Gå til innhold

Trøblete ekstern disk

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake så sluttet plutselig min Seagate 500GB disk å fungere. Den verken lyste eller dukket opp på macbooken. Gjorde noen forsøk for å finne ut av det, men siden det ikke var noe viktig på den så dreit jeg i det og lot den ligge. Nå bestemte jeg meg derimot for å gi den et nytt forsøk, og prøvde derfor å koble den til den strasjonære PCen min. Den innebygde USB-tilkoblingen makter ikke å få liv i disken, så jeg har koblet den til innmaten fra en annen ekstern disk med ekstern strømkilde. Da blir det liv i disken og den dukker opp i explorer. Herfra blir det derimot en del problemer.Dersom jeg prøver å åpne disken i explorer så bruker den uendelig tid, og ender til slutt opp med å cræsje hele explorer. Det samme skjer dersom jeg prøver å høyreklikke på disken. Kommer aldri noen høyreklikk-meny, den går rett til at explorer ikke svarer lenger og deretter kræsjer. Når jeg forsøker å gå inn i disk management blir disk-listen aldri lastet, og chkdsk gjør absolutt ingenting. Oppdaget også at disken faktisk hindret maskinen min i å restarte. Det var ikke før jeg nappet ut strømkabelen til den eksterne disken at maskinen restartet som normalt.

Jeg har prøvd å google en del nå, men finner ingenting som dekker det jeg opplever her. Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om PC'en venter på at disken skal svare, og hvis det er noe feil på disken, så kan dette ta laaaang tid.

Det er mulig at SpinRite kan klare å fikse disken slik at du kan fortsette å bruke den.

Det koster vel $89, så du får vurdere om ikke en ny ekstern disk kanskje er et bedre kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...