d'espresso Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Hei! Kjøpte i fjor en ny bil. Brukte i starten ikke bluetooth-systemet, i og med at det gikk mest i radio. I den senere tiden har jeg brukt bluetooth-systemet, til min store frustrasjon. Det hakker en god del, både under telefonsamtaler og musikkavspilling. I forbindelse med service tidligere i dag meldte jeg i fra om problemet, og fikk da beskjeden om at "det har vi ingen løsning på, vi er klar over det. Det er rett og slett spilleren som ikke klarer å ta i mot så store mengder data. Du må bruke kabel." Jeg sa at jeg mener at dette burde selger opplyst om, noe kundeveileder avviste da han mente at det "ikke er noe selgere vet noe om". Vil dette kunne sies å være mangel jf. fkjl. § 16 jf. § 15 b, samt § 16 b, om opplysningsplikt? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Ja, det er en mangel! Her er det ikke stor nok feil til heving av kjøp, men du skal minimum få tilbake prisen av blåtannradioen. Alternativt kan du velge å kreve en blåtannradio som fungerer, og som ellers er like bra. En ekstern sak som må kobles til sigaretttenneren er selvsagt ikke bra nok. Jeg ville gått for nytt blåtannsystem. Hvis butikken ikke vil gjøre det, tror jeg du kan få satt inn blåtannsystem/multimediasystem fra tredjepart, og få prisen dekt av butikken, uten at jeg har forbr.kjøpsloven foran meg. Endret 18. november 2015 av Axefjord 3 Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Hva med tidsaspektet? Er ikke dette noe man kan forventes å kunne sjekke litt tidligere enn ett år etter kjøp? 1 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 18. november 2015 Forfatter Del Skrevet 18. november 2015 Hatt mye problemer med telefonen min, så har stort sett benyttet meg av minnepinne og radio.. Har i grunn ikke tenkt mye på det. Jf. fkjl. § 27 er den relative reklamasjonsfristen overholdt. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder, og jeg har først benyttet meg av bluetooth-systemet i en slik grad at det er merkbart, i midten av oktober 2015. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå