Tabris Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Jeg leker med tanken om å trene min hund til å finne og markere rust på biler. Ikke så mye for nyttens skyld, egentlig, mest for å selv bli en bedre hundetrener og fordi jeg synes det er gøy. (Og får jeg det til, så blir det kanskje nyttig likevel). Men jeg kan minimalt om rust. Er det noen steder på nett hvor det står en del konkret om rust? (Jeg vet jeg kan google, men tenkte noen her kanskje har noen tips hvis de vet om noen sider). Evt har jeg et par spørsmål: 1. Rent kjemisk, har rust ulik utforming/sammensetning etter hvor rusten er eller hvilken bil (hvilket karosseri) rusten er på? 2. Har rusten ulik utforming/sammensetning etter om den nettopp har oppstått eller om den har vært en stund? 3. Blir rust på noen måte påvirket av varme, kulde eller vann? Eller noe annet? Det jeg egentlig er ute etter er kjemisk informasjon om rust, og om det er ulike variabler som kanskje kan påvirke rusten på en måte som kan gi ulik lukt. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Jeg tror jeg ville startet med å oppsøke fagkompetanse hos anerkjente selskaper eller organer.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 En bil har alltid en del rust på seg, så vet ikke hvordan du skal takle det problemet. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Hunden din kommer til å gå "crazy" 1 Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 (endret) Først ville jeg lest og satt meg inn i hva korrosjon/rust egentlig her. Så kommet med mer spesifikke spørsmål. Jeg jobber med prosessindustri, så kan litt om rust. Men du bør fort finne noen som kan svare deg på om en hund kan gjøre det du vil, skulle tro det var mulig. De klarer jo å lukte seg frem til det meste. Det er ett DIGERT emne du spør om. https://en.wikipedia.org/wiki/Corrosion https://no.wikipedia.org/wiki/Korrosjon Endret 19. november 2015 av PoWerFeeD Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 Takk for svar, dere. Jeg er litt tilbake i tenkeboksen igjen angående dette, men tusen takk for svar og lenker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå