Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny skjerm men får blackouts!

Anbefalte innlegg

Hei, Har nå fått min nye gaming skjerm i posten, en BenQ ZL2411Z. 

Er storfornøyd med skjermen så langt, knall farger og smooth gameplay når jeg spiller CS:GO.

Eneste er det at, noen ganger så blir skjermen svart når jeg spiller. Den svartner i kanskje 2-5 sec så er den tilbake igjen. Lyden og alt er der fortsatt så det er ikke pcn som henger seg. Har noen noe anelse hva dette kan være? Har satt windows instillinger på 144hz samme som i spillet.

Har samme oppløsning i windows som i spillet. Jeg har ett Nvidia GTX 970 skjermkort, spiller med alt på det laveste av video settings i cs. 

Hjelp! Vil vite hva det er, vil ikke ha noe og stresse over nå med ny skjerm. er også veldig ugunstig mid game at skjermen svartner i 2-5 sec.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal jo nevnes at jeg har spillt med FPS opp til 300. Så jeg tok fps_max 200 nå og har spillt i 20 minutter uten problemer. Kan hende det ble for mye for skjermkortet? Vifta på skjermkortet går jo ikke så kan jo være det og, har sånn autofan. Kunne jo prøvd å justert den manuelt og sette den opp til ca mid.

pcen ble kjøpt helt ny ifra komplett for ikke så lenge siden så tviler på at det er noe ustabil strømforsyning

Endret av Terrorific
Lenke til kommentar

skal jo nevnes at jeg har spillt med FPS opp til 300. Så jeg tok fps_max 200 nå og har spillt i 20 minutter uten problemer. Kan hende det ble for mye for skjermkortet? Vifta på skjermkortet går jo ikke så kan jo være det og, har sånn autofan. Kunne jo prøvd å justert den manuelt og sette den opp til ca mid.

pcen ble kjøpt helt ny ifra komplett for ikke så lenge siden så tviler på at det er noe ustabil strømforsyning

Alder på strømforsyning har som regel ikke noe å si , merke , kvalitet og ikke minst uflaks kan gi diverse feilsymptomer.

Lenke til kommentar

Første jeg tenker er overopphetet GPU. Monitorer GPU'en mens du gjenskaper problemet.

Jeg tenkte på det, at kanskje 300fps på 144hz på høyeste oppløsning ble litt mye for skjerkortet.. men skulle jo tro at det skjermkortet greide og gjøre jobben. 

Jeg har sånn autofan på skjermkortet, så den starter av seg selv når den må jobbe hardt, Så når jeg kommer hjem idag skal jeg sette max FPS til 300 igjen og sette vifta på fullt og se om jeg får det samme problemet igjen.

Jeg satt jo max FPS ned til 200 og da gikk spillinga helt uten problemer.

Lenke til kommentar

Har GPU monitor på pcn min, og tempen på gpu var helt fin, lå jenvt på rundt 44grader.

Men det programmet følger med en del andre ting, og Memory Clock ligger på max hele tiden, min er 648 og max er 7012. og den ligger på topp hele tiden.

GPU clock, MHz ligger på 1114 hvorav max er 1329. 

prøvde nå og kjøre på max fps 999 i cs go hvor jeg lå jevnt på 250-300 fps og da etter litt tid så skjedde det igjen... men selv nå etter jeg gikk ut av spillet så fikk jeg en blackout i windows.... aner ikke hva dette kan være, er utrolig irriterendes...

Specs på min data er
GTX 970
I5-4690
8GB ram

Lenke til kommentar

Hvis temp viser 44 grader under load viser den feil. At mhz ikke er på max kan bety at prosessoren throttler ned fordi den er for varm. 

Jeg ville overstyrt den autofan'en hvis det er mulig

Men mener du at CPU er for varm? Det er på skjermkortet jeg har autofan som jeg kan sette opp manuelt

Lenke til kommentar

Gjelder dette kun CS:GO?

Jeg har XL2420Z og GTX 970, og jeg har et tilsvarende problem i Rocket League. Skjermen blacker ut i ca. 2 sek, men kun i dette spillet, og kun én gang kort tid etter at jeg starter første match etter å ha startet applikasjonen. Jeg kan spille i timevis uten problemer, men straks jeg restarter spillet skjer det på nytt. Jeg aner ikke hva det skyldes, men skjermen er det definitivt ikke.

Lenke til kommentar

Ok, Jeg gikk i Nvidia kontrollpanel og skrudde vsync helt av, det sto på som "Bruk instillingen for 3d-programvare" I tilegg så skrudde jeg vifta mi på max, noe jeg tviler på at det er. Ligger på jevnt 30 grader nå, men har lest på nettet at gtx970 kan fint kjøre opp på temperaturer som 85 grader.

Så vet ikke om det er vifta som ordna problemet eller om det er rett og slett vsyncen som fucka det opp. men skal teste litt til

Lenke til kommentar

Gjelder dette kun CS:GO?

Jeg har XL2420Z og GTX 970, og jeg har et tilsvarende problem i Rocket League. Skjermen blacker ut i ca. 2 sek, men kun i dette spillet, og kun én gang kort tid etter at jeg starter første match etter å ha startet applikasjonen. Jeg kan spille i timevis uten problemer, men straks jeg restarter spillet skjer det på nytt. Jeg aner ikke hva det skyldes, men skjermen er det definitivt ikke.

Jeg spiller kun CS:GO så er kun der jeg har merka det. Det var også èn blackout i windows, men det var sekundet etter jeg gikk ut av CS:GO

Lenke til kommentar

Hvis temp viser 44 grader under load viser den feil. At mhz ikke er på max kan bety at prosessoren throttler ned fordi den er for varm. 

Men mener du at CPU er for varm? Det er på skjermkortet jeg har autofan som jeg kan sette opp manuelt

Nei, jeg mener autofan'en på gpuen er for treig og temperaturene du leser av er feil i forhold til reelle verdier. 

Hvis du kan overstyre autofan'en trenger du ikke sette den på maks. Vil tippe 60% holder uten at jeg har testet på det skjermkortet selv. 

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener autofan'en på gpuen er for treig og temperaturene du leser av er feil i forhold til reelle verdier. 

Hvis du kan overstyre autofan'en trenger du ikke sette den på maks. Vil tippe 60% holder uten at jeg har testet på det skjermkortet selv. 

Ok, har satt vifta på 70% nå. høres mye bedre ut, hørtes ut som den skulle sprenge på 100% lol.. Men skal teste på 70% så får jeg se :)

Lenke til kommentar

Driver og svartner fortsatt. Fatter det ikke, nå er jeg ikke i game engang, faen meg ingen steder på nettet heller hvor noen har hatt lignende problem

Det skal sies at blinkingen begynte ETTER en driveroppdatering til skjermkortet.

Endret av Terrorific
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...