Gjest Slettet+987132984 Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Jeg er usikker på begrepsbruken her - "backlight bleed". Forresten, sitter dere og ser på blanke svarte skjermer hele tiden? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 (endret) Jeg er usikker på begrepsbruken her - "backlight bleed". Forresten, sitter dere og ser på blanke svarte skjermer hele tiden? Noen gjør det Mange bare "provoserer" frem feil, bare for å finne feil. Finnes utallige eksempler på dette. Ved bruk, så merker man ikkje eventuell bleed i hjørnet, om man ikkje ser etter det og har helt sort skjerm. Hos noen er det VELDIG mye, men ikkje så ofte og mye som folk vil ha det til. Jeg kunne også tenke meg alt var helt flwawless bestandig. Desverre er det ikkje det. Noen tror også på julenissen, og forventer at IPS glow ikkje er eksisterende på IPS skjermer og ghosting heller ikkje finnes på lcd skjermer. Hvis man vil fremheve bleed fra hjørnene, så kan man sitte i et mørkt rom med skjermen svart. Deretter tar man bilde med mobiltelefon uten blits. Da kan det se ut på bilde som om skjermen er helt elendig, mens i virkeligheten er nesten perfekt, og umulig å se i dagslys. Kveldslys også Endret 27. desember 2015 av Nizzen 2 Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 (endret) Joda.. Jeg forventer at et produkt til 8000,- holder en viss standard. Når bleeden sees godt på den ene sia av skjermen, men helt akseptabelt på den andre, (glow?) så er det jo en feil et sted..?Ser det ikke i windows. Ser det i loadingscreens i spill. Ser det når jeg skrur på skjermen. Ser det i mørke scener i spill. Ser det i de sorte stripene i filmer.Det er irriterende, og får en til å revurdere hvor man skal legge pengene.Når man er inne på det... Hva er alternativene til PG279Q ? 27", Gsync, 1440...Predator? Eller blør denne også? Endret 28. desember 2015 av Caddy 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Må være den nye til Acer da, 165 Hz varianten. Du kan oppleve det samme der... Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Er det ikke den vi diskuterer i denne tråden? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Er det ikke den vi diskuterer i denne tråden? Ehem? Vi diskuterer den til Asus (iallefall starta jeg det). Acer har kommet med en tilsvarende specca skjerm. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) Ah. Sorry. Acer og Asus er veldig like navn, og jeg går i surr alt...... Endret 29. desember 2015 av Caddy Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 31. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2015 Ja da bestemte jeg meg for å beholde min PG279Q skjerm. I de spilla jeg spiller så legger jeg ikke merke til bleeden, og jeg spiller aldri i et bekmørkt rom heller så. Jeg bruker jo min BenQ 32" 4K skjerm til det meste av desktop bruk, så Asus skjermen blir en ren gaming skjerm. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Ja da bestemte jeg meg for å beholde min PG279Q skjerm. I de spilla jeg spiller så legger jeg ikke merke til bleeden, og jeg spiller aldri i et bekmørkt rom heller så. Jeg bruker jo min BenQ 32" 4K skjerm til det meste av desktop bruk, så Asus skjermen blir en ren gaming skjerm. Fremdeles ganske kjipt å kjøpe skjerm til 8K med en feil på. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Fått min i dag nå, akkurat testet litt smått backlight bleed. Før justering av lysstyrke osv: Etter justering lysstyrke Til sammenligning, min Dell 2713 som jeg har vært (og er) ganske fornøyd med Virker som jeg har fått et meget bra eksemplar, så langt sier jeg meg fornøyd med kjøpet. Videre testing gjenstår, blir en fin kveld dette. Battle neste Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2016 Har min på Brightness 20 og Contrast 42, samt litt justeringer på farge. Du da kremt? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Bright 25 Cont 50 RGB 97-93-100 Er liten tvil om at jeg har fått et godt eksemplar, eneste synlige blb er egentlig bare litt i høyre hjørne. Godt at man kan ha litt flaks, har jo omtrent "lest gjennom" nettet på klager ang denne skjermen før jeg fikk den. Virker som mange har vært misfornøyd, og noen har til og med sagt "Aldri mer Asus". Der er ikke jeg, storfornøyd med denne og andre Asus produkter. Lenke til kommentar
Tekky Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Har heldigvis tilsvarende null backlight bleed på min PG279Q. Var visst heldig. Lenke til kommentar
Enilel Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Bright 25 Cont 50 RGB 97-93-100 Er liten tvil om at jeg har fått et godt eksemplar, eneste synlige blb er egentlig bare litt i høyre hjørne. Godt at man kan ha litt flaks, har jo omtrent "lest gjennom" nettet på klager ang denne skjermen før jeg fikk den. Virker som mange har vært misfornøyd, og noen har til og med sagt "Aldri mer Asus". Der er ikke jeg, storfornøyd med denne og andre Asus produkter. Hei, jeg har også akkurat kjøpt PG279 men jeg har hengt meg litt opp i øverst høyre hjørne. Det er ikke vanlig IPS-lys så vidt jeg forstår. Legger med noen bilder Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2016 Hei, jeg har også akkurat kjøpt PG279 men jeg har hengt meg litt opp i øverst høyre hjørne. Det er ikke vanlig IPS-lys så vidt jeg forstår. Legger med noen bilder Har du justert ned lysstyrke og kontrast? Hvis du sjekker testen hos Tomshardware av skjermen, så kan du fint bruke de innstillingene de satt der. Skjermen som kremt fikk er nok en av de beste, og heller unntaket vil jeg påstå. De fleste har litt bleed/IPS glow. Min ble vel litt bedre over tid, og med de rette innstillingene. Jeg legger ikke merke til det når jeg spiller, men så spiller jeg heller ikke i et bekmørkt rom heller... Er du i tvil, så send den tilbake i retur, men vær klar over at du kan få en ny som er akkurat samme. Eventuellt kan du prøve Acer sin 165 Hz som også er bra. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) On Asus' Backlight Bleed: A Follow Up To Our Asus ROG Swift PG279Q Review Edit : Så det nå, bare folk i Nord-Amerika som kan få bytta sin direkte med Asus... Asus har faktisk innrømt at kvalitetes kontrollen ikke var god nok og har rettet opp dette nå. Tydelig at kremt fikk en av disse nye ja. Endret 23. mars 2016 av Betroz Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Tja, min var nok ikke så bra som jeg først trodde, men veldig bra i forhold til mange jeg har sett på nettet. Noe synlig i høyre hjørne oppe, og litt nede i høyre hjørne. Blir litt annerledes når skjermen er varm, og kan selvfølgelig også forandre seg noe over tid. Den jeg ser lenger oppe her i tråden ville jeg nok sendt tilbake selv om det er litt jobb med det og at det ikke er sikkert den neste du får er noe bedre. Hvordan ser man produksjons Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Sitter og lurer på om jeg skal joine galehuset å bruke 8K på en skjerm ^^, Jeg leser om så mange som har fått problemer med både denne og alle dens konkurrenter. Er det virkelig et såkalt "lotteri" der man må ha en god del flaks for å få en uten backlight bleed og døde pixler??? Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Har en nå, hadde X34 før, medium fornøgd. 165hz er vel mest for de spesielt interesserte men at overgangen fra 100hz og opp skulle være så stor overrasker. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Har vurdert å legge inn bestilling på PG279Q, men er samtidig litt i tvil siden denne skjermen er nevnt i mangfoldige forum pga nettopp "ekstrem" backlight bleeding. Komplett har også en del av disse ROG skjermene i sin "Demo" avdeling, men omtrent samtlige har enten døde piksler eller bleed. Virker som om denne ROG serien har gjennomgått en forholdsvis middelmådig kvalitetskontroll for å si det mildt. Sånn som jeg ser det, så skulle dette være helt uakseptabelt for en forbruker å bevisst måtte gamble med skjermer på nærmere 10 lapper og HÅPE på det beste. Det funker ihvertfall ikke på meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå