MPX Native Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Du må ikke tømme bankkontoen for å få fornøyde ansatte.ANNONSE: Vi ba dem lage bransjens beste arbeidspult med bare hundrelapper til rådighet Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 18. november 2015 Populært innlegg Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Hvorfor har dere puttet inn en Eizo-skjerm i Apple-reklamen?Hvor er arbeidspulten dere skrev om i tittelen? Heve-senke funksjon er et absolutt minimum. Eller skal vi sitte på gulvet med PCen i fanget? Endret 25. november 2015 av Simen1 10 Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Skjerm uten høydejustering, air 2? Utover ting som ikke har noe på et kontor og gjøre. Hvorfor 2713h fremfor 2715h? Hadde faktisk et vagt håp om en arbeidspult. Får bli en annen gang. 4 Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Hvor er pulten? 4 Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Trodde det skulle faktisk handle om å lage en egen kontorpult ifra scratch for bare noen hundrelapper. Skuffende greier. 6 Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Forferdelig reklameartikkel dette:) Kunne ha vært stoff fra en produktkatalog hos IKEA eller noe. Endret 18. november 2015 av Exxon Valdez 3 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Si at du har 10 ansatte. Da skal du ifølge dette bestille 90 ting tilsammen. Disse produktene burde fint klare å leve i 3 år, og mange av dem langt lengre. 3 år er 36 måneder. Hver del koster i gjennomsnitt ~3600 kr. For å kjøpe alt i løpet av 3 år, så må du kjøpe 2,5 ting per måned. Altså en kostnad på 8967,5 kr. I motsetning til 10420 kr per måned som du må ut med for leie. Så bare bytter du ut utstyr kontinuerlig. Dermed får du et månedlig sum med litt variasjoner du betaler. Hvem har sagt at du må kjøpe den dyreste mobilen, nettbrettet, PCen med massevis av dyrt tilleggsutstyr til 10 ansatte samtidig? Hvilken bedrift som er så opptatt av å ha penger til investering gir de ansatte så masse utstyr? Som er så dyrt? Her virker det som om de bare har tatt med masse unødvendige greier og unødvendig dyrt for å få det til å virke som om du må investere så mye. Det er jo en grunn til at MPX vil leie ut. Etter 3 år har de tjent mer penger på å leie ut enn om du kjøper det. Og har ikke folk 5 års reklamasjon på elektronikk som dette, fordi det forventes å vare i 5 år? Hvis de ansatte trenger både bærbar PC og nettbrett så kjøper du en hybrid. Enkelt og greit. Selv om du kjøper en utrolig dyr som Surface Book blir det fortsatt billigere enn PC + nettbrett + tastatur til nettbrett. Du kjøper heller ikke fancy design utstyr. Skal kontoret se fancy ut, eller skal folk faktisk jobbe? Invester heller pengene i å få inn planter og kunst ol. hvis du skal gjøre kontormiljøet bedre. Og det er mange store, seriøse bedrifter som ikke gir ansatte telefoner mer enn 2000 kr. Hvis du vil ha noe annet så bruk din egen. Her skal du altså ut med 6000 kr for en mobil. Hvor relevant er det for jobben? Du kunne kjøpt inn en telefon som Sony M4 Aqua, Honor 7 osv som fungerer strålende til å gjøre det de fleste trenger. Selvfølgelig om du er iOS utvikler er jo saken noe annet. Og trenger vi engang å snakke om headset til 2000 kr +? Er kontorlokalene så bråkete så er det kanskje andre løsninger enn dyre headset som bør vurderes. Ikke er det veldig bra til samtaler heller. Bra til lange flyreiser. Men hvis du reiser ofte til USA eller Asia på selskapets regning, så tror jeg ikke dette ville gått utover investeringsbudsjett uansett. Det blir fort 15.000 - 20.000 kr for tur/retur. Forstår at de sier folk gjerne har forskjellige ting de vil ha, når de setter opp så urealistiske lister selv. Det virker ikke som om fokuset har vært å finne den beste løsningen for noen bedrift. 6 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Det virker ikke som om fokuset har vært å finne den beste løsningen for noen bedrift. Denne løsningen er meget bra for en bedrift, MPX. Endret 18. november 2015 av Nautica 9 Lenke til kommentar
Woods Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Jøss. Dette ligner mer på en e-post fra en nigeriansk prins enn noe annet. 7 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Si at du har 10 ansatte. Da skal du ifølge dette bestille 90 ting tilsammen. Disse produktene burde fint klare å leve i 3 år, og mange av dem langt lengre. 3 år er 36 måneder. Hver del koster i gjennomsnitt ~3600 kr. For å kjøpe alt i løpet av 3 år, så må du kjøpe 2,5 ting per måned. Altså en kostnad på 8967,5 kr. I motsetning til 10420 kr per måned som du må ut med for leie. Så bare bytter du ut utstyr kontinuerlig. Dermed får du et månedlig sum med litt variasjoner du betaler. Hvem har sagt at du må kjøpe den dyreste mobilen, nettbrettet, PCen med massevis av dyrt tilleggsutstyr til 10 ansatte samtidig? Et SVÆRT viktig poeng for en bedrift er at penger er dyre. Fordelene står jo i boksen du har til høyre her. Hvis firmaet har en kapitalkostnad på 10% vil kostnaden i dag utgjøre ca 1500 ut over de kronene det koster å kjøpe alle disse delene. For selskaper i stor vekst derimot kan dette være en smart løsning ettersom mangel på kapital i dag kan utgjøre mye større fremtidige tap. Her har de derimot antatt en kapitalkostnad på 15-20%, muligens litt høyt i mine øyne, men dette er vel tilsiktet små bedrifter som nok har en høyere kapitalkostnad. Problemet her er jo som du påpeker at flere av tingene mest sannsynlig vil leve lenger, selv om de regnskapsmessig ikke har noen verdi for selskapet lenger. Det kan også være et godt poeng at slikt kontorutstyr teoretisk sett kan avskrives over 2 år (som vil gi en skattefordel ved kjøp kontra leie). Det må jo derfor for å bli riktigst mulig også tas høyde for alternativkostnader ved dette og ikke bare investeringssummen. 2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Er det ikke nå når julebord-sesongen nærmer seg at man risikerer å bli arbeidspult? 7 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 "vi ba dem sette sammen sin perfaktete utstyrpack med bare hundrelapper til rådighet " hvor mange 100-lapper hadde dere egenlig ? 320 100-lapper er da en del 1 Lenke til kommentar
Shelke88 Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Jeg hadde blitt fornøyd som ansatt, om jeg fikk velge noe annet an Mac, dog iOS enheter hadde vært akseptabelt på farten. Endret 18. november 2015 av Shelke88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg