Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sammenligne freia kvikklunsj og nasjonalsangen

Anbefalte innlegg

Jeg skal sammenligne Norges nasjonalsang og freia kvikklunsj. Håper dere kan komme med litt tips og triks. Foreløpig har jeg funnet dette:

- Begge viser Norges natur

- Har typiske norske trekk (eks luen kuen har på seg)

- Bringer frem nasjonalfølelse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det skulle være en nasjonal-sjokolade på alle måter, burde den vel hatt fargene rødt, hvitt og blått. Den har fått fargene rødt, gult og grønt, som virker å stemme med flaggene til land som Bolivia og Ghana.

Navnet er også ganske internasjonalt, det kan oversettes direkte til engelsk på null sekunder.

Samtidig er det jo litt kjedelig hvis alt skal være i rødt, hvitt og blått. Det er så mange andre ting som har de fargene allerede..?

"Ja, vi elsker" handler litt om norsk natur. Men den handler også mye om Norges historie, og om dem som har kjempet.

"Alt hva fedrene har kjempet, mødrene har grett".

Jeg tviler liksom på at de kjempet for Kvikk Lunsj... :hmm:

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvorfor du skal sammenlikne Kvikk Lunsj og nasjonalsangen? Virker som en veldig merkelig oppgave. Er det en skoleoppgave så har læreren din virkelig fått i seg noe rart eller glemt å få i seg medisinene sine.

Da skriver han vel det, læreren kan jo be elevene sammenligne hva som helst, kanskje læreren faktisk vil få frem litt dypere enn "begge er norsk"? 

Lenke til kommentar

At de følger norske lover antar jeg. De kan ikke be elevene sammenlikne hva de vil, ferdig snakka :p

Dette var en av oppgavene som ble gitt på eksamen i norsk for 10.Trinn 2014. Så nei, er ikke læreren som er dum, heller Utdanningsdirektoratet :wee:

Lenke til kommentar

Dette var en av oppgavene som ble gitt på eksamen i norsk for 10.Trinn 2014. Så nei, er ikke læreren som er dum, heller Utdanningsdirektoratet :wee:

Ufattelig...

Tidligere var det "Sønner av Norge" som var nasjonalsang, og nå har det lenge vært "Ja, vi elsker".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...