Gå til innhold

[Løst] Glemte å telle sedlene ved kasseoppgjøret... :(

Anbefalte innlegg

Jeg var på jobb igår og måtte ta kasseoppgjøret. Telte sedler og mynter og registrerte dette inn i kassen (Oppgjør) men det stod at det var for mye avvik fra hvor mye som det egentlig burde ha vært. Det kom ut en kvittering hvor jeg måtte signere.

2 minutter etter dette fant jeg ut at jeg hadde glemt å telle med 500 kr og 1000 kr sedlene, som ble til sammen +4000 kroner. Fort gjorde jeg oppgjøret igjen og denne gangen ble det godkjent. Fikk siden ut en kvittering hvor det stod at oppgjøret gikk opp.

Men hva skjer med det først registrerte oppgjøret? Vil den skape komplikasjoner? Hva kommer sjefen til å si? Har bare jobbet der 4 ganger (7 t) til nå... Gruer meg til å komme meg på jobb imorgen... :S HJELP!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var på jobb igår og måtte ta kasseoppgjøret. Telte sedler og mynter og registrerte dette inn i kassen (Oppgjør) men det stod at det var for mye avvik fra hvor mye som det egentlig burde ha vært. Det kom ut en kvittering hvor jeg måtte signere.

2 minutter etter dette fant jeg ut at jeg hadde glemt å telle med 500 kr og 1000 kr sedlene, som ble til sammen +4000 kroner. Fort gjorde jeg oppgjøret igjen og denne gangen ble det godkjent. Fikk siden ut en kvittering hvor det stod at oppgjøret gikk opp.

Men hva skjer med det først registrerte oppgjøret? Vil den skape komplikasjoner? Hva kommer sjefen til å si? Har bare jobbet der 4 ganger (7 t) til nå... Gruer meg til å komme meg på jobb imorgen... :S HJELP!!!

Det går helt fint. Bare fortell han om dette så ordner det seg :)

Lenke til kommentar

Det går helt fint. Bare fortell han om dette så ordner det seg :)

Enig, si til sjefen din hva som har skjedd. Bedre det enn at han finner ut selv. Uansett så tviler jeg på at det skjer noe

Lenke til kommentar

Du er ikke første som gjør den feilen, heller ikke siste :)

Jobbet i butikk mange år når jeg studerte, gjorde denne feilen flere ganger og det er ikke noe problem. Sjefen får rapport om at ett oppgjør ikke stemmer, så ser han du har korrigert det og VIPS, ingen problem lengre.

Ikke sikkert han nevner det en gang... så bare å puste ut å slappe av :)

Endret av PerAndre123
Lenke til kommentar

Dessutan er det ingen som veit om feilen skjedde fordi du gløymde å telle seddlane, eller fordi du med eit uhell trykte på ferdig-knappen for tidlig.

Vil tru at dei fleste oppegåande oppgjersprogram er laga slik at den nyaste kviteringa overskriver den gamle, men det kan være greit å seie ifrå til sjefen uansett slik at den feilaktige kviteringa kan utrapporterast som ugyldig.

Slike ting kan skje hos dei fleste, det viktigaste er at du oppdaga feilen i tide slik at du fekk retta opp utan at feilen fikk noken konsekvenser. I tillegg til feiltrykk og feiltelling så vil det også finnes andre heilt plausible grunnar til at oppgjeret ikkje blir gjort skikkelig fyrste gongen. Rekner med at dersom noke uventa som at f.eks. brannalarmen går så er det vell vanlig å berre hive pengane tilbake og avbryte oppgjeret i staden for å springe derifrå med pengane på bordet?

Lenke til kommentar

Ikke noe å stresse over. Kjipt at det skjer og at butikken får registrert en diff, men ingen fare utover det.

Regner med at pengene blir henta av et firma som så teller de for dere? Da vil kassesjef/butikksjef få en liste over alle kontantposene dere har droppet og avvikene - avviket på en av posene vil da være tilsvarende det du hadde. No worries! Alle gjør feil i starten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...