CB87-Bergen Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Hei, Jeg sliter med at pc'en rebooter plutselig. Noen spill blir spontant avsluttet. Men det er kun i windows at den plutselig rebooter. Det kan være når jeg sitter på internett, eller så står den plutselig på login menyen når jeg har vært borte fra pcen en stund. Jeg har en P4 2.53GHz. Og hadde aldri dette problemet før. Det skjedde etter at jeg hadde kjørt den på 3GHz, og klokket den ned igjen. Nå kjører den på standard hastighet og volt. Det samme skjedde da jeg klokket ned på det forrige hovedkortet mitt, men der ble det stabilt etter en dag eler to. Noen som vet hvorfor den er ustabil? Jeg har: Futron Source 350Watt Asus P4C800-E P4 2.53GHz, 533MHx FSB Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Kanskje på tide å installere Windows på nytt? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Kan også være en tanke å oppdatere bios, eller prøve deg frem med diverse innstillinger i bios. Kan være rammen som ikke har det helt bra. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 varme? mye varme ovener som står på fult rundt om i norge nå om dagen... Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Den er ikke varm. Har 6x 80mm vifter, 1x 92mm pluss PSU. Og det er ikke så lenge siden jeg installerte windows, og har nyeste versjon av bios. Glemte å skrive ram. Har 2x 512MB TwinMos m/Winbond 3200 i dual. Men de kjører på 2700 siden jeg har 533fsb cpu (har bestillt ny ). Så nettopp at de var stilt på 2-2-2-5, kan dette ha noe med saken å gjøre? Kanskje litt for stramme timings? Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Det det var litt stramme timings prøv med standar og sjekk om systeme ditt kjører bedre da. Vis det gjør det så er jo saken biff. Lenke til kommentar
mago Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Last ned Memtest86 v3.0 og kjør progammet (auto minnetest i dos) Får du feil er det der feilen ligger. http://www.utilitygeek.com/details.php?fileid=138 Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Jeg hadde visst skrudd på noe turbo som styrte minnet i bios. Skrudde den av, og nå funker alt som det skal Tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå