevet 19. november 2015 Tusen hjertelig takk for alle svar 1 Lenke til kommentar
Deltiden Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Ikke noe å stresse over. Kjipt at det skjer og at butikken får registrert en diff, men ingen fare utover det. Regner med at pengene blir henta av et firma som så teller de for dere? Da vil kassesjef/butikksjef få en liste over alle kontantposene dere har droppet og avvikene - avviket på en av posene vil da være tilsvarende det du hadde. No worries! Alle gjør feil i starten Lenke til kommentar
EgElskarNynorsk Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 Det gikk har ikke møtt ham enda, men alle på jobb sa at det ikke gjorde noe YAAAYY!!! Thank u every1 ^^ 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå