AfterGlow Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Trykk hardt for privat nettleservindu.Nå har Googles nettleser fått støtte for Apples 3D Touch-teknologi Lenke til kommentar
SweetDollarTee Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Ganske nyttig for å være helt ærlig Finnes det noe lik for Android? Der man holder ikonen for å få til dette? Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Hvordan skiller egentlig den funksjonen seg fra hva man kunne oppnådd med standard long-press? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 "Trykker du hardt nok på Chrome-ikonet, vil du få opp dette" Her stiller tek.no seg laglig til for hugg - trykker du hardt nok på Chrome-ikonet så er det mange plasser der ingenting skjer før du skader skjermen... Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Leste bare overskriften her og tror jeg gjorde noe galt. Når jeg trykte hardt på skjermen, så ble den bare svart.. 4 Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 (endret) jeg og.. Endret 17. november 2015 av toth 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 (endret) Brattus skrev (På 17.11.2015 den 12.57): Leste bare overskriften her og tror jeg gjorde noe galt. Når jeg trykte hardt på skjermen, så ble den bare svart.. Dersom det var seriøst så tenker du virkelig ikke langt.. XD Endret 17. november 2015 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 toth skrev (På 17.11.2015 den 12.31): Hvordan skiller egentlig den funksjonen seg fra hva man kunne oppnådd med standard long-press? Hvordan skiller den seg fra hva man kunne gjort med vanlig press? Det er enda en dimensjon. iOs har alltid hatt longpress, nå har man enda en modell sånn at man får flere muligheter. I tillegg er denne helt analog (500 nivåer) sånn at man kan ha graderte responser etter hvor hardt folk trykker. Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Gradert press ser jeg har en funksjon i grafikk/tegning på skjerm, jeg kan ikke se for meg hva annet man skal bruke mer enn to "hardheter" til(svakt/normalt og hardt). Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 At ikke du ser mulighetene betyr ikke annet enn at ikke du ser mulighetene. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Audun_K skrev (På 18.11.2015 den 8.38): At ikke du ser mulighetene betyr ikke annet enn at ikke du ser mulighetene. Thank you captain obvious.. 1 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Audun_K skrev (På 18.11.2015 den 6.50): toth skrev (På 17.11.2015 den 12.31): Hvordan skiller egentlig den funksjonen seg fra hva man kunne oppnådd med standard long-press? Hvordan skiller den seg fra hva man kunne gjort med vanlig press? Det er enda en dimensjon. iOs har alltid hatt longpress, nå har man enda en modell sånn at man får flere muligheter. I tillegg er denne helt analog (500 nivåer) sånn at man kan ha graderte responser etter hvor hardt folk trykker. Spørmålet er vel kanskje ikke "hva som er forskjell på long-press og 3d-touch", men mer "ville en ikke oopnådd samme funksjon ved å bruke long-press til å åpne menyen som 3d-touch åpner"? Alternativ 1: Trykk hardt på chrome ikonet = få opp en meny. Alternativ 2: Trykk lenge på chrome ikonet = få opp en meny. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Long-press har allerede en annen funksjon i denne sammenhengen. Tenk på det som dette, om det er vanskelig: Kun press: Du har bare én museknapp Press og longpress: Du har to Press, long press og force touch: Du har tre museknapper Endret 18. november 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Audun_K skrev (På 18.11.2015 den 11.08): Long-press har allerede en annen funksjon i denne sammenhengen. Tenk på det som dette, om det er vanskelig: Kun press: Du har bare én museknapp Press og longpress: Du har to Press, long press og force touch: Du har tre museknapper Hmm.. Merker at jeg har misslykkes med å forklare hva jeg mener.. Poenget er at 3d-touch er (har blitt presentert som) alt for avansert og innovativt til at den kan rettferdiggjøre en så simpel funksjon. At long-press allerede har en annen funksjoner kan ikke brukes som "unnskyldning", da det er uproblematisk å løse dette. Som vi vet sier bilder mer enn tusen ord, så ved hjelp av mine elite paint skills, laget jeg en tegning som forklarer hva jeg mener. Løsningen kan også kan utvides (med "options" ol.) og gjøre dette enda mer fleksibelt/avansert for å tilpasses brukerens indivduelle preferanser. Endret 18. november 2015 av keramikklampe Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Så man kan ikke bruke avansert input til enkle ting, er det det du mener? Jeg forstår fortsatt ikke hva som er vanskelig å forstå med at en ekstra inputmetode gir større muligheter. Uten at man må benytte alle muligheter til fulle hver eneste gang man benytter dem. Tipper man ser mye mer sofistikert bruk av force når folk blir vant til det. Endret 18. november 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Audun_K skrev (På 18.11.2015 den 12.56): Så man kan ikke bruke avansert input til enkle ting, er det det du mener? Jeg forstår fortsatt ikke hva som er vanskelig å forstå med at en ekstra inputmetode gir større muligheter. Uten at man må benytte alle muligheter til fulle hver eneste gang man benytter dem. Tipper man ser mye mer sofistikert bruk av force når folk blir vant til det. Hehe, joda, klart en kan bruke avansert input til enkle ting. Og er sikker på framtiden vil bringe masse nytt og spennende. Men alt dette (kommentarene mine) handler om det opprinnelige spørsmålet fra toth, nemlig : "Hvordan skiller egentlig den funksjonen seg fra hva man kunne oppnådd med standard long-press?" Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Jeg fatter ikke hvorfor det er et interessant spørsmål. Du har helt rett i at man teknisk sett kunne lagt mer funksjonalitet på long-press, på bekostning av brukervennligheten, men det hadde gått. Og så? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg