dan83 Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 hei bor på en studenthybel, med ganske så "sikret" nettverk. Har derfor den tiden jeg har bodd her(over 1 år) brukt en splitter for å koble til nettet via kabel til laptop og PS4. Dette har funket utmerket helt frem til i går! Nå funker KUN trådløstnettverk KUN på laptopen. Pgr av det sikre nettverket her, så må jeg bruke en splitter og kabel for å kunne koble til PS4, så konsollen kan ikke koble til det trådløse nettverket. Så hva kan være årsaken til at det ikke funker mer med kabel,, verken til PS4 eller laptopen? Splitter lyser, så tviler på at den plutselig har streiket? Kan det ha skjedd noe oppgradering på nettet her som gjør at det ikke går an å bruke splitter mer? Eller kan det være at det har skjedd noe krøll med laptopen?(men da skulle vell PS4 klart å koble til?) Dette her er litt DRITT, for har nylig skaffet meg bf4 til ps4 og vill gjerne ha muligheten til å spille online! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Regner med at du har 1 port på hybelen, plugg PS4'n rett i det punktet, uten noen ruter eller splitter imellom og se hva som skjer. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Er ikke alle universitet/høyskoler sitt nett styrt av uninett? Hadde selv bare ett uttak på min hybel, men dette ordnet seg med å bruke en switch. Hadde aldri problemer med det du beskriver. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Usikker hva du mener med en splitter... Mener du en HUB/Switch? Uansett kan det tenkes at de har endret noen regler som gir alle bare en dedikert IP eller lignende, og at du må faktisk ha en ruter hvor du deler ut egene IP-adresser til de enehetene du har i leiligheten.. Endret 18. november 2015 av Krozmar Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Eller en router hvor du spoofer MAC-adressen til PC'en du sier du skal ha på nett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Enkelte switcher settes opp til å tillate kun en MAC-adresse pr port, og porten sperres dersom man kobler til en hub/switch med mer enn en enhet tilkoblet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå