Christian Thork Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 (endret) Heisann! Kameraten min knuste idag min Sony Z2. Med uhell såklart, først så var det ok siden det var kun skjermen, sekunder etterpå gikk hele LCD panelet (eller hva det heter) til helv¤"#%! Hvor mye koster det å få byttet det? Er det fair dersom vi deler 50/50? Aldri knust noe av hans, ei han av meg før så er ikke noe bakgrunn som burde endre det sånnsett :/ Litt tight budsjett, begge går i 10ende Endret 17. november 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Hvis jeg egenhendig knuste noen annens eiendom ville jeg selvsagt dekket 100%. Unntak vil være dersom det er for å hjelpe, si jeg er med for å flytte eller pusse opp, bærer en vaskemaskin sammen med eier og den ryker utfor trappa - eller om jeg hjelper å rive og knuser en lampe som burde vært ryddet bort - da måtte nok kostnadsfordeling diskuteres i det minste. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. november 2015 Forfatter Del Skrevet 17. november 2015 (endret) Takker! Var ikke bare hans feil, han satt på en stol og jeg køddet med han, så sparket han mobilen slik den fløy opp i lufta og landet på skjermen. Begge satt på et par stoler vendt mot hverandre. Tenkte derfor 50/50 siden det ikke var KUN hans feil? Burde jeg dekke alt? 1+, Takker! Endret 17. november 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Forstår jeg det riktig at du køddet med ham på en måte som gjorde at han kom i ubalanse på stolen, reagerte spontant med å slenge ut et ben som tilfeldigvis traff telefonen din? I så fall ja, da er skylda di i mine øyne. Hvis han sparket til telefonen med vilje, som hevn for det du gjorde, høres 50/50 ok ut. Personlig hadde jeg dog ikke fremsatt noe krav, men heller akseptert om han tilbød selv å dekke deler av reparasjonen. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 I din mer utfyllende versjon virker det som om det er du som har forårsaket dette: Dersom du ikke hadde "køddet" med kompisen din, ville det ikke skjedd. Hadde jeg vært deg, hadde jeg dekket alt selv. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. november 2015 Forfatter Del Skrevet 17. november 2015 (endret) Begge satt på stoler, en hver, hadde skulle til å ha føttene sine på knærne slik han hadde på stolen før jeg satt meg, jeg dyttet de bort, og da ``sparket`` han meg, med uhell selvsagt. Sparket hånda med mobilen istedenfor, rotete forklart Han har spurt om hvordan vi skulle fikse det, så antar at han kunne vært med å dekket, om ikke så ser jeg. Er en god venn så gidder ikke å være drittsekk mot han heller. Endret 17. november 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 (endret) Da tar du regningen selv. Eller lar ham bestemme eget bidrag. Endret 17. november 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Begge satt på stoler, en hver, hadde skulle til å ha føttene sine på knærne slik han hadde på stolen før jeg satt meg, jeg dyttet de bort, og da ``sparket`` han meg, med uhell selvsagt. Sparket hånda med mobilen istedenfor, rotete forklart Han har spurt om hvordan vi skulle fikse det, så antar at han kunne vært med å dekket, om ikke så ser jeg. Er en god venn så gidder ikke å være drittsekk mot han heller. Altså, du dyttet ham så han uforvarende slang ut benet, som traff deg og telefonen. Dette vil jeg kalle 100% din feil, du forårsaket alene hendelsen som førte til at mobilen havnet i luften, med påfølgende fall og sammenstøt. 6 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 De småpengene du får inn av ham er fort glemt... Men han kommer til å huske din kjipe tilnærming til denne saken resten av livet! Ditt valg. 3 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. november 2015 Forfatter Del Skrevet 17. november 2015 Dere misforstår, han hadde føttene sine som hvilte på andre stolen, så flyttet han de når jeg kom, så skulle han ha de over mine knær så dyttet jeg de vekk. Da sparket han til mobilen, kan ikke helt skjønne hvordan det var KUN min feil, han var ikke i ubalanse eller noe. Uansett, sa til han det var null stress, fikser noe. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Må nesten høre med et verksted hva dette koster, da det er veldig avhengig av hva som må gjøres Tipper en plass rundt 2000,- Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. november 2015 Forfatter Del Skrevet 17. november 2015 Da går jeg tilbake til S2`en. Er noe slikt verdt noe på brukten? Mulig det går å fikse kun glass, da med sprekken tydeligvis legger press på skjermen ser det ut som. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. november 2015 Forfatter Del Skrevet 17. november 2015 Ser ut til å ordne seg, min søster har 2stk Galaxy S5 liggende etter hun og typen har oppgradert. Så om jeg ikke får den gratis så får jeg den billig. ^^ Lenke til kommentar
stresslessen Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Uautorisert kan du få det til cirka 1200,- . Mister garanti og reklamasjonsrett. Autorisert vil det nok ligge rundt det Brattus foreslår, om ikke noe over. Generelt er Xperia Z serien grisedyr å bytte skjerm på. Dette skyldes blant annet tungvinn måte å åpne telefonen på, og at den skal være vanntett etter reparasjon (noe de uautoriserte ikke garanterer). Forøvrig er deltaservice Mobylife (nytt navn) rette instans å forhøre seg om eksakt pris. Edit: Ser forøvrig at de ikke tar imot innsendinger fra privatpersoner i Norge. Da blir det gjennom en butikk som alternativ, da må den sendes inn for å få eksakt pris. Endret 18. november 2015 av stresslessen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå