smarita Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Jeg skal også opp i morgen, men jeg sliter litt med de bildene i tekt 1.. noen som vet hva disse muigens vil bli brukt til? Så var det linkene på site 3, jeg får ikke de til å fungere, fler enn meg? Lenke til kommentar
santaclaus1234 Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Jeg skal også opp i morgen, men jeg sliter litt med de bildene i tekt 1.. noen som vet hva disse muigens vil bli brukt til? Så var det linkene på site 3, jeg får ikke de til å fungere, fler enn meg? Du kan vel bli spurt om å kommentere dem o.l. Lenke til kommentar
loriii Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Hei Jeg skal ha en eksamen i morgen i engelsk. Jeg stresser og vet ikke hvilken oppgave jeg skal øve på!! Noen tips takk? Jeg har fått en forberedelse hefte jeg må lese på der tema er: Topic er: Saying “I’m sorry” and making amends in the English-speaking world Lenke til kommentar
froggythune Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Text 2 i forberedelsesheftet er en rekke avisoverskrifter om hendelser som gikk galt grunnet en feil! Hva kan oppgaven her være, noen forslag? Noen som har skrevet noe rundt denne teksten? Lenke til kommentar
Carl E Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Hallo! Skal ha samme eksamen selv i morgen, og fikk utdelt hefte klokken 09:00 i morgens. Har ikke lest noe særlig på det enda. Jeg fikk 5 i Englesk VG1, men tar det opp fordi jeg må ha 6 for å komme inn på studiet mitt. Til alle dere andre som skal ha eksamen i morgen, her er mine tips (jeg har bodd utenlands lenge og snakker og skriver bedre Engelsk enn jeg snakker og skriver Norsk): For det første, ikke stress. Engelsk eksamen VG1 er en realtivt lett eksamen. Vi får sikkert to oppgaver hvor vi skal analysere/ kommentere noe i forhold til tekstene i hefte, samt at jeg tipper vi får en litt mer omfattene oppgave hvor vi eventuelt skal sammenlikne en av tekstene med noe som har skjedd tidligere. Jeg ser at en over her skriver at: "Hvis du skal ha sjangs til å klare en god karakter med så lite tid, så må du begynne å skrive nå". Slapp helt av. Bare last ned masse, og da mener jeg MASSE dokumenter/artikler som kan være relevant til stoffet. Engelske dokumenter/artikler. Syntes teamet på årets eksamen var en smule spesielt, men jeg anter at de kommer til å gå mest ut i fra språket ditt, ikke like mye på hvor flink du er til å analysere ett dikt. Språket er viktigst i morgen, hvor godt du skriver og reflekterer. Blir nok en morsom eksamen dette, jeg gleder meg i hvertfall! Si ifra hvis dere finner noe nyttig stoff til i morgen da, så kan vi hjelpe hverandre litt Carl E Lenke til kommentar
Pingrid1 Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Hallo! Skal ha samme eksamen selv i morgen, og fikk utdelt hefte klokken 09:00 i morgens. Har ikke lest noe særlig på det enda. Jeg fikk 5 i Englesk VG1, men tar det opp fordi jeg må ha 6 for å komme inn på studiet mitt. Til alle dere andre som skal ha eksamen i morgen, her er mine tips (jeg har bodd utenlands lenge og snakker og skriver bedre Engelsk enn jeg snakker og skriver Norsk): For det første, ikke stress. Engelsk eksamen VG1 er en realtivt lett eksamen. Vi får sikkert to oppgaver hvor vi skal analysere/ kommentere noe i forhold til tekstene i hefte, samt at jeg tipper vi får en litt mer omfattene oppgave hvor vi eventuelt skal sammenlikne en av tekstene med noe som har skjedd tidligere. Jeg ser at en over her skriver at: "Hvis du skal ha sjangs til å klare en god karakter med så lite tid, så må du begynne å skrive nå". Slapp helt av. Bare last ned masse, og da mener jeg MASSE dokumenter/artikler som kan være relevant til stoffet. Engelske dokumenter/artikler. Syntes teamet på årets eksamen var en smule spesielt, men jeg anter at de kommer til å gå mest ut i fra språket ditt, ikke like mye på hvor flink du er til å analysere ett dikt. Språket er viktigst i morgen, hvor godt du skriver og reflekterer. Blir nok en morsom eksamen dette, jeg gleder meg i hvertfall! Si ifra hvis dere finner noe nyttig stoff til i morgen da, så kan vi hjelpe hverandre litt Carl E Så godt at du skrev det! Det trengte jeg kjenner jeg Noen som stresser litt ned. Men hva tenker du iforhold til ting som har skjedd tidligere? Har du et eksempel på hva det kunne vært? Lenke til kommentar
camstudnu Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Hallo! Skal ha samme eksamen selv i morgen, og fikk utdelt hefte klokken 09:00 i morgens. Har ikke lest noe særlig på det enda. Jeg fikk 5 i Englesk VG1, men tar det opp fordi jeg må ha 6 for å komme inn på studiet mitt. Til alle dere andre som skal ha eksamen i morgen, her er mine tips (jeg har bodd utenlands lenge og snakker og skriver bedre Engelsk enn jeg snakker og skriver Norsk): For det første, ikke stress. Engelsk eksamen VG1 er en realtivt lett eksamen. Vi får sikkert to oppgaver hvor vi skal analysere/ kommentere noe i forhold til tekstene i hefte, samt at jeg tipper vi får en litt mer omfattene oppgave hvor vi eventuelt skal sammenlikne en av tekstene med noe som har skjedd tidligere. Jeg ser at en over her skriver at: "Hvis du skal ha sjangs til å klare en god karakter med så lite tid, så må du begynne å skrive nå". Slapp helt av. Bare last ned masse, og da mener jeg MASSE dokumenter/artikler som kan være relevant til stoffet. Engelske dokumenter/artikler. Syntes teamet på årets eksamen var en smule spesielt, men jeg anter at de kommer til å gå mest ut i fra språket ditt, ikke like mye på hvor flink du er til å analysere ett dikt. Språket er viktigst i morgen, hvor godt du skriver og reflekterer. Blir nok en morsom eksamen dette, jeg gleder meg i hvertfall! Si ifra hvis dere finner noe nyttig stoff til i morgen da, så kan vi hjelpe hverandre litt Carl E takk! nå föler jeg meg litt mer avslappet :-D Lenke til kommentar
Carl E Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Hallo! Skal ha samme eksamen selv i morgen, og fikk utdelt hefte klokken 09:00 i morgens. Har ikke lest noe særlig på det enda. Jeg fikk 5 i Englesk VG1, men tar det opp fordi jeg må ha 6 for å komme inn på studiet mitt. Til alle dere andre som skal ha eksamen i morgen, her er mine tips (jeg har bodd utenlands lenge og snakker og skriver bedre Engelsk enn jeg snakker og skriver Norsk): For det første, ikke stress. Engelsk eksamen VG1 er en realtivt lett eksamen. Vi får sikkert to oppgaver hvor vi skal analysere/ kommentere noe i forhold til tekstene i hefte, samt at jeg tipper vi får en litt mer omfattene oppgave hvor vi eventuelt skal sammenlikne en av tekstene med noe som har skjedd tidligere. Jeg ser at en over her skriver at: "Hvis du skal ha sjangs til å klare en god karakter med så lite tid, så må du begynne å skrive nå". Slapp helt av. Bare last ned masse, og da mener jeg MASSE dokumenter/artikler som kan være relevant til stoffet. Engelske dokumenter/artikler. Syntes teamet på årets eksamen var en smule spesielt, men jeg anter at de kommer til å gå mest ut i fra språket ditt, ikke like mye på hvor flink du er til å analysere ett dikt. Språket er viktigst i morgen, hvor godt du skriver og reflekterer. Blir nok en morsom eksamen dette, jeg gleder meg i hvertfall! Si ifra hvis dere finner noe nyttig stoff til i morgen da, så kan vi hjelpe hverandre litt Carl E Så godt at du skrev det! Det trengte jeg kjenner jeg Noen som stresser litt ned. Men hva tenker du iforhold til ting som har skjedd tidligere? Har du et eksempel på hva det kunne vært? For eksempel om fornorskningen av Samene kan være relevant, pluss i tekst 3, så kan visse saker omhandlende nedtrykkelse av urbefolkninger være relevant Som Indianerne I USA for eksempel, det avhenger jo litt hva oppgaven er da såklart! Men viktigst av alt, bare slapp helt av under eksamen i morgen, skriv så god engelsk dere kan, les nøye igjennom når dere er ferdig, og ta med dere noe god snacks som dere kan tygge på! Gleder meg til å høre hvordan det gikk med alle i morgen! Sleep tight og lykke til i morgen! Lenke til kommentar
Pingrid1 Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Får ikke sove jeg. Bare ligger å tenker på hva som kan komme. Jeg er nok den som ser trøttest ut i lokalet i morgen ja Lykke til alle sammen Lenke til kommentar
camstudnu Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Hvordan gikk det idag? ☺ Lenke til kommentar
Pingrid1 Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Uff, jeg er litt usikker Tror jeg klarte å gå på en blemme iallefall. Skrev 1B også gjorde jeg 1A ? Haha. Litt idiot. Håper ikke de stryker den delen av oppgaven pga det. Ellers gjorde jeg 2D. Sykt spent på resultatet. Hvordan gikk det med deg? Lenke til kommentar
camstudnu Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Gjorde også 1A og 2D. Men fikk ikke til noe langt svar på 2D syns jeg...men kansje ikke det som teller. Trudde det var flere oppgaver snudde bla noen ganger så jeg var sikker på att jeg fått med meg allt ? Lenke til kommentar
camstudnu Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Usikker på hvor nøye de er med att svare på begge oppgavene på 1. Krysser fingrer att det går bra ? Lenke til kommentar
Pingrid1 Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Hvor mange sider skrev du? Føler i etterkant at jeg kanskje skrev veldig lite :/ Skrev 6 sider. Med skrift str 12. Lenke til kommentar
camstudnu Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 I mine ører høres det mye ut. Skrev knappt 2 sider ? kunne ikke komme på mer og skrive Lenke til kommentar
camstudnu Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Kan man få dårlig karakter før att man skriv før lite? Huff føler att jeg burde skrevet mer Lenke til kommentar
Pingrid1 Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Åja, haha Nei altså jeg aner ikke. Jeg tenker at det kommer vel mer an på innholdet i teksten enn lengden på teksten. Men jeg skrev alt mulig som jeg følte jeg måtte få ned. Satt til ti på to Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 (endret) To sider er nok ikke nok til toppkarakter, men om innholdet er bra kan det fint holde til 4, kanskje en 5er siden det er vg1 engelsk og kravene ikke er så fryktelig høye. 6 sider er mye ja, men det at du skrev feil oppgave i forhold til den du svarte på vil trekke ned. I verste fall vil den nærmest telles som "stryk" fordi du ikke svarte på hva oppgaven spurte om. Dette kan selvfølgelig variere veldig fra sensor til sensor, noen lar det gå mens andre ikke er like greie og forståelsesfulle. Endret 19. november 2015 av Dolandyret Lenke til kommentar
camstudnu Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Nei typisk. Skrive oppgaver er ikke min ting. Får se i januar hva karakteren blir da ? Lenke til kommentar
camstudnu Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Har dere hatt muntlig eksamen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå