Thoto79 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Hvorfor så mange ønsker å skylde på menneskene framfor religionen forstår jeg ikke. Om noe så er disse villedet av religionsløgnen. Det er hele det ideologiske fundamentet vi må angripe og fjerne, dette er jo grunnlaget for rekrutteringen av jihadistene. Mange av oss ser at det å tro at religion er forklaringen er enda en enkel løsning som ikke løser noe som helst. Vi vet at denne typen groteske hendelser og grupper oppstår og blomstrer helt fint uten religion. Poenget er at mennesker som har det vanskelig eller trenger noe å tro på gjerne finner det, det være seg via religion, politisk ideologi eller en annen form for gruppe. Å tro at det er religionen i seg selv er jo nettopp det som tillater oss å begå de samme feilene igjen, som mange generasjoner før oss har gjort. Fjerner du religionen er det nok av andre ideologier,retninger som står klare til å overbevise de som trenger å bli overbevist. Det er kanskje ikke så enkelt og greit som bildet du fremstiller, men det er nå en gang slik virkeligheten er. På hvilken måte er trusselen åpenbart muslimer og Islam? Sist jeg sjekket så har andre ekstreme miljøer en høyere dødlighet enn radikale muslimer. Nå høres det gjerne ut som jeg bagatelliserer trusselen som radikale muslimer utgjør, men poenget mitt er ikke at radikale muslimer ikke er farlige, men heller det at vi må se lenger enn nesetippen på de andre ekstreme miljøene vi har her i landet, og ikke tro at muslimer automatisk er radikale, og radikale muslimer er den største trusselen til Norge. Jeg tror det er veldig naturlig og ikke minst riktig å ha fokus på Islamismen, ikke bare fordi det nå er denne av de Abrahamske religionenes "sin tur" til å bedrive religiøs vold og som har en forherlighet til uakseptable teokratiske diktaturer, men også fordi de er en direkte trussel mot meg og mine sin eksistens. Når jeg sikkert daglig gjør syv ting før lunch som krever dødstraff, så er det klart at fokuset mitt må ligger på dem som mine fiender kontra disse av andre religioner. At de alle spirer ut av samme løgnen har ingenting å si i denne sammenheng, her står det om liv og død og ikke om å prove a point om at de alle lever på en lite konstruktiv løgn. Om Katholismen kommer tilbake til sine uakseptable doktriner som de bedrev tidlig på nitten hundretallet, og Islam vokser opp og modererer seg, ja da skal jeg også skifte fokus. Men vi må kunne forholde oss til dagens realiteter uten at alle skal konkurrere om å klare å dra opp noe som tilsvarende ille i verden. Jeg ser det hele tiden, men hva med...?? Nei ikke noe mer hva med, det er nok nå, fordi vi prater ikke om alle og alt det andre. Vi har mer enn nok med å få bukt med Islamismen. At disse menneskene hadde vært mine fiender uten å noen gang ha blitt indoktrinert i de absurde tekstene av Islams skyggeside sier seg selv ikke hadde vært tilfelle. Slik umenneskelighet er ikke noe man får seg til å gjøre ut av løse lufta om man ikke har en diagnose, noe ikke alle jihadister har. Så jo, man må ta religionen ifra dem. Få tvangsfjernet alle voksne med destruktive religiøse holdninger ifra barna, altså vekk ifra moskeene og skolene de benytter for hjernevask i det henseende å røve livene vekk ifra den neste generasjon, for at de igjen en dag skal røve livet og ikke minst friheten vekk ifra oss. Ingen av oss moderne mennesker trenger å unnskylde disse misfrorståtte barberer eller prøve å finne på ting som kan legitimere handlingene eller tankesettet deres, det eneste riktige å gjøre for våre barn og menneskets framtid er å samles om å fjerne disse abnormaliteter som dukker opp med jevne mellomrom i historien for å prøve og skade vår fremgang. Disse fascislamister har ikke livets rett og er ingenting vi kan ta med oss videre eller bruke til noe konstruktivt, og så fort vi slutter med den etterhvert så levedyktige masochismen vår om "at alt egentlig er vår skyld siden vi begynte", så vil denne "krigen" være over før den har begynt. Vi har latt dem få ett spillerom som de utnytter til det fulle, tiden er overmoden for å ta menneskene tilbake ifra religionen som igjen stjal dem ifra oss. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Uansett er det jo slik at man satte igang mye nytt etter 11. september-angrepet på USA. Det kom strengere regler for flybagasjen, og det kom terrorgjerder på kaiene. Sikkert flere ting også. Så noen må jo være overbevist om at Norge er under stadig trussel av islamister. Ellers kunne man bare ha kuttet ut alle de strenge reglene på flyplassene, fjernet terrorgjerder, etc. Vi kan absolutt ikke utelukke terrorangrep, og ekstreme muslimer må fordømmes. Derimot så er det viktig å vite forskjellen på muslimer og ekstremister, for tro det eller ei så er ikke det et og samme ting. Muslimer kommer i milliarder av mennesker, ekstremister er få og finnes i mange varianter, fra muslimer til anti-islamister. Du ser problemet jeg har er ikke at man hater IS og misliker budskapene til Islam. Problemet jeg har er inntrykket av at sekulære og moderate muslimer ikke finnes, og at Islam på noen måter oppfordrer til å gjøre mer skade enn det kristendommen gjør. Du som kristen burde da forstå spesielt godt at det er forskjell mellom deg og de som dreper homofile i bibelens navn. Så selv om det finnes kristne som driver med ondskap i Nigeria så er ikke det representativt for alle kristne. Så jo, man må ta religionen ifra dem. Få tvangsfjernet alle voksne med destruktive religiøse holdninger ifra barna, altså vekk ifra moskeene og skolene de benytter for hjernevask i det henseende å røve livene vekk ifra den neste generasjon, for at de igjen en dag skal røve livet og ikke minst friheten vekk ifra oss. Ingen av oss moderne mennesker trenger å unnskylde disse misfrorståtte barberer eller prøve å finne på ting som kan legitimere handlingene eller tankesettet deres, det eneste riktige å gjøre for våre barn og menneskets framtid er å samles om å fjerne disse abnormaliteter som dukker opp med jevne mellomrom i historien for å prøve og skade vår fremgang. Alle ideologier kan være farlige. Jeg tror mye av grunnen til at kristne tar avstand til gamle testamentet er fordi de er sekulære, og hat finnes ikke i religionen demmes lenger. Går man til mer hatefulle kristne, så ser du gamle testamentet bli sitert som papiret flyr. Nå diskuterer vi egentlig på enda et nytt plan, om religion er en god eller dårlig ting. Jeg refererer tilbake til mitt innlegg der jeg skriver at mennesker vil drepe mennesker uansett hvilken unnskyldning de kommer med. Om det er nazisme, fascisme, kommunisme, islam, kristendom, anti-rasisme eller frihet så vil mennesker drepe mennesker. Ingen gode mennesker vil bli onde av å lese bibelen. De som dreper i bibelens navn ville drept om de hadde blitt kristent indoktrinert eller ei. Endret 21. november 2015 av Gavekort Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Gavekort: Kristne tar egentlig ikke avstand fra Gamle Testamentet, men man lever ikke etter det lengre fordi man har et Ny-Testamente. Det er åpenbart at omfattende selvmordsbombing på sivile mål vil måtte betraktes som sykt ifølge alle religioner, også islam. Derfor er det overraskende at man stadig finner at ekstremister får tale i moskeer, og i det hele tatt har nære bånd til moskeer og til "vanlige" muslimer. Hvis man for eksempel går til Palestina, ser man at det virker å være normalt å tilhøre Hizbollah. Også i Marokko kryr det jo av såkalte ekstremister, for eksempel dem som stod bak In Amenas. Noen av de samme skal visst ha stått bak massakren i Mali. Så jeg mener at jo, det er åpenbart ekstremt selv om islam har tradisjon for å være en krigerreligon... det er likevel ganske lang avstand fra det og til en kultur der ungdom etter ungdom tar på seg sine bombevester fulle av ledninger... Men det ser virkelig ut til at dette har blitt normalen for mange. Man må se på hva som er situasjonen, og det bedrer overhodet ikke min situasjon hvis noen går ut og sier at dette ikke er islam. Jeg har ikke tenkt å konvertere til islam uansett hva de sier. Det bedrer heller ikke situasjonen for de drepte i Paris og drepte andre steder. Sånn sett ville det heller vært på sin plass med litt medfølelse fra muslimene. Hvis de ikke kan vise medfølelse, kan de igrunnen holde munn. Endret 21. november 2015 av Porcius Festus Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Kristne tar ikke avstand til gamle testamentet? Hva er det jeg hører hver gang Exodus og Deuteronomy blir sitert mot kristne da?Selvmordbombing mot sivile er sykt på alle måter, og det tror jeg ikke noen her inne benekter. Du er litt kjapp på avtrekkeren når du antar at det er normalt å tilhøre Hizbollah, og det kryr av ekstremister i Marokko. For å sitere meg selv: Ateisme, kristendom, islam, jødedommen, nasjonalsosialismen og kommunismen er ikke en årsak til vold. Det er en ideologi som flagges som bruk av vold. Tar du Islam ut av midt-østen så vil de drepe av andre grunner for sin egen interesse og ikke i interesse av Islam. Elendighet fører til ekstremisme. Kristne er ikke automatisk onde fordi bibelen sier at homofili er synd og homofile blir drept av kristne. Buddhisme er ikke farlig fordi ekstreme monker i Myanmar dreper muslimer. Islam er ikke farlig fordi IS driver med krigføring. Nasjonalisme er ikke farlig fordi Hitler brukte det til sin agenda. Korrupsjon, fattigdom og generell elendighet. [...] Du må også huske på at du får en veldig snever eksponering av virkeligheten når du ser på Dagsrevyen 18. Det er fort gjort å tro at hele midtøsten bare er krig og elendighet. Ustabile land har en tendens til å ha mer ekstremisme. Dette er en typisk correlation equals causation tenkefeil, der man tror Islam er årsaken til at land er i krig og landene opplever mer vold, når det er land som er i krig som fører til muslimsk ekstremisme. Endret 21. november 2015 av Gavekort Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Gavekort skrev: "Kristne tar ikke avstand til gamle testamentet? Hva er det jeg hører hver gang Exodus og Deuteronomy blir sitert mot kristne da?" Du mener 1. og 3. Mosebok? Det er jo ingen kristne som tror at de er Israels stammer som har rett til å krige for å innta det lovede land i dag. Har du sett noen? For n-te gang, så handler denne tråden egentlig om islam og muslimer. Det kan godt være det er sant at ustabile land har mer ekstremisme, men det hjelper heller ikke ofrene i Paris å påpeke det... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Ja. Du vet de to bøkene der de ti bud kommer fra. Denne tråden handler ikke bare om islam og muslimer når andre debattanter her inne drar inn religion på generelt basis. En stor del av argumentet mitt innebærer også generell religion og ideologi, og har gjort dette siden første side. Å avblåse argumentene med at det ikke hjelper ofrene i Paris er både ignorant og frekt. Vi diskuterer ikke hvordan vi kunne hindret terroraksjonen i Paris, men heller hvorfor muslimsk ekstremisme finnes, og hvorvidt Islam er problemet. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Det har et utspring i religionen ja. Men det jeg sier er at skylden går til ekstremister, og ikke muslimer. Det som ville vært uærlig er å tro at sekulære muslimer i Russland har noe med ekstremister i Irak å gjøre.Hvis man mener at det bør være dødsstraff for å slutte å være muslim, er man da ekstremist eller sekulær muslim? Speaking of the devil.. http://www.dagbladet.no/2015/11/21/nyheter/utenriks/saudi_arabia/42060806/ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Dette er også landet som tar fra passet til expats og tvinger dem til å jobbe i forhold som minner om slaveri, så de klarer å være grusomme uten bruk av religion også. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Hvis man ser på islamister, velger de i større grad å bombe tilfeldige kafegjester, tilskuere og lignende. Og vi kan si at det ikke finnes kristne som gjør det samme. Eller av kristen avstamning... det er tvilsomt om dagens europeiske ungdom i det hele tatt har noen bibelkunnskap. Hvor skulle de fått den fra?Indoktrinering fra skole, stat og hundrevis av organisasjoner som driver med dette på fulltid. Kjenner du ikke til kristenmisjonering? De er ganske aktive fortsatt. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Hvorfor er det så vanlig å forsvare islam med at "Kristendommen har også vers som sier at folk skal drepes" og "Kristendommen har også hatt terrorister i Irland", som om noen angriper islam med en agenda om å fremme kristendommen som et bedre alternativ? For det første er ikke de to sammenlignbare når det kommer til hvem som mener hva i et moderne samfunn. Det nærmeste du finner av delte meninger mellom gjennomsnittlig islamsk moral og kristendom er Westboro Baptist Church som blir designert som en hatgruppe. For det andre er islam det eneste som er verd å diskutere når det kommer til hvem som skaper trøbbel i 2015. Tilnærmet samtlige muslimske land tilhører gruppen land som er de som bryter mest menneskerettigheter. Dette er ikke en tilfeldighet, eller pga vestens innblanding. Det er fordi islam ikke er forenelig med moderne samfunnsverdier. At Islam ikke har blitt tvunget til å bli stueren enda, er ikke et argument for ensidig fordømmelse. Bibeltro kristendom er heller ikke forenlig med moderne samfunn verdier. Når kristne i dag nekter medisinsk hjelp og erstatter det med bønn så er det like ille. Når det gjelder brudd på menneskerettigheter - se på ansettelsesforhold i kirke og menighet. Se på homoseksualitet. Se på Smiths venner og utestengelse fra samfunn og familie for de som mister troen. All religion må diskuteres på lik linje. Faren ved religiøs tro må ikke undervurderes. Tro skaper fremdeles trøbbel. 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 (endret) Hvorfor er det så vanlig å forsvare islam med at "Kristendommen har også vers som sier at folk skal drepes" og "Kristendommen har også hatt terrorister i Irland", som om noen angriper islam med en agenda om å fremme kristendommen som et bedre alternativ? For det første er ikke de to sammenlignbare når det kommer til hvem som mener hva i et moderne samfunn. Det nærmeste du finner av delte meninger mellom gjennomsnittlig islamsk moral og kristendom er Westboro Baptist Church som blir designert som en hatgruppe. For det andre er islam det eneste som er verd å diskutere når det kommer til hvem som skaper trøbbel i 2015. Tilnærmet samtlige muslimske land tilhører gruppen land som er de som bryter mest menneskerettigheter. Dette er ikke en tilfeldighet, eller pga vestens innblanding. Det er fordi islam ikke er forenelig med moderne samfunnsverdier. At Islam ikke har blitt tvunget til å bli stueren enda, er ikke et argument for ensidig fordømmelse. Bibeltro kristendom er heller ikke forenlig med moderne samfunn verdier. Når kristne i dag nekter medisinsk hjelp og erstatter det med bønn så er det like ille. Når det gjelder brudd på menneskerettigheter - se på ansettelsesforhold i kirke og menighet. Se på homoseksualitet. Se på Smiths venner og utestengelse fra samfunn og familie for de som mister troen. All religion må diskuteres på lik linje. Faren ved religiøs tro må ikke undervurderes. Tro skaper fremdeles trøbbel. Det som gjør at islam ligner på nazisme og kommunisme - som ender i gulag og etnisk rensing - er at en i islam enda ikke godtar at viktige verdier i samfunnet rundt dem overstyrer deres verdier. Det virker som at det verste en muslim kan si om en parson er at han/hun er en "dårlig muslim" - dette inkluderer mesteparten av verdens befolkning :-) Det at en ikke godtar at "islamske verdier" her "vikeplikt" overfor universielle verdier blir altfor mye godtatt i dagens samfunn. Dette er feil. Dersom en kristen prøver å overkjøre universielle verdier - så bli vedkommende fort korrigert. Det blir ikke islam. Her må vi "gudløse" skjerpe oss. Vi må fort korrigere vår muslimske venner når de er så sløve angående universielle verdier. Nå går de jo rundt og representerer en "trussel". Ikke bra for karrieren, forøvrig :-) Og svært mange muslimer - også i Norge - kjenner til "hat-prekenene" mot "Vestens verdier" i mange av deres moskeer. Dette gjør dem vel ekstra "skvetne" når de møter reaksjoner utenifra. Vi "gudløse" må bidra med å få synliggjort denne dritten i muslimske miljø hvor mange av våre venner vanker. Endret 23. november 2015 av lada1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Hvorfor er det så vanlig å forsvare islam med at "Kristendommen har også vers som sier at folk skal drepes" og "Kristendommen har også hatt terrorister i Irland", som om noen angriper islam med en agenda om å fremme kristendommen som et bedre alternativ? For det første er ikke de to sammenlignbare når det kommer til hvem som mener hva i et moderne samfunn. Det nærmeste du finner av delte meninger mellom gjennomsnittlig islamsk moral og kristendom er Westboro Baptist Church som blir designert som en hatgruppe. For det andre er islam det eneste som er verd å diskutere når det kommer til hvem som skaper trøbbel i 2015. Tilnærmet samtlige muslimske land tilhører gruppen land som er de som bryter mest menneskerettigheter. Dette er ikke en tilfeldighet, eller pga vestens innblanding. Det er fordi islam ikke er forenelig med moderne samfunnsverdier. At Islam ikke har blitt tvunget til å bli stueren enda, er ikke et argument for ensidig fordømmelse. Bibeltro kristendom er heller ikke forenlig med moderne samfunn verdier. Når kristne i dag nekter medisinsk hjelp og erstatter det med bønn så er det like ille. Når det gjelder brudd på menneskerettigheter - se på ansettelsesforhold i kirke og menighet. Se på homoseksualitet. Se på Smiths venner og utestengelse fra samfunn og familie for de som mister troen. All religion må diskuteres på lik linje. Faren ved religiøs tro må ikke undervurderes. Tro skaper fremdeles trøbbel. Det som gjør at islam ligner på nazisme og kommunisme - som ender i gulag og etnisk rensing - er at en i islam enda ikke godtar at viktige verdier i samfunnet rundt dem overstyrer deres verdier. Det virker som at det verste en muslim kan si om en parson er at han/hun er en "dårlig muslim" - dette inkluderer mesteparten av verdens befolkning :-) Det at en ikke godtar at "islamske verdier" her "vikeplikt" overfor universielle verdier blir altfor mye godtatt i dagens samfunn. Dette er feil. Dersom en kristen prøver å overkjøre universielle verdier - så bli vedkommende fort korrigert. Det blir ikke islam. Her må vi "gudløse" skjerpe oss. Vi må fort korrigere vår muslimske venner når de er så sløve angående universielle verdier. Nå går de jo rundt og representerer en "trussel". Ikke bra for karrieren, forøvrig :-) Og svært mange muslimer - også i Norge - kjenner til "hat-prekenene" mot "Vestens verdier" i mange av deres moskeer. Dette gjør dem vel ekstra "skvetne" når de møter reaksjoner utenifra. Vi "gudløse" må bidra med å få synliggjort denne dritten i muslimske miljø hvor mange av våre venner vanker. Menneskets eksistens er en universell verdi. Likevel dømmes ikke-troende til ildsjøen etter døden av kristne. Jeg ser at kristne, mot sin vilje har blitt stuerene. Hadde de ikke blitt tvunget - så ville Islam og kristendom vært synonyme. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Thonord: Du mener det er på samme nivå å preke om helvete, som å sende selvmordsbombere inn og massakrere mengder av sivile? Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Hvorfor er det så vanlig å forsvare islam med at "Kristendommen har også vers som sier at folk skal drepes" og "Kristendommen har også hatt terrorister i Irland", som om noen angriper islam med en agenda om å fremme kristendommen som et bedre alternativ? For det første er ikke de to sammenlignbare når det kommer til hvem som mener hva i et moderne samfunn. Det nærmeste du finner av delte meninger mellom gjennomsnittlig islamsk moral og kristendom er Westboro Baptist Church som blir designert som en hatgruppe. For det andre er islam det eneste som er verd å diskutere når det kommer til hvem som skaper trøbbel i 2015. Tilnærmet samtlige muslimske land tilhører gruppen land som er de som bryter mest menneskerettigheter. Dette er ikke en tilfeldighet, eller pga vestens innblanding. Det er fordi islam ikke er forenelig med moderne samfunnsverdier. At Islam ikke har blitt tvunget til å bli stueren enda, er ikke et argument for ensidig fordømmelse. Bibeltro kristendom er heller ikke forenlig med moderne samfunn verdier. Når kristne i dag nekter medisinsk hjelp og erstatter det med bønn så er det like ille. Når det gjelder brudd på menneskerettigheter - se på ansettelsesforhold i kirke og menighet. Se på homoseksualitet. Se på Smiths venner og utestengelse fra samfunn og familie for de som mister troen. All religion må diskuteres på lik linje. Faren ved religiøs tro må ikke undervurderes. Tro skaper fremdeles trøbbel. Det som gjør at islam ligner på nazisme og kommunisme - som ender i gulag og etnisk rensing - er at en i islam enda ikke godtar at viktige verdier i samfunnet rundt dem overstyrer deres verdier. Det virker som at det verste en muslim kan si om en parson er at han/hun er en "dårlig muslim" - dette inkluderer mesteparten av verdens befolkning :-) Det at en ikke godtar at "islamske verdier" her "vikeplikt" overfor universielle verdier blir altfor mye godtatt i dagens samfunn. Dette er feil. Dersom en kristen prøver å overkjøre universielle verdier - så bli vedkommende fort korrigert. Det blir ikke islam. Her må vi "gudløse" skjerpe oss. Vi må fort korrigere vår muslimske venner når de er så sløve angående universielle verdier. Nå går de jo rundt og representerer en "trussel". Ikke bra for karrieren, forøvrig :-) Og svært mange muslimer - også i Norge - kjenner til "hat-prekenene" mot "Vestens verdier" i mange av deres moskeer. Dette gjør dem vel ekstra "skvetne" når de møter reaksjoner utenifra. Vi "gudløse" må bidra med å få synliggjort denne dritten i muslimske miljø hvor mange av våre venner vanker. Menneskets eksistens er en universell verdi. Likevel dømmes ikke-troende til ildsjøen etter døden av kristne. Jeg ser at kristne, mot sin vilje har blitt stuerene. Hadde de ikke blitt tvunget - så ville Islam og kristendom vært synonyme. Det der er åpen for tolkning. Noen kristne mener du må bevisst frasi deg "gaven fra gud", som er å være en del av himmelrike. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Menneskets eksistens er en universell verdi. Likevel dømmes ikke-troende til ildsjøen etter døden av kristne. Jeg ser at kristne, mot sin vilje har blitt stuerene. Hadde de ikke blitt tvunget - så ville Islam og kristendom vært synonyme.Like ille, men ikke synonyme. Islam har en annen ideologi enn kristendommen. Ta Sam Harris sitt eksempel, Islam har ingen regler mot stamcelleforskning, det er "halal" for å bruke det uttrykket. Hadde de religiøse ikke utviklet seg, så kunne kristne hatt dødsstraff for abort og stamcelleforskning, mens muslimer kunne kommet langt innen det feltet. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Igjen ser jeg "Kristendommen er like ille"-innlegg. Ja, det kan godt hende at kristendommen hadde vært like ille om den ikke var tvunget til å endre seg, det er totalt irrelevant for dagens situasjon. Om en narkis med en sint bikkje glefser etter unger på gaten, så diskuterer vi ikke om Tante Marte sin hund kunne vært like ille hadde den hatt værre oppdragelse. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Grunnen til at så mange sier "kristendommen like ille" er fordi noen av de som kritiserer islam i virkeligheten ønsker seg diktatur med stor K. Jeg hater islam fullt ut, men ønsker meg ikke mer kristendom av den grunn. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Hvorfor hoper alle bukk-over de geo-politiske realitetene og tror/mener at det ikke ville eksistert bevæpna grupper i Midt-Østen eller Afghanistan etc. bare islam (religion) var ryddet av veien? Det er jo fullstendig meningsløst å tro, hvis man legger til grunn siste 200 års historie i områdene. eks. USA og UK invaderte Irak og styrtet Saddam Hussain, og innsatte sin egen "president" (Paul Bremer) Det er haugevis av eksempler, helt fra England invaderte Afghanistan i 1839, siden gikk det slag i slag. Hvis hele denne materien hadde vært omvendt, med motsatte land som aggressor, ville da Europa inkl. Skandinavia vært like rolig sted som det er nå? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Igjen ser jeg "Kristendommen er like ille"-innlegg. Ja, det kan godt hende at kristendommen hadde vært like ille om den ikke var tvunget til å endre seg, det er totalt irrelevant for dagens situasjon. Om en narkis med en sint bikkje glefser etter unger på gaten, så diskuterer vi ikke om Tante Marte sin hund kunne vært like ille hadde den hatt værre oppdragelse. Det er verdt å diskutere årsaken til sint bikkjes oppførselen slik at vi ikke dreper alle bikkjer unødvendigvis fordi vi mener alle bikkjer er onde Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 (endret) Igjen ser jeg "Kristendommen er like ille"-innlegg. Ja, det kan godt hende at kristendommen hadde vært like ille om den ikke var tvunget til å endre seg, det er totalt irrelevant for dagens situasjon. Om en narkis med en sint bikkje glefser etter unger på gaten, så diskuterer vi ikke om Tante Marte sin hund kunne vært like ille hadde den hatt værre oppdragelse. Jeg tror ikke du vil finne noen i sitt rette sinn som mener Kristendommen er like ille slik den er praktisert i dag, men den har vært like ille og vel så det. Gamle testamentet er full med galskap og det som står der er direkte lovstridig. Uheldigvis har vi noe som heter religionsfrihet her i Norge, som gjør at alle litterære verk som går under religion og oppfordrer til straffbare handlinger, er fullstendig legitimt (man kan selvfølgelig ikke utføre handlingene uten konsekvenser, men det er lov å oppfordre til det som står i den hellige boken deres). Skjønn det den som kan. Endret 23. november 2015 av Allostasis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå