Gå til innhold

Google har lansert pinne-PC som kan plugges rett i TV-en

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To dager er så langt frem at det er "ute av syne". :p

Du får jo Chrome på Windows også, og Intel har også en Ubuntu-versjon, dog med mindre minne og lagring. som du kan installere ChromiumOS på om du ønsker det.

Eneste grunnen jeg kan se for å kjøpe denne er om den legger seg betydelig under ICS. 699kr eller 799kr.

Endret av Zicos
Lenke til kommentar

Du får jo Chrome på Windows også, og Intel har også en Ubuntu-versjon, dog med mindre minne og lagring. som du kan installere ChromiumOS på om du ønsker det.

uhm chrome for windows ser jo ut som ChromeOS, siden chromeos er basert på den, men å si at nettleseren erstatter OS blir jo helt feil å si. Det er et del fordeler du får ved å bruke chromeos som du ikke får på windows,linux eller macOS, bla annet at oppstart tar under 10sek og reinstall tar under 10min og at man ikke trenger å ta backup (hvis ikke man han lokale filer på chromeOS da, men har du mye av det sitter du på feil OS)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Rockchip og chromeos for 1100 eller intel og w10 for 600 er ikke akkurat et vanskelig valg..

Tror du blander litt her. Artikkelen sier at det er Intel Compute Stick som koster rundtom 1100.

Leste feil pris på chrome pinnen, blir fortsatt minst 1000 kr ferdig skattet for i Norge. Til sammenligning får du win10 pinner med 3735f, 32gb internminne og 2gb RAM for rundt 600kr.

Lenke til kommentar

Husker tidligere (før ChromeCast sin tid) da markedet florerte av såkalte "kina" hdmi-pcer. Foreldrene mine hadde èn utstyrt med Android, men selv om den hadde nettleser og var kompatibel med forskjellige apps, var enheten noe ustabil og full av bugs.

Nå har de en ChromeCast som de er meget fornøyde med, men kanskje dette vil være et bra alternativ hvis de ønsker seg en mikropc i TVen igjen? En som faktisk er litt mer moden teknologisk og sansynligvis bedre enn det som var lansert før av mikropcer?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Leste feil pris på chrome pinnen, blir fortsatt minst 1000 kr ferdig skattet for i Norge. Til sammenligning får du win10 pinner med 3735f, 32gb internminne og 2gb RAM for rundt 600kr.

Vis gjerne et eksempel på det. Jeg har ikke sett en eneste slik pinne under 1200 kr. Så linuxversjonen av compute stick til 499,- en gang. Det hadde nok vært et bedre kjøp denne chromepinnen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

uhm chrome for windows ser jo ut som ChromeOS, siden chromeos er basert på den, men å si at nettleseren erstatter OS blir jo helt feil å si. Det er et del fordeler du får ved å bruke chromeos som du ikke får på windows,linux eller macOS, bla annet at oppstart tar under 10sek og reinstall tar under 10min og at man ikke trenger å ta backup (hvis ikke man han lokale filer på chromeOS da, men har du mye av det sitter du på feil OS)

Vil tippe at hverken oppstart eller reinstall/refresh tar så voldsomt mye lenger tid på Windows 10 sammenlignet med ChromeOS. (Så lenge annslagene dine om 10sek/10min stemmer). Ikke ser jeg noen fordeler i backup-biten heller.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...