zeebra Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Kan noen oppdatere meg litt på bakoverkompatibilitet i Windows i forhold til spill. Nå snakker jeg egentlig hovedsaklig om Windows XP via Vista til Windows 7. Jeg har en del gamle spill. Jeg testet nylig med Commander & Conqueror: Generals på Windows 7 uten directx slik at den installerte den directx som kom med spillet. Såvidt jeg vet er det Directx 9.22. På en del eldre spill har jeg en del problem med lyd og video. F.eks Total War: Rome. Men det tror jeg nok sikkert er på grunn av nytt grafikk kort og gammelt spill som sannsynligvis ikke er bakoverkompatibelt med DirectX i nyere utgave. For min del er det ikke et problem. Jeg kan bruke Wine i GNU/Linux med ganske god kompatibilitet eller virtualbox med Windows2000. Men jeg vil heller kunne installere alt på en maskin som også kjører Windows 7. Det er min foretrukne løsning, siden jeg faktisk har Windows 7. Hvor god er bakoverkompatibiliteten i directx? Hva med Windows operativsystemet? Her snakker jeg om spill som er lansert etter Windows2000 normalt sett, også muligens til Windows 98, men hovedsaklig Windows XP spill. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Tja, sitter selv og spiller Wizardry 7 akkurat nå via Dosbox og det funker knall i Windows 10. Faktisk så er det en del spill som fungerer akkurat som de skal I windows 10 kontra 7, det er trolig pga endringer på hvordan kjernen er bygd opp og dermed fungerer ting noe bedre , andre spill derimot sliter. Jeg hadde anbefalt deg å teste ut Windows 10 og de eldre spillene dine, funker det like bra for deg som meg så vil du trolig hoppe over W7 maskinen og heller kjøre det via kompabilitets modus eller en annen løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå